به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۲۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۱۵ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب : ۹۲۲۷۹
20 حمله از سوی جنگنده‌های روسیه

شلیك 26 موشک كروز روسیه به سوریه

گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهور روسیه نتایج اولیه عملیات نیروی هوایی روسیه علیه داعش در سوریه را عالی ارزیابی کرد.
شلیك 26 موشک كروز روسیه به سوریه
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در دیدار با سرگئی شویگو، وزیر دفاع این کشور گفت: زود است که بخواهم در مورد عملیات جنگ نتیجه‌گیری کنیم، اما آنچه که تا به این لحظه محقق شده است، عالی است. وی همچنین اظهار امیدواری کرد که نیروی هوایی روسیه پوشش هوایی برای ارتش سوریه را در حمله به داعش فراهم کند. پوتین گفت: روی حمایت نیروهای هوایی روسیه از تحرکات ارتش سوریه علیه داعش در میدان نبرد حساب باز کرد‌ه‌ایم.

خبرگزاری اینترفکس نیز گزارش داد که پوتین به شویگو دستور داده است که همکاری در مورد سوریه با آمریکا و ترکیه و عربستان و ایران و عراق ادامه داشته باشد. وی همچنین اعلام کرد که فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه این پیشنهاد را داده است تا ارتش آزاد سوریه به نیروهای ارتش سوریه برای مقابله با داعش بپیوندند.

پوتین افزود که کشتی‌های جنگی روسی در دریای خزر موشک‌هایی را به مواضع داعش در سوریه شلیک کرده‌اند. وزیر دفاع روسیه نیز گفت که چهار کشتی جنگی روسی 26 موشک را به سمت داعش در سوریه شلیک کردند. پوتین با بیان این که حل و فصل نزاع‌های مشابه بحران سوریه باید از طریق راه‌های سیاسی حل و فصل شود، گفت: جنگنده‌های روسیه از ارتش سوریه در حملات زمینی پشتیبانی خواهند کرد.

وزیر دفاع روسیه عنوان داشت، موشک‌هایی که از ناوهای جنگی روسیه در دریای خزر شلیک شده است، 11 پایگاه داعش را در سوریه منهدم کرد. شویگو گفت: جنگنده‌های روسی 112 پایگاه داعش را از آغاز حملات در سوریه هدف قرار داده‌اند. حملات روسیه نیز تشدید خواهد شد، چرا که یگان‌های شناسایی در دو روز گذشته توانسته‌اند تعداد زیادی از تاسیسات وابسته به داعش از جمله مرکز فرماندهی و انبار مهمات و پایگاه‌های آموزشی را شناسایی کنند. در عین حال مخالفان مسلح سوری در شبكه های خود اعلام كرده‌اند در مناطقی كه امروز موشك باران شده اند، داعش حضور ندارد.

عملیات گسترده ارتش در غرب سوریه
بیش از 20 حمله از سوی جنگنده‌های روسیه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در 24 ساعت گذشته دست کم 20 حمله هوایی به مواضع داعش و دیگر گروه‌های تروریستی سوریه ترتیب داده و دامنه حملات جنگنده‌های این کشور برای اولین بار به شهر حلب رسیده است. ارتش سوریه نیز عملیاتی گسترده در غرب این کشور آغاز کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، جنگنده های روسی حملات جدیدی را علیه پایگاه‌های مخالفان مسلح در استان‌های حمص، حلب، ادلب، حماه و لاذقیه انجام دادند و برای نخستین بار شهر حلب را بمباران کردند. حملات روسیه در استان حلب در چند روز اخیر تنها به حومه این استان محدود می‌شد. به گفته منابع محلی جنگنده‌های روسیه محله "الراشدین" شهرک "المنصوره" در حلب را که در کنترل گروه‌های مخالف است، بمباران کردند.

به گفته وزارت دفاع روسیه این حملات در مناطقی از حلب، دیر الزور، اطراف دمشق، ادلب و لاذقیه انجام شده و به منهدم شدن هفت مرکز و انبار تسلیحات مخالفان انجامیده است. دیدبان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد که نیروی زمینی سوریه با پشتیبانی جنگنده‌های روسی عملیات گسترده‌ای را در غرب سوریه آغاز کرده‌اند.