به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۰:۴۴
 
۴۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۱۶ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب : ۹۲۳۲۲

صدا و سیما، بلندگوی مخالفان توافق است

گروه سياسي- رسانه ها: روزنامه ایران نوشت: صدا و سیما همگام با رسانه‌ها و تریبون‌های مخالفان توافق هسته‌ای و در توهینی آشکار به شعور مردم «برجام» را به باد انتقادهای یکسویه گرفت.
اين روزنامه به نقل از خبرگزاري برنا نوشته است: عده‌ای که از صبح سه‌شنبه مخالفان «برجام» می‌دادند، بالاخره شب همان روز جامه عمل پوشید و صدا و سیما در اقدامی، غیراخلاقی و عجیب در فاصله چند روز تا تأیید برجام در مجلس شورای اسلامی، اقدام به پخش یک شوی مستندگونه علیه «برجام» کرد. در این شوی تلویزیونی از ابتدا تا انتها تلاش شده بود با استفاده از نظر عده‌ای افراد ناشناس تحت عنوان کارشناس و کارشناس ارشد، به تمسخر و زیر سؤال بردن توافق هسته‌ای پرداخته شود و در نهایت با یک گزارش میدانی چنین القا کند که مردم یا نمی‌دانند چه کلاهی! سرشان رفته یا می‌دانند و مخالف برجام هستند.

این گزارش ضمن انتقاد از اینکه سازندگان برنامه تند ضد «برجام»، ارزیابی «حتی... یکی از استادان برجسته و صاحب کرسی معتبر تدریس در دانشگاه‌های بین‌المللی و حامی برجام» را بازتاب نداده و در عوض، «از نظرات برخی افراد استفاده کرده بودند که نظرشان نزدیک به نظر یک طیف سیاسی خاص است و با توافق هسته‌ای به صورت بنیادین مخالف هستند»، افزوده است: « صدا و سیما برای نخستین بار نیست که از این اقدامات انجام می‌دهد، این رسانه در بحبوحه مذاکرات هم به جای حمایت از تیم مذاکره کننده اقدام به پخش برخی شوهای سیاسی می‌کرد که دقیقاً این شوها همسو با نظرات طیف مخالفان مذاکره بود.»

همچنین «باشگاه خبرنگاران جوان» از زیرمجموعه‌های صدا و سیما اقدام به بازنشر یادداشت یک روزنامه تندرو ارگان مخالفان «برجام» کرد که حاوی توهین‌ها و تهمت‌ها علیه وزیر خارجه است.در بخشی از این یادداشت با اشاره به دست دادن ظریف و «اوباما» آمده است: «پس از این غلط اتفاقی، گوشه‌هایی از واکنش به این اقدام او بویژه در مجلس و توسط یک نماینده غیرتمند نمایان شد اما قطعاً ظریف هم می‌داند واکنش‌های اصلی پس از بازگشت وی به ایران رخ خواهد داد و او باید خود را آماده این واکنش‌ها کند. اما رفتار او در مقابل این ماجرا بسیار قابل تأمل است! او که با این اقدام نسنجیده و غیرمسئولانه‌اش یک خط قرمز بزرگ عقیدتی را در عرصه سیاست خارجی و دیپلماسی نقض کرده، در پاسخ به سؤالی درباره این اقدام نادرست خود موضعی طلبکارانه گرفت و گفت منتقدان را به خدا می‌سپارم! ...بعضی اظهارات عجیب و نامفهوم او به خاطر ناآشنایی وی با فرهنگ ملی و اسلامی است اگرنه قطعاً کسی نمی‌تواند منتقدان دست دادن با شیطان را به خدا حواله کند!» تبدیل شدن رسانه‌ای که عنوان «ملی» را با خود یدک می‌کشد به تریبون بازتاب دهنده اقلیتی تندرو و بازتاب دادن مواضع غیرکارشناسی و گاهی هتاکانه آنان در صدا و سیما، گویای فاصله گرفتن این رسانه از اراده ملی متکی بر مطالبات اکثریت قاطع جامعه است که حامی مذاکرات و «برجام» هستند.

معمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۱۶ ۱۴:۴۷
رسانه رسایی (324470)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۱۶ ۱۵:۰۹
به نظر من اینا با این کاری که میکنن در اصل دارن کار رو خرابتر میکنن .نمیدونم اونم به چه قیمتی ؟ من میخوام از این اقایون بپرسم اگر جنگ بشه کدوم کشور میاد از ایران دفاع کنه و مهمتر از این چند درصد مردم خودمون برای دفاع اماده میشن ؟چرا سری رو که دردنمیکنه دستمال میبندین ؟ (324471)
یکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۱۶ ۱۵:۱۸
اینجا هر چی که مردم و حرف مردم تو اون هیچ جایی نداشته باشند،یا به اولش یا به اخرش "ملی" میچسبونند.
تا رسانه میلی هست من مردم هیچ نیازی به دشمن خارجی ندارم. (324472)
تورج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۱۶ ۱۵:۵۱
وقتی دولت کانال تلوزیونی جهت تنویر افکار عمومی در خصوص بر نامه هاش نداشته باشه صداو سیمای ملی میشه بلندگوی یک جناح خاص (324474)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۱۶ ۱۶:۱۷
کی باید این شرایط درست بشه؟ توسط کی باید اصلاح بشه؟ اینو که همه مردم میدونن ولی کاری ازشون بر نمیاد. (324477)
پرویز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۱۶ ۱۶:۲۱
یک دولت قوی می خواد که با این موضوع خودسری ها مقابله کنه و تنها راه دست گذاشتن روی بودجه صدا و سیماست اگر در این موضوع عقب نشینی نکنه و در مقابل دستورات و اعمال قشارها کوتاه نیاد و ........... (324478)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۱۶ ۱۷:۱۹
صدا و سیما کارشناس کیلویی کم نداره!! (324480)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۱۶ ۱۷:۲۱
افکار غالب در صدا وسیما کمی تا قسمتی شبیه داعشه! (324481)
عوصی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۱۶ ۱۹:۴۳
منکه هیچوقت رسانه پایداری رونگاه نمیکنم وحق من ازبیت المال که براش هزینه میشه روحلال نمیکنم البته خیلیها این حرف روبه سخره میگیرندکه همین نشانه صعف ایمانشون ودروع بودن حرفاشون هست البته فکرمیکنم اکثریت نظرشون بامن یکی هست (324489)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۱۶ ۲۱:۰۹
صدا وسيما كه ملي نيست جعبه سانسور گروه پايداري ها ست صدا و سيما در صورتي ملي است كه نظريه ي موافق ومخالف را بيان كند نه فقط در اختيار گروه خاص باشد (324496)
رضا درودگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۱۶ ۲۱:۲۳
رسانه میلی تلاش میکنه با نا امید کردن مردم از بهبود فضا راه برای معجزه هزاره چهارم و پنجم بازکنه (324499)