به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۱۲ ساعت ۰۱:۳۶
کد مطلب : ۹۲۰۵۲

واتیکان یک کشیش هم‌جنسگرا را برکنار کرد

گروه جامعه: واتیکان یک کشیش را در شب برگزاری نشست «شورای کلیسایی» به دلیل «هم‌جنسگرایی» از مقام خود برکنار کرد.
واتیکان یک کشیش هم‌جنسگرا را برکنار کرد
به گزارش خبرگزاری رویترز، کریستف خارامسا، موسیونر لهستانی تبار، به علت «ابراز علنی به هم‌جنسگرایی» در یک مصاحبه مطبوعاتی از مقام خود در «جماعت دکترین ایمان» در واتیکان عزل شد. واتیکان گرایش جنسی و «مسائل شخصی» او را دلیل اخراجش ندانست و اعلام کرد: «مصاحبه و طرح ریزی تظاهرات در آستانه جلسه مهم اسقف‌ها نشان از بی‌مسئولیتی او داشت.»

قرار است در نشست شورای کلیسایی، اسقف‌های واتیکان در حضور پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، درباره مسائل مربوط به خانواده و از جمله نحوه برخورد با مردان همجنسگرا به بحث و تبادل نظر بپردازند. کشیش خارامسا در گفت‌و‌گو با روزنامه ایتالیایی «کوریره دلا سرا» که صبح شنبه منتشر شد اعلام کرد که همجنسگرا است. او در یک کنفرانس خبری نیز شریک مرد خود را که یک فعال حقوق مردان همجنسگرا و اهل اسپانیا است معرفی کرد.

این کشیش به همراه شریک خود تظاهراتی را برای حمایت از حقوق همجنسگرایان در مقابل واتیکان نیز ترتیب داد. واتیکان می‌گوید این عمل خارامسا موجب «تشدید فشار رسانه‌ای» خواهد شد. پاپ فرانسیس در سفر اخیر خود به ایالات متحده با کیم دیوید، همجنسگرایی که به دلیل زیرپا گذاشتن قانون منع ازدواج همجنسگرایان در ایالت کنتاکی به زندان افتاده بود دیدار کرد. در پی این دیدار واتیکان تصمیم گرفت نشستی پیرامون این موضوع برگزار کند. بر اساس آموزه‌های کلیسای کاتولیک همجنسگرا بودن گناه نیست اما «عمل همجنسگرایی» گناه به شمار می‌رود.