به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۰۹:۱۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۲۰ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب : ۹۲۵۱۳

بزرگ‌ترین جشنواره فیلم آسیا رکورد زد

گروه فرهنگی: بزرگ‌ترین جشنواره فیلم آسیا، بوسان، در تازه‌ترین دوره برگزاری خود با وجود مشکلات اقتصادی و بودجه، در جذب تعداد مخاطب و مشارکت منطقه‌ای رکورد شکنی کرد.
بزرگ‌ترین جشنواره فیلم آسیا رکورد زد
بیستمین دوره فستیوال بوسان، با حضور ۲۲۷ هزار و ۳۷۷ شرکت کننده (هزار نفر بیشتر از سال قبل) و نمایش ۳۰۲ فیلم از ۷۵ کشور از خود رکوردی منحصر به فرد به جا گذاشت. بازار فیلم بوسان هم که با هدف غلبه بر بازار فیلم چین سامان دهی شده بود هم بیشترین میزان شرکت کننده و برگزاری جلسات را به نام خود ثبت کرد. به گزارش هنر و تجربه، امسال پس از آنکه اعلام شد بودجه سالانه این جشنواره توسط دولت کره جنوبی نصف شده و در پی آن شهردار بوسان نیز از لی یونگ کوآن، مدیر فستیوال بوسان درخواست استعفا کرده است، نگرانی‌ها از بابت برگزاری مناسب و با کیفیت فستیوال بوسان افزایش پیدا کرده بود اما با حمایت فیلم‌سازان کره‌ای از یونگ کوآن او در سمتش ابقا شد و با همکاری شرکت‌های مختلف از جمله گوگل، حمایت‌های مالی به سمت بوسان روانه شد و آن را تقویت کرد.  کانگ سو یون،  بازیگر هم به عنوان همراه مدیر جشنواره منصوب شد. برای اولین بار نیز جشنواره با فیلمی غیرکره‌ای آغاز شد و پایان گرفت.

همچنین پنلی در بوسان به راه افتاده که با نظر کارشناسان سینمایی سراسر دنیا، لیستی از فیلم‌هایی که به لحاظ تاریخی و فرهنگی بیشترین تأثیر را در آسیا داشته‌اند انتخاب می‌شوند که امسال «کلوزآپ» عباس کیارستمی در ده فیلم برتر این لیست قرار گرفت. گفتنی است «ممیرو» به کارگردانی هادی محقق نیز توانست جایزه هیئت منتقدان برای بهترین فیلم تجربی، و جایزه بهترین فیلم بخش جریان‌های نوی بوسان را به دست آورد. بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان که بزرگ‌ترین جشنواره سینمایی در آسیا محسوب می‌شود، از ۱ تا ۱۰ اکتبر (۹ تا ۱۸ مهر) برگزار شد.