به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۰۵
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۱۶ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب : ۹۲۳۲۶
همراه با دو گوشی تلفن هوشمند؛

مایکروسافت لپ‌تاپ تازه‌ویندوز را رونمایی‌کرد

گروه فناوري: شرکت مایکروسافت به تازگی لپ‌تاپی به نام سِرفِس بوک (Surface Book) را رونمایی کرده که با تازه‌ترین سیستم عامل این شرکت، یعنی ویندوز ۱۰ کار می کند.
مایکروسافت از دو گوشی تلفن هوشمند نیز رونمایی کرده است
مایکروسافت از دو گوشی تلفن هوشمند نیز رونمایی کرده است
به گزارش بي بي سي، این شرکت همچنین دو تلفن هوشمند تازه، تبلت به روز شده سرفس و یک مچ بند ویژه ورزش را رونمایی کرده است. کارشناسان می گویند که لپ تاپ جدید مایکروسافت می تواند به رونق بخشیدن به بازار راکد کامپیوتر کمک کند. این محصول که نخستین لپ تاپ ساخت مایکروسافت است عمده ترین کالای رونمایی شده در جریان برنامه ای در نیویورک بوده است. مایکروسافت این لپ تاپ را با هدف رقابت با مک بوک، ساخت شرکت اَپل، طراحی کرده است.

به گفته مایکروسافت، همچنانکه تبلت سرفس، محصول قبلی شرکت، ترکیبی از تبلت و لپ تاپ بوده، سرفس بوک هم این مرزبندی ها را برهم زده است. سرفس بوک گروهی از کارشناسان را هم تحت تأثیر قرار داده است. بن وود، مسئول تحقیقات شرکت مشاوره ای "سی سی اس اینسایت"، معتقد است که این لپ تاپ بسیار نوآورانه است و نیاز مبرمی که به معرفی ویندوز ۱۰ وجود داشت را برآورده می کند. به گفته او عرضه این لپ تاپ نشان می دهد که خلاقیت فقط منحصر به اپل نیست.

مایکروسافت از دو گوشی تلفن هوشمند نیز رونمایی کرده است - لومیا ۹۵۰ با اندازه پنج و دو دهم اینچ و قیمت ۵۴۹ دلار که کمی بزرگتر از محصول دیگر، یعنی لومیا ۹۵۰ اکس اِل به قیمت ۶۴۹ دلار است. هر دو این گوشی ها در ماه نوامبر عرضه می شوند. از جمله ویژگی های این دو تلفن دوربین ۲۰ مگاپیکسلی، دگمه ویژه ای برای دوربین، ویدیو با وضوح ۴ کِی و ۳۲ مگابایت حافظه است. در ماه دسامبر هم یک گوشی ارزانتر دیگر، لومیا ۵۵۰، به قیمت ۱۳۹ دلار عرضه خواهد شد.

به گفته وود، مایکروسافت برای برتری یافتن در بازار گوشی تلفن همراه، راه سختی پیش رو دارد. او می گوید که این گوشی های لومیا همه مشخصات مورد نیاز را دارند ولی این احتمالا برای جلب توجه مردم از گوشی های آیفون یا آندروید کافی نخواهد بود. مایکروسافت تبلتی به نام سرفس پرو ۴ را نیز در این برنامه عرضه کرد. این تبلت نازکتر است و فن آوری تازه ای در صفحه آن به کار رفته است و صفحه کلیدی به لحاظ ارگونومی بهتر دارد.

از دیگر محصولات رونمایی شده در این برنامه، مچ بند مخصوص ورزش به نام "بَند ۲" بود. این وسیله با طراحی منحنی شکل، ۱۱ حسگر دارد که می تواند اطلاعات مربوط به یک کاربر را ذخیره کند و عملکرد ورزشی او را با کاربرانی از همان رده سنی مقایسه کند. قیمت این مچ بند ۲۴۹ دلار است و در آخر ماه اکتبر در دسترس خواهد بود. وسیله دیگر عرضه شده توسط مایکروسافت "هولولنز" نام دارد که به گفته این شرکت، هِدست نسخه واقعیت مجازی ویژه مایکروسافت است.

ویندوز ۱۰ چند هفته پیش عرضه شد و به گفته معاون شرکت مایکروسافت تاکنون ۱۱۰ میلیون کاربر از آن استفاده کرده اند. به گفته بن وود از شرکت "سی سی اس اینسایت"، به نظر می رسد که استقبال از ویندوز ۱۰ نسبت به ویندوز ۸ که سرنوشت چندان خوبی نداشت، بسیار بیشتر است. او معتقد است که چالش کنونی مایکروسافت استفاده از این فرصت برای توسعه اپ هاست، حوزه ای که در آن این شرکت از سایر رقبا بسیار عقب تر است.