به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۵:۴۳
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۱۲ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب : ۹۲۰۹۹
وزیر کشور:

حادثه منا را فراموش نمی کنیم

گروه سیاسی: وزیر کشور گفت: ما حادثه منا را فراموش نمی کنیم همان طور که حوادث دیگر را فراموش نکردیم .
حادثه منا را فراموش نمی کنیم
عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم تشییع پیکر جانباختگان حادثه منا که در حرم مطهر رضوی برگزار شد با اشاره به بی تدبیری عربستان در حادثه منا اظهار کرد: در این حادثه هم قبل از وقوع آن شاهد کوتاهی بودیم، هم در حین حادثه هیچ کمکی به مسلمانان نشد و بعد از حادثه نیز هیچ گونه همکاری با ما شکل نگرفت. وی ادامه داد: در همان لحظات اول وقوع این حادثه رئیس جمهور در نیویورک در تمامی نشست ها این موضوع را مطرح کردند و از همان جا دستور تشکیل ستاد ویژه رسیدگی به فاجعه منا را صادر کردند.

وی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در این باره گفت: سخنرانی های رهبر معظم انقلاب تاکید مجدد بر همکاری و قبول مسئولیت این فاجعه توسط عربستان بود اما اینها عذرخواهی ساده نیز برای فاجعه ای که در دنیای اسلام به بار آوردند نکردند، اما با اقداماتی که از نظر حقوقی پیگیری شد و هشدار صریح مقام معظم رهبری به حکام سعودی مسیر همکاری فراهم شد. رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه اولویت ما در این حادثه انتقال پیکر جان باختگان به کشور بود، اظهار کرد: گام بعدی ما انتقال زوار به کشور و سپس پیگیری این حادثه از طریق نهادهای بین المللی و حقوقی است.

وزیر کشور با تاکید بر این که ما این حادثه را فراموش نمی کنیم همان طور که حادثه قبلی را فراموش نکردیم افزود: این حادثه سند معتبر و قوی است برای اینکه دنیای اسلام بداند آل سعود لیاقت میدیریت مراسم حج را ندارد. وی با بیان اینکه ان شاالله پیگیر حقوق ملت ایران و جان باختگان این حادثه هستیم، تاکید کرد: نگاه ما تکریم این عزیزان و خانواده‌های آنان است همان‌طور که روز گذشته مشاهده کردید که استقبال از این عزیزان با چه تکریم و شکوهی صورت گرفت.
مرجع : ایسنا