به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۰:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۲۴ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب : ۹۲۶۶۵
تلویزیون در دهه‌ی اول محرم سريالي ندارد

محرم امسال سریال نداریم

گروه فرهنگي: تلویزیون در دهه‌ی اول محرم امسال سریال جدیدی را برای پخش در دستور کار ندارد.
محرم امسال سریال نداریم
بر خلاف محرم‌های گذشته، امسال در جدول پخش شبکه‌های سیما سریال جدید مناسبتی با محتوایی متناسب با این ایام دیده نمی‌شود؛ این در حالی است که تلویزیون چند سالی بود که به دهه‌ی اول محرم به عنوان یکی از مناسبت‌های مهم برای پخش سریال‌های مناسبتی نگاه می‌کرد و اتفاقا مجموعه‌های نمایشی پرمخاطبی در سال‌های گذشته در همین ایام محرم به روی آنتن رفت. «شب دهم»، «معصومیت از دست رفته»، «بانو»، «زمانی برای عاشقی»، «خون بها»، «فرات»، «سفر سبز»، «یک تکه زمین»، «آخرین دعوت» و «پریدخت» از جمله سریال‌هایی بودند که در سال‌های گذشته با مضامین عاشورایی ساخته شدند و توانستند مخاطبان را در قالبی نمایشی و به صورت غیرمستقیم با مفاهیم این واقعه مهم تاریخی مذهبی آشنا کنند.

اما محرم امسال در حالی در تلویزیون برگزار می‌شود که شبکه‌های اول و دوم سیما همچنان به پخش سریال‌های خود با مضامینی متفاوت از این مناسبت ادامه می‌دهند. همچنان پخش سریال «آمین» با مضمون پلیسی در شبکه یک ادامه می‌یابد و شبکه دو هم به پخش سریال 100 قسمتی «کیمیا» ادامه می‌دهد.

شبکه سه امسال برای چندمین بار سریال موفق «شب دهم» به کارگردانی حسن فتحی را در محرم بازپخش می‌کند و فرا رسیدن ماه محرم هم نتوانسته است هیچ تغییری در پخش سریال کره‌ای «دختر امپراطور» در شبکه پنج سیما ایجاد کند. اگرچه پخش مجموعه‌های نمایشی‌ در مناسبتی چون محرم، بعضا با انتقادهایی از سوی برخی کارشناسان مواجه بوده است که معتقدند در چنین مناسبت‌هایی باید مخاطب را به سمت حضور در تکایا و انجام اعمال مذهبی سوق داد، اما در این میان عده‌ای دیگر از کارشناسان هم هستند که معتقدند برای آشنایی مخاطب نوجوان و جوان با مفاهیم و ارزش‌های مذهبی، شعار و مستقیم‌گویی دیگر کاربردی ندارند و البته برای رسیدن به چنین مقصودی ساختار نمایش بسیار می‌تواند راهگشا باشد.

مرجع : ايسنا