به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۰۸ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : ۹۱۸۳۱

نوشیدن آب از گل و لای با دستگاه پیشرفته تصفیه

گروه فناوری: محققان موفق به تولید دستگاه جدید تصفیه آب شدند که با استفاده از آن حتی می توان از گل و لای و لجن هم آب آشامیدنی به دست آورد.
نوشیدن آب از گل و لای با دستگاه پیشرفته تصفیه
این فناوری جدید توسط شرکت MSR و با نام تجاری Guardian Water Purifier ارایه شده است. سیستمهای فیلترکننده تصفیه موجود در بازار تنها قابلیت حذف باکتری و عوامل میکروبی اسهال آور را دارند و کارایی چندانی برای نابودی میکروبها ندارند و سیستمهای تصفیه ساز آب نیز حذف میکروبها را در زمان طولانی انجام می دهند.
اما این دستگاه جدید که به راحتی نیز قابل حمل است ترکیبی از فیلترسازی و خالص سازی منابع آبی است و فرآیند نابودی ذرات بیولوژیکی را با کیفیتی بالا انجام می دهد.

نکته قابل توجه اینجاست که عملکرد این دستگاه بدون نیاز به مواد شیمیایی، باتری، نور ماورای بنفش و فیلترهای کربنی است. همچنین این دستگاه به طور خودکار خود را تمیز می کند. راز نهفته در این نوآوری به ساختار فیبر توخالی مخصوص این دستگاه مربوط می شود که می تواند ریزترین عوامل بیماریزا و باکتریایی را جداسازی و نابود کند.
 
با استفاده از این دستگاه می توان در هر دقیقه ۲.۵ لیتر آب قابل نوشیدن به دست آورد. همچنین عمر مفید هر یک از این دستگاهها برای تصفیه ۱۰ هزار لیتر آب آلوده تعریف شده است.

مرجع : مهر