به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۱۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۳۱ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب : ۹۱۳۱۳

«لایتینگ» در دوربین های مداربسته چیست؟

گروه فناوری: اخیرا سنسورهایی وارد بازارشده اند که تقریبا شبیه به چشم الکترونیک می باشند. عملکرد این سنسورها به این صورت است که وقتی فردی وارد یک مکان می شود، باارسال اشعه مادون قرمز، ورود این فرد را تشخیص داده وبا یک کلید خودکار، دستور روشن شدن را صادر می کند.


 بنابراین وقتی وارد ساختمانی شدید که به محض ورود شما چراغ به طوراتوماتیک روشن شدند تعجب نکنید، زیرا ازسیستم های دوربین مداربسته لایتینگ استفاده می کنند.
لایتینگ ها دروات های مختلفی وارد بازارشده اند. مثلا یک لایتینگی که 1000 وات است می تواند 10 لامپ 100 وات را روشن کند.

لایتنگ ها دارای زاویه های 90-180- 360 و... می باشند ودرفضاهای مختلف کاربرددارند.
این سیستم حفاظتی درانواع مختلفی عرضه می شود از جمله: مدل های سقفی، دیواری، داخل محیطی، خارج محیطی وضد آب

به منظور استفاده از لایتینگ بایستی 3 تنظیم روی بدنه آن انجام داد:
1- تنظیم اول مربوط به زمان روشن بودن چراغ ها است. به اینصورت که بعد از رویت شخص به چراغ ها دستور روشن شدن را صادرمی کند و اینکه چراغ ها چند دقیقه باید روشن بماند.

2- یکی دیگر از تنظیماتی که باید انجام داد این است که مقدار تاریکی محیط چقدر باید باشد تالایتینگ آماده کارشود. این تنظیمات به منظور استفاده ازاین سیستم درراه پله ها که درطول روز تاریک است ویا یک پارکینگ یا حیاط که شب ها تاریک است، انجام می شود. به طوری که به محض تردد شخص، فعال شود.

3- آخرین تنظیمی که روی این سیستم انجام می شود، مربوط به مقدارحرکت است. ما می توانیم به گونه ای لایتنگ را تنظیم کنیم تا نسبت به کوچکترین حرکت یا براثریک مترجابه جایی ، فعال شود .

لایتینگ ها همانند چشم های الکترونیک دزدگیر، روی پایه هایی سوارشده که می توان آن را درجهت های مختلف حرکت داد. این سیستم می توان عاملی در کنار سیستم دوربین مدار بسته باشد.

چنانچه بخواهید از لایتینگ برای روشن کردن پروژکتورهای قوی استفاده کنیم بایستی خروجی لایتینگ را به یک کنتاکتوربدهیم.

کنتاکتوریک رله بسیارقوی است که وسایل وچراغ های با وات بالا را فعال یا غیرفعال می کند. این کنتاکتورها یا رله های صنعتی با قدرت های مختلف وارد بازارشده اند.

8- لایفبوک(Lifebook)چیست؟

اگرقصد دارید برای خود تبلت، گوشی هوشمند، لپ تاپ، دوربین دیجیتال خریداری کنید، به منظورصرفه جویی درهزینه، این مقاله را مطالعه فرمایید.
در سال 2011 لپ تاپ هایی وارد بازارشده است که تمام نیازمندی های شما را دراین 4 زمینه برطرف می کند و همچنین هزینه شما را کاهش می دهد.
این لایف بوک ها قابلیت تبدیل به تبلت را دارند و می توان به عنوان یک تبلت ازآن استفاده کرد و هرزمان که نیازبه کارهای تایپی یا تولید محتوا داشتید می توانید کیبرد را به آن متصل کنید و آن را تبدیل به نوت بوک کنید.

هر زمان که می خواهید فیلم یا عکس ببینید و یا دراینترنت کاری دارید نیمی ازآن را جدا می کنید و همانند تبلت ازآن استفاده می کنید.
درلایف بوک نیازبه حمل هر 4 قسمت به طورهمزمان نیست. مثلا وقتی به دوربین دیجیتال نیاز دارید، قسمت مربوط به دوربین را جدا کرده و با خود می برید و یا اینکه می توانید آن را روی بدنه لایف بوک گذاشته وبه عنوان وب کم ازآن استفاده کنید.

در واقع در لایف بوکها، صرفه جویی درسخت افزاراست. یعنی اینکه سخت افزارها به اشتراک گذاشته می شوند.
فرض کنید به یک فیلم یا موزیک علاقه مند هستید، شما می توانید به جای ذخیره سازی آن درچند جای مختلف، آن را دریک فضا و به شکل های مختلف ودروسایل مختلف لایف بوک ذخیره نمایید.

در واقع درلایف بوک شما ازیک سی پی یو ویک کارت حافظه برای چنددستگاه استفاده می کنید.

شما می توانید اطلاعات بیشتری از دوربین های مدار بسته و سیستم های حفاظتی را در www.cctvha.ir مشاهده نمایید.

در کامپیوترهای خانگی، اداری و صنعتی، ازیک سیستم برای چندهدف استفاده می شود .
مثلا یک کامپیوترعادی می توان اموراداری، مالی، کارهای طراحی گرافیکی و نقشه کشی و کارهای روزمره مانند پخش صدا و تصویر و... را دراختیارما بگذارد.

همچنین می تواند به عنوان یک منشی تلفنی عمل کرده و توضیحات لازم در مورد محصولات شمابه مشتری داده ویا به عنوان یک فکس خودکار به منظور ارسال و دریافت پیام ها و حتی ضبط مکالمت تلفنی فعالیت دارد. همچنین میتواند به عنوان یک
DVR یا NVR تصاویر تجهیزات دوربین مدار بسته را نمایش داده و ذخیره سازی نماید و یا به هرجای دنیا انتقال دهد.