به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۴۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۱۲ ساعت ۲۳:۱۲
کد مطلب : ۹۲۱۱۸

بي‌حرمتي افراطيون به آیت‌الله جوادی آملي

گروه سياسي: درس اخلاق آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید در مسجد اعظم قم روز یکشنبه به دلیل حضور جمعی از طلاب و روحانیان معترض به لایحه برجام تعطیل شد.
جمعی از طلاب و روحانیون که به برجام و نوع برخورد نیروی انتظامی با تحصن کنندگان در مسجد اعظم اعتراض داشتند برای اعلام خواسته های خود، به محل درس اخلاق آیت الله جوادی آملی وارد شدند که این امر باعث تعطیلی این برنامه شد. یکی از این طلاب در ابتدای ورود به مسجد اعظم به معترضین توصیه کرد بگذارید از بین شما فقط یک نفر با آیت الله جوادی آملی صحبت کند.

همچنین هنگامی که آنان وارد مسجد اعظم شدند، چند روحانی از طلاب معترض خواستند که اجازه دهند که درس اخلاق بدون خللی برگزار شود. یکی از طلاب معترض نیز درپاسخ گفت: دیروز نیروی انتظامی رفتار مناسبی با طلاب متحصن نداشت، نیاز است این مطالب به آیت الله جوادی آملی رسانده شود تا شاهد ادامه بی حرمتی ها به طلاب و روحانیون نباشیم. بعد از دقایقی یکی از روحانیون در جمع معترضان حاضر شد و گفت که پیام شما را به آیت الله جوادی آملی رساندیم و ایشان گفتند که ما پیگیری می‌کنیم. این روحانی در ادامه گفته خود، سپس تعطیل شدن درس این مرجع تقلید در روز یکشنبه را اعلام کرد.

هنگامی که این خبر در فضای مسجد پیچید، حاضران در مسجد اعظم به طلاب معترض گفتند: شما با این کارتان باعث شدید، درس آیت الله جوادی آملی تعطیل شود، ایشان 30 سال است که حتی به خاطر سرماخوردگی درس اخلاق خود را تعطیل نکرده اند، اما امروز به خاطر تجمع شما و بهم ریختن جو مسجد، درس خود را تعطیل نمود، شما حق الناس را رعایت نکردید و باید پاسخگو باشید.

شماری از طلاب و روحانیون سه شنبه شب گذشته پس از لغو سخنرانی سعید جلیلی در مدرسه فیضیه، اولین اجتماع خود را صبح چهارشنبه در مدرسه فیضیه و بعد ازظهر آن روز نیز در مقابل دفتر رییس مجلس شورای اسلامی درقم برگزار کردند. معترضان در اعتراض به اینکه 'در برجام خطوط قرمز نظام رعایت نشده است'، از پنجشنبه شب هفته گذشته در مسجد اعظم قم تحصن کردند که تا روز شنبه (دیروز) ادامه داشت و با دخالت نیروی انتظامی این تحصن به هم خورد.