به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۵:۴۴
 
۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۰۹ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب : ۹۱۹۱۱
براي نخستين بار در تاريخ سازمان ملل؛

پرچم فلسطین بر فراز سازمان ملل برافراشته شد

گروه بين‌الملل: پرچم فلسطین طی مراسمی بر فراز مقر سازمان ملل برافراشته شد.
پرچم فلسطین بر فراز سازمان ملل برافراشته شد
به گزارش ایسنا، در مراسمی که در فضای باز مقابل ساختمان سازمان ملل متحد و با حضور بان کی مون، دبیرکل این سازمان برگزار شد، پرچم فلسطین برای اولین بار در این مکان به اهتزاز در آمد. محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین به همین مناسبت گفت: در این لحظه تاریخی، از همه فلسطینی‌های جهان می خواهم این پرچم را در بلندترین نقطه ها برافراشته کنند زیرا این پرچم، نمادی از هویت ما و امروز روز غرور و افتخار ماست.

وی اعلام کرد: امروز به نمایندگی از ملت فلسطین پرچم کشور فلسطین را در سازمان ملل متحد برافراشته می سازم. عباس افزود: امروز روز عزت و افتخار و کرامت ملی است و ما این را به کاروان شهدا، اسرا و مجروحان تقدیم می‌کنیم؛ همان کسانی که در تلاش برای برافراشتن این پرچم جان خود را فدا کردند. من به آن‌ها و ملت مقاوم و صبور فلسطین در هر جایی که حضور دارند می گویم بی‌تردید سپیده خواهد دمید.

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین تصریح کرد: در این راستا ما امروز یعنی روز سی سپتامبر را برای همیشه «روز پرچم فلسطین» می نامیم. به همین مناسبت از رئیس مجمع عمومی و دبیرکل سازمان ملل متحد و همه نمایندگان کشورهایی که امروز در کنار ما حاضر بودند تشکر می کنیم.

عباس: فلسطینیان دیگر به قرارداد اسلو پایبند نمی‌مانند

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد: ما شایسته به رسمیت شناخته شدن و عضویت کامل در سازمان ملل هستیم. محمود عباس، عنوان داشت: اسرائیل خواهان تبدیل کردن نزاع با فلسطینی‌ها به یک نزاع دینی است. رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفته است که فلسطینیان دیگر نمی‌توانند به قرارداد اسلو پایبند بمانند؛ مگر این که در برابر اسرائیل به آن‌ها تضمین‌های حفاظتی بین‌المللی داده شود.

وی تصریح کرد: این که مساله فلسطین بدون راه حل به حال خود رها شود، باعث وخیم شدن خطر تروریسم می‌شود. محمود عباس گفت: اجازه راه‌حل‌های موقت یا راه‌حل‌هایی برای کشورهای کوچک تقسیم شده را نمی‌دهیم و برای تشکیل دولت وحدت ملی تلاش خواهیم کرد. وی تصریح کرد: پیوستن فلسطین به سازمان‌های بین المللی علیه هیچ کس نیست، بلکه برای حمایت از حقوق و مردمان ما است.

عباس گفت: زمان آن رسیده است که طولانی‌ترین اشغال‌گری در تاریخ پایان یابد. تا زمانی که اشغال‌گری‌ها و شهر‌ک سازی‌ها و بازداشت‌ها و سوزاندن‌ها و کشتن انسان‌ها و هتک حرمت مقدسات ادامه داشته باشد، تحقق صلح ممکن نیست. تا به کی اسرائیل فراتر از قانون بین المللی بدون مجازات باقی می‌ماند. وی گفت: نمی‌توان ادامه وضعیت کنونی را پذیرفت. از همگان می‌خواهم تا در مواضع خود در قبال مساله فلسطین بازنگری کنند. اسحاق رابین روزی شهرک‌سازی‌ها را سرطان توصیف کرد.

وی گفت: تا زمانی که اسرائیل به توقف شهرک سازی‌ها پایبند نباشد،‌ ما نیز پایبندی به تعهدات را رد می‌کنیم و به توافق‌ها پایبند نخواهیم بود. اسرائیل به درخواست باراک اوباما در چند سال قبل مبنی بر توقف شهرک سازی‌ها با افزایش شهرک سازی‌ها پاسخ داد. در سرزمین اشغالی ما یک نظام آپارتاید وجود دارد. روزی که در آن پرچم فلسطین بر روی دیوارهای قدس برافراشته شود،‌ دور نیست. وی گفت: ما تماس‌های مستقیمی با اسرائیلی‌ها و از طریق واشنگتن و گروه چهارجانبه برای تحقق راه حل تشکیل دو کشور داریم.