به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۶۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۲۳ ساعت ۰۰:۴۷
کد مطلب : ۹۲۵۹۸
خبرگزاري روسي و روزنامه نزديك به حزب‌الله:

ورود هزاران نظامی ایران براي جنگ در سوریه

گروه سياسي: يك خبرگزاري روسي و يك روزنامه لبناني نزديك به حزب الله خبر داده اند كه چند هزار نيروي نظامي ايران براي شركت در عمليات زميني عليه مخالفان سوري در شهر حلب وارد سوريه شده‌اند.
عکسی که خبرنگار المیادین، از قاسم سلیمانی در توییتر خود منتشر کرده است
عکسی که خبرنگار المیادین، از قاسم سلیمانی در توییتر خود منتشر کرده است
خبرگزاری روسی اسپوتنیک گزارش داده است که ایران هزاران نفر را برای شرکت در عملیات زمینی مشترک برای پس گرفتن شهر حلب به سوریه فرستاده است. روزنامه لبنانی الاخبار هم که به حزب‌الله لبنان نزدیک است، گزارش داده که ایران نیرویی زمینی را برای انجام عملیاتی بزرگ به سوریه فرستاده است.

به نوشته بي بي سي، دو هفته پیش خبرگزاری رویترز هم گزارش داده بود که ایران نیروی زمینی به سوریه اعزام کرده است اما حسین امیرعبداللهیان، معاون وزارت خارجه ایران، با تکذیب حضور رزمی نیروهای ایرانی گفته است: "هیچ نیروی رزمی ایرانی در سوریه وجود ندارد و تنها مستشاران نظامی ایرانی متخصص در امور مبارزه با تروریسم به درخواست دولت سوریه در این کشور برای ارائه مشورت حضور دارند." در همین حال شبکه خبر ایران گزارش داده است که ارتش سوریه و "نیروهای مقاومت" با برخورداری از پشتیبانی هوایی روسیه برای عملیاتی بزرگ در حلب آماده می‌شوند.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک، از قول یک مقام نزدیک به دولت سوریه نوشته است که برنامه‌ای برای عملیات مشترک نیروهای زمینی ایران و سوریه وجود دارد و روسیه هم از آنها پشتیبانی هوایی خواهد کرد. اسپوتنیک از قول این مقام که نامش فاش نشده، نوشته است: "تصمیم برای آغاز نبرد حلب گرفته شده است... این چیز پنهانی نیست که هزاران ایرانی هم‌اکنون در سوریه هستند و نقش آنها محوری است."

ابراهیم امین، سردبیر روزنامه الاخبار هم در این روزنامه نوشته است که نیروهای ایرانی با نیروهای مسلح سوریه و حزب‌الله لبنان همراه خواهند شد و "هدف آنها در مرحله اول این است که مناطق شمال غربی را پس بگیرند."  به تازگی عکس‌هایی هم از سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران منتشر شده که گفته می‌شود او را در سوریه نشان می‌دهد.