به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۲۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۱۶ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۹۲۲۸۶
عربستان – امارات؛ حساس ترین بازی هفته

مسابقات مقدماتی جام جهانی در آسیا

گروه ورزشي: هفته پنجم مرحله اول رقابت های مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا در حالی امروز شروع می شود که به دلیل پنج تیمی بودن گروه ها، اغلب تیم‌ها بازی چهارم خود را برگزار خواهند کرد.
مسابقات مقدماتی جام جهانی در آسیا
به گزارش "ورزش سه"، امروز بازی های دیگری از رقابت های مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا برگزار می شود و تیم ها بازی های دور رفت خود را به تمام می رسانند. در این مطلب سعی شده نگاهی جامع به تمام بازی های که طی این دو روز برگزار می شود، داشته باشیم.

گروه A – تیمور شرقی – فلسطین؛ ادامه درخشش فلسطینی ها؟

اولین بازی این گروه در روز آخر دور رفت بین دو تیم سوم و چهارم این گروه برگزار می گردد، فلسطینی ها که تاکنون بالاتر از حد انتظار نیز ظاهر شده اند با 4 امتیاز که از بازی های گذشته خود پس انداز کردند با تیمی بازی خواهند داشت که یکی از تیم های ضعیف این گروه است و توانسته است از سه بازی گذشته خود یک امتیاز کسب کند.

 
سه بازی قبلی: 
فلسطینی ها در سه بازی گذشته خود شکست 3 بر 2، پیروزی 6 بر 0 و تساوی 0 بر 0 به ترتیب در مقابل عربستان، مالزی و امارات به دست آوردند.
تیم تیمورشرقی نیز در سه بازی گذشته  خود تساوی 1 بر 1، شکست 1 بر 0 و شکست 7 بر 0 به ترتیب در مقابل تیم های مالزی، امارات و عربستان به دست آوردند.
بهترین بازیکن:
تامر سیام را می توان بهترین بازیکن فلسطینی دانست، چرا که او در بازی های قبلی این تیم، 2 بار توانسته است دروازه حریفان را باز کند. 
رامون سارو نیز تاکنون با به ثمر رساندن تنها گل تیمور شرقی در این بازی ها، بهترین بازیکن این تیم محسوب می شود. 

گروه A – عربستان – امارات؛ حساس ترین بازی هفته

دومین بازی گروه اول این مسابقات را می توان حتی حساس ترین بازی این هفته دانست، دو تیمی که برای کسب عنوان اولی این گروه با یکدیگر خواهند جنگید، عربستانی های میزبان با پیروزی در هر سه بازی گذشته خود امروز در حالی به مصاف تیم رده دومی امارات می روند که حریف شان با دو پیروزی یک تساوی، هفت امتیازی محسوب می شود.

سه بازی قبلی:
عربستانی ها در بازی گذشته خود به سه پیروزی با نتایج 3 بر 2، 7 بر 0 و 3 بر 0 به ترتیب در مقابل تیم های فلسطین، تیمور شرقی و مالزی رسیدند. البته نکته جالب در مورد نتایج تیم ملی عربستان به بازی سوم آنها برمی گردد، دیدار که تا دقیقه 88 دو بر یک به سود آنها پیش می رفت اما با اغتشاش تماشاگران مالزیایی بازی به اتمام نرسید و بعدا فیفا این تیم را سه بر صفر پیروز اعلام کرد. 
اما اماراتی نیز در سه بازی گذشته خود دو پیروزی جالب 1 بر 0 و 10 بر 0 در مقابل تیم های تیمور شرقی و مالزی و یک تساوی 0 بر 0 در مقابل فلسطین به دست آورده اند.
بهترین بازیکن:
محمد السهلاوی را می توان بهترین بازیکن عربستان در این بازی ها دانست، مهاجم عربستانی تاکنون توانسته 6 بار دروازه حریفان را باز کند که البته گل او در بازی برابر مالزی محاسبه نشده است تا به طور رسمی در جدول گلزنان فعلا 5 گله باشد.
احمد خلیل نیز در سه بازی گذشته موثرترین بازیکن اماراتی ها بوده است، او در این بازی ها 4 بار دروازه حریفان این تیم را باز کرده است.

گروه B – اردن – استرالیا؛ قهرمان جام ملت ها صدرنشین می ماند؟

استرالیایی ها که تاکنون هر سه بازی خود را با پیروزی پشت سر گذاستند و صدرنشین این گروه هستند در آخرین بازی دور رفت خود به مصاف اردنی می روند که با دو پیروزی و یک تساوی، هفت امتیازی هستند و در رده دوم حضور دارند و البته این بازی را نیز میزبانی خواهند کرد.


سه بازی قبلی:
قهرمان جام ملت ها در سه بازی گذشته خود به مصاف تیم های قرقیزستان، بنگلادش و تاجیکستان رفت و به ترتیب توانست سه پیروزی 2 بر 1، 5 بر 0 و 3 بر 0 را از آن خود کند. تیم ملی اردن نیز بازی اول خود را با پیروزی 3 بر 1 برابر تاجیکستان، بازی دوم خود را با تساوی 0 بر 0 برابر قرقیزستان و بازی سوم خود را برابر بنگلادش با پیروزی 4 بر 0 پشت سر گذاشته است.
بهترین بازیکن:
تیم کیهیل باتجربه و بهترین بازیکن استرالیایی ها در سال های اخیر، گلزنترین بازیکن این تیم نیز بوده است، وی تاکنون توانسته 2 گل برای این تیم به ثمر برساند. حسام فتاح در سه بازی برگزار شده اردنی ها با 3 گلی که وارد دروازه حریفان این تیم کرده است تاکنون نام خود را به عنوان بهترین بازیکن آنها ثبت کرده است.

گروه B – قرقیزستان – تاجیکستان؛ قرقیزها در اندیشه عنوان دومی

این دو تیم در حالی در قرقیزستان به مصاف یکدیگر می روند که قرقیزستانی ها از سه بازی گذشته خود توانستند 4 امتیاز کسب کنند و هرچند اکنون در رتبه سوم به سر می برند اما برای رسیدن به رده دوم این جدول کاملا امیدوار هستند. امیدی که در بین تاجیک ها مشاهده نمی شود چراکه اکنون آنها تنها با کسب یک امتیاز در رده چهارم این جدول قرار دارند.

بازی های قبلی:
تیم قرقیزستان چهار امتیاز خود را در بازی های قبلی با پیروزی 3 بر 1 در برابر بنگلادش، شکست 2 بر 1 در مقابل استرالیا و تساوی 0 بر 0 در مقابل اردن به دست آوردند. اما تاجیکستانی ها بازی ابتدایی خود را در مقابل اردن 3 بر 1 بازنده شدند، بازی دوم خود را 1 بر 1 در مقابل بنگلادش به تساوی رسیدند و بازی سوم خود را بازهم از دست دادند و این بار در مقابل استرالیا و با نتیجه 3 بر 0.
بهترین بازیکن:
آنتون زمیلیانوخین در بازی هایی که برای قرقیزستان در این مرحله انجام داده است تاکنون توانسته 2 بار دروازه حریفان را باز کند و همین موضوع وی را از سایر بازیکنان این تیم متمایز کرده است. فتخالو فتخولوف زننده یکی از دو گل تیم تاجیکستان در این بازی ها بوده و تاکنون به عنوان بهترین بازیکن این تیم شناخته می شود. 

گروه C – بوتان – مالدیو؛ به دنبال کسب اولین امتیاز 

یکی از ساده ترین و البته بی اهمیت ترین بازی های این مسابقات در کشور بوتان برگزار می شود. دو تیم چهارم و پنجم این گروه که تاکنون امتیازی کسب نکردند به امید کسب اولین امتیازها به مصاف یکدیگر می روند. البته تفاوت این دو تیم در حال حاضر در تعداد گل هایی است که پذیرفته اند چرا که بوتانی ها تاکنون 28 گل و مالدیوی ها نیز 6 گل پذیرفته اند.

بازی های قبلی:
تیم ملی بوتان در سه بازی گذشته خود سه شکست سنگین را در کارنامه خود ثبت کردند، 7 بر 0 در برابر هنگ کنگ، 6 بر 0 در برابر چین و 15 بر 0 در برابر قطر تیم ملی مالدیو که روزگاری کیسه گل تیم های آسیایی بود با پیشرفتی که داشته است سه شکست خود را در مقابل قطر 1 بر 0، هنگ کنگ 2 بر 0 و چین 3 بر 0 متحمل شده است.
بهترین بازیکن:
هیچ یک از این دو تیم در سه بازی گذشته خود نتوانسته اند درواره حریفان شان را باز کنند و بنابراین نمی توان از بازیکنی به عنوان بهترین بازیکن آنها نام برد. 

گروه C – قطر – چین؛ حفظ صدرنشینی میزبان جام جهانی؟

قطری ها که تاکنون با سه پیروزی کم گل و پرگل توانسته اند حداکثر امتیازات را کسب کنند در این بازی میزبان چینی هستند که از 9 امتیاز ممکنه، 7 امتیاز را کسب کرده است. قطری ها که اگر این دوره را به سلامت بگذرانند برای دوره بعدی جام جهانی به دلیل میزبانی در هیچ بازی مقدماتی شرکت نخواهند کرد، پرگل ترین پیروزی این رقابت ها را تاکنون با 15 گل به دست آورده اند.

بازی های قبلی:
تیم ملی قطر سه بازی پیشین خود را با سه پیروزی 1 بر 0 در برابر مالدیو، 15 بر 0 در برابر بوتان و 3 بر 2 در برابر هنگ کنگ به دست آوردند.
چینی ها هم در بازی اول خود توانستند بوتان را با 6 گل پشت سر بگذارند، در بازی دوم برابر هنگ کنگ به تساوی بدون گل برسند و بازی سوم خود را نیز با 3 گل در مقابل مالدیو با برتری به پایان برسانند.
بهترین بازیکن:
محمد موسی، 3 بار توانسته است برای قطری ها گلزنی کند و نام خود را به عنوان بهترین بازیکن این تیم مطرح کند. 
بهترین بازیکن تیم ملی چین نیز دابائو یو نام دارد که در سه بازی گذشته این تیم 4 بار موفق به گلزنی شده است.

گروه D – ترکمنستان – هند؛ کاملا ناامیدها

دو تیم کاملا ناامید و قعرنشین این گروه در اولین بازی به دیدار هم می روند، ترکمنستانی های رده چهارمی که تاکنون 1 امتیاز را از بازی در خانه و در مقابل ایران به دست آوردند بازهم میزبانند و این بار هم امیدوارند که خوش شانس باشند. اما هندی ها که در سال های اخیر تلاش زیادی کردند تا با حرفه ای کردن لیگ شان موفقیتی در سطح قاره به دست بیاورند تاکنون ناکام بودند و هر سه بازی قبلی خود را با شکست پشت سر گذاشته اند.

بازی های قبلی:
ترکمنستانی ها در بازی های اول و سوم خود به ترتیب در مقابل تیم های گوام و عمان با نتایج 1 بر 0 و 3 بر 1 شکست را پذیرا شده اند و تنها در بازی دوم خود و با تساوی 1 بر 1 در مقابل ایران توانسته اند یک امتیاز کسب کنند. هندی ها نیز دو شکست مشابه 2 بر 1 را در مقابل تیم های عمان و گوام و البته یک شکست 3 بر 0 را نیز در مقابل ایرانی ها به دست آوردند.
بهترین بازیکن:
روسلان مینگازوف که تک گل تیم ملی ترکمنستان را در مقابل ایران به ثمر رساند را می توان بهترین بازیکن این تیم تاکنون دانست.
در تیم ملی هند نیز سانیل چتری تاکنون دوبار برای تیمش گلزنی کرده است و نام خود را در جدول گلزنان قرار داده است.

گروه D – عمان – ایران؛ فرار از جمع هفت امتیازی ها

دو تیم از سه تیم 7 امتیازی این گروه امروز در مسقط با یکدیگر دیدار می کنند تا با پیروزی بتوانند خود را از سایر تیم ها جدا کنند. تیم ملی ایران که بدشانسی در بازی اول و یک تساوی غیرمنتظره باعث 9 امتیازی نشدنش شد با خط حمله زهردارش به دنبال شکست عمانی ها بعد از مدت هاست و بسیار امیدوار است به این نتیجه دست دست پیدا کند و از طرفی عمانی ها نیز امیدوارند تا با ادامه روند گربه سیاه گونه خود، به عنوان صدرنشین دور رفت مسابقات در این گروه خود را معرفی کند.

بازی های قبلی:
عمانی ها بازی های خود را با پیروزی 2 بر 1 در مقابل هند آغاز کردند سپس 3 بر 1 ترکمنستان را به زنو درآوردند و در آخر نیز در برابر گوام به یک تساوی 0 بر 0 غیرمنتظره دست پیدا کردند. اما تساوی غیرمنتظره ایران در بازی اول آنها رقم خورد و تیم ملی ایران در ترکمنستان برابر این تیم به تساوی 1 بر 1 رسیدند، آنها بعدها در تهران و در برابر گوام به پیروزی 6 بر 0 و در هندوستان و برابر این تیم به پیروزی 3 بر 0 دست یافتند.
بهترین بازیکن:
احمد الحسنی با به ثمر رساندن 2 گل در حال حاضر بهترین بازیکن عمانی ها محسوب می شود. در تیم ملی ایران نیز سردار آزمون که این روزها در خط حمله تیم ملی زوج خوبی را با مهدی طارمی شکل داده است 4 بار توانسته برای تیمش گلزنی کند و البته نام مهدی طارمی 3 گله را نیز می توان در این قسمت مطرح کرد.

گروه E – سنگاپور – افغانستان؛ هم سایه در جدول 

دو تیمی که در جدول رده بندی گروه پنجم رقابت ها با 4 و 3 امتیاز در رتبه سوم و چهارم به سر می برند می خواهند با پیروزی در این بازی و در صورت شکست غیرمنتظره ژاپنی ها، برای یکی از قدرت های اول قاره خط و نشان بکشند.

بازی های قبلی:
سنگاپور در بازی های قبلی خود در این گروه، با تساوی 0 بر 0 در مقابل ژاپنی ها در بازی دوم شگفتی آفریده بودند، آنها اولین بازی خود کامبوجی ها را با 4 گل از پیش برداشتند و دیدار شوم خود را نیز 1 بر 0 به سوریه واگذار کردند.  تیم ملی افغانستان در میان دو شکست سنگین 6 بر 0 در برابر تیم های سوریه و ژاپن، توانسته است تیم ملی کامبوج را با 1 گل پشت سر بگذارد.
بهتریت بازیکن:
سافوان باهارودین 2 گله، بهترین بازیکن سنگاپوری ها در این مسابقات بوده است. زننده تنها گل افغان ها یعنی مصطفی زازایی در این مسابقات را می توان بهترین بازیکن این دانست.

گروه E – سوریه – ژاپن؛ شگفتی سوری ها تکمیل می شود؟

در این بازی یکی از شگفتی سازترین تیم های این دوره به مصاف تیم ملی ژاپنی خواهد که فعلا با کسب 7 امتیاز در جایگاه دوم جدول قرار گرفته است. سوریه این تیم شگفتی ساز بود که در هر سه بازی قبلی خود به پیروزی رسیده و حداکثر امتیازات را به نفع خود کرده است.

بازی های قبلی:
سوریه سه دیدار قبلی خود را با نتایج 6 بر 0، 1 بر 0 و بازهم 6 بر 0 به ترتیب در مقابل تیم های افغانستان، سنگاپور و کامبوج به برتری رسیده است.
تساوی 0 بر 0 در برابر سنگاپور و دو پیروزی 3 بر 0 و 6بر 0 در مقابل افغانستان نیز نتایج ژاپنی ها در این مسابقات بوده است.
بهترین بازیکن:
عمر خریبین نیز تاکنون 3 گل از 13 گل سوری ها را به ثمر برساند و نام خود را بیشتر از بازیکنان این تیم بر سر زبان ها بیندازد. 
شینجی کاگاوا نیز تاکنون توانسته است 3 بار برای ژاپنی ها گلزنی کند و خود را به عنوان بهترین بازیکن فعلی این تیم معرفی کند. 

گروه F – اندونزی – تایلند؛ تیمی که گروه را به هم ریخت

این دیدار نیز مانند باقی دیدارهایی که یک پای آن اندونزی بوده برگزار نخواهد شد و بازی های این گروه چهار تیمی محاسبه خواهد شد. فیفا مدتی پیش بازی های تیم ملی اندونزی را به دلیل آنچه که دخالت دولت در کار فدراسیون فوتبال این کشور خوانده می شد را به حالت تعلیق درآورد و آن را از حضئر در مسابقات مقدماتی جام جهانی محروم کرد.

گروه F – ویتنام – عراق؛ در فکر صعود

تیم های دوم و سوم این گروه در یک بازی حساس برای رسیدن به صدر جدول این گروه به دیدار هم می روند، عراقی با چهار امتیازی که تاکنون به دست آوردند در فکر صدرنشینی هستند و ویتنامی ها نیز قصد دارند 3 امتیاز خود را تبدیل به 6 کنند و خود را به عنوان تیم دوم این گروه معرفی کنند.

بازی های قبلی:
ویتنام بازی ابتدایی خود را در این گروه با یک گل به تایلند واگذار کرد، آنها بازی دوم خود را نیز 2 بر 1 توانستند در برابر تایوان با پیروزی به پایان برسانند. در طرف دیگر عراقی ها نیز یک پیروزی پرگل در دیدار اول در برابر تایوان به دست آوردند و آنها را 5 بر 1 شکست دادند و در بازی دوم نیز نتیجه ای بهتر از تساوی 2 بر 2 در مقابل تایلند کسب نکردند.
بهترین بازیکن:
فی سون تران که یکی از گل های گل های تیمش را در برابر تایوان به ثمر رسانده است را می توان به عنوان بهترین بازیکن ویتنامی ها انتخاب کرد.
کاپیتان کهنه کار عراقی ها یعنی یونس محمود تاکنون توانسته برای تیمش دو گل به ثمر برساند و بازهم نام خود را به عنوان بهترین بازیکن این تیم بر سر زبان ها بیندازد.

گروه G – میانمار – لبنان؛ تلاش برای آخر نشدن

دو تیم 3 و 1 امتیازی لبنان و میانمار که رده های سوم و چهار گروه را به خود اختصاص دادند در یک بازی که نمی تواند برای هیچ از آنها سرنوشت ساز باشد به مصاف یکدیگر می روند.
بازی های قبلی:
میانماری ها بازی ابتدایی خود را در برابر لائوس به تساوی 2 بر 2 ، در بازی دوم و کره جنوبی به شکست 2 بر 0 و در بازی سوم در مقابل کویت به شکست 9 بر 0 دست پیدا کردند. لبنانی ها نیز در بازی اول 1 بر 0 مغلوب کویت شدند، آنها دیدار دوم خود را 2 بر 0 در مقابل لائوس به پیروزی رسیدند و در بازی سوم بازهم شکست خوردند، این بار در مقابل کره جنوبی و با نتیجه 3 بر 0.
بهترین بازیکن:
بهترین بازیکن میانماری ها را می توان مین تان زاو دانست که تاکنون 1 گل برای این تیم به ثمر رساند. 
محمود محمود نیز که تاکنون توانسته 1 بار برای تیم لبنان گلزنی کند بهترین بازیکن این تیم تا اینجای رقابت ها بوده است.

گروه G – کویت – کره جنوبی؛ رقابت جذاب صدرنشین ها

دو تیمی که از تیم های درجه یک و دو آسیا به حساب می آیند تا اینجا با یکدیگر رقابت شانه به شانه داشته اند و هر دو توانسته اند به حداکثر امتیازات دست پیدا کنند وبه عنوان دو تیم 9 امتیازی خود را معرفی کنند.

بای های قبلی:
1 بر 0، 9 بر 0 و 2 بر 0 سه پیروزی دلنشینی بود که کویتی ها به ترتیب در مقابل تیم های لبنان، میانمار و لائوس به دست آوردند. 
کره ای ها نیز در بازی اول میانمار را، در بازی دوم لائوس و در بازی سوم لبنان را به ترتیب با 2، 8 و 3 گل از پیش رو برداشتند و دروازه خود را نیز تاکنون بسته نگه داشتند.
بهترین بازیکن:
بدر الموتا بدون شک بهترین بازیکن کویتی تا پایان بازی سوم این تیم بوده است، وی با 4 گلی که وارد دروازه حریفان کرده است موجبات صدرنشینی این تیم را فراهم کرده است. چانگ هون کئون 3 گله نیز بهترین بازیکن کره ای در این مسابقات بوده است.

گروه H – کره شمالی – فیلیپین؛ ستاره ایرانی موجب صدرنشینی؟

کره شمالی با 9 لمتیازی که تاکنون به دست آورده است تاکنون صدرنشین آخرین گروه مسابقات بوده است و در طرف مقابل فیلیپینی ها نیز با درخشش ستاره ایرانی الاصل خود یعنی میثاق بهادران فعلا با 6 امتیاز در رده سوم این گروه قرار گرفته اند.

بازی های قبلی: 
کره ای ها تاکنون هر سه بازی خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند، 3 بر 0 در مقابل یمن، 4 بر 2 در مقابل ازبکستان و 1 بر 0 در مقابل بحرین.
فیلیپینی ها نیز بازی ابتدایی خود را در مقابل بحرین به پیروزی 2 بر 1 رسیدند، آنها بازی دوم را نیز در مقابل یمن 2 بر 0 به پیروزی رسیدند اما در بازی سوم شکست سنگینی با نتیجه 5 بر 1 در مقابل ازبکستان داشتند .
بهترین بازیکن:
وانگ ریونگ پاک مانند خیلی از بازیکنان دیگر کره شمالی تنها یک گل به ثمر رسانده است اما به عنوان یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان این تیم شناخته می شود. میثاق بهادران نیز با 2 گلی که وارد دروازه حریفان فیلیپین کرده است بدون شک بهترین بازیکن این تیم تا بازی سوم این تیم بوده است.

گروه H – بحرین – ازبکستان؛ جنگ آسیای میانه و جنوب غرب

ازبکستانی ها که اکنون با 6 امتیاز در رده دوم جدول گروه خود قرار دارند در این بازی میهمان بحرینی هستند که علی رغم انتظارها تنها 3 امتیاز کسب کرده است و در رده چهارم به سر می برد و البته امیدی نیز برای صعود نخواهد داشت.
بازی های قبلی:
بحرینی ها دو شکست در برابر فیلیپین با نتیجه 2 بر 1 و در برابر کره شمالی با نتیجه 1 بر 0 و یک پیروزی در بازی آخر و در برابر یمن با نتیجه 4 بر 0 به دست آوردند. ازبکستانی ها نیز در بازی اول 4 بر 2 مغلوب  کره شمالی شدند اما در دو بازی بعدی خود 1 بر 0 و 5 بر 1 یمن و فیلیپین را شکست دادند.
بهترین بازیکن:
عبداله عمر که تنها یک گل برای بحرینی ها به ثمر رسانده است به گواه کارشناسان بهترین بازیکن این تیم در سه بازی اخیر بوده است.
ایگور سرگیف 3 گله نیز تاکنون توانسته بیشتر از باقی بازیکنان ازبکستان خود را در این بازی ها نشان دهد.