به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۱۴ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۹۲۲۱۱
این برند مجاز به تولید "آب آشامیدنی" است

پروانه "آب‌معدنی" دماوند لغو شد

گروه جامعه: رییس سازمان غذا و دارو گفت: نمونه‌برداری و آزمایشات لازم از شرکت‌های آب معدنی که تولیدشان متوقف شده بود، انجام شده و طی این هفته و هفته آینده دوباره وارد بازار می‌شوند.
پروانه "آب‌معدنی" دماوند لغو شد
دکتر رسول دیناروند ضمن اعلام این خبر گفت: از حدود بیش از 300 نمونه‌ای که ارزیابی شد 37 مورد مشکل داشتند که با تصویب کمیته فنی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در مورد 12 کارخانه مقرر شد تولید و توزیع‌شان متوقف شود و پس از اصلاحاتی که انجام می‌دهند و نیز پس از بازرسی و نمونه‌برداری و تایید نمونه، مجددا بتوانند وارد بازار شوند. وی گفت: از 12 شرکتی که دستور توقف تولید به آنها داده شد، متاسفانه یک شرکت (شرکت آب معدنی دماوند) با توجه به برداشت اشتباهی که داشت توزیع را متوقف نکرده بود که ما مجبور شدیم مجددا این شرکت را پلمب کنیم و اطلاع رسانی هم انجام دهیم.

 

 

پروانه آب معدنی دماوند لغو شده است

 

دیناروند با بیان این که از 12 شرکت به جز یک شرکت که نام برده نشده و هنوز مشکلش برطرف نشده، 11 شرکت دیگر از جمله شرکت آب آشامیدنی دماوند اصلاحات لازم را انجام دادند. البته پروانه آب معدنی دماوند لغو شده است و این شرکت تنها می تواند با استانداردهای سازمان غذا و دارو آب آشامیدنی تولید کند. وی با بیان این که نمونه برداری و بازرسی‌های لازم از این 11 شرکت انجام شده است، گفت: طی این هفته و هفته آینده همه این شرکت‌ها رفع پلمب و توقف تولید می‌شوند و مجددا وارد بازار خواهند شد. بنابر اعلام وب‌دا، رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر این که نظارت‌ها در این خصوص جدی‌تر خواهد شد، گفت: تمهیداتی اندیشیده شده است تا گزارش‌ها مرتب و هر دو هفته یکبار ارائه شود تا اشکالی پیش نیاید. دکتر دیناروند در پایان گفت: مردم با خیال آسوده فرآورده‌هایی که وارد بازار می‌شوند را استفاده کنند.

مرجع : ایسنا