به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۲۳۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ساعت ۰۱:۰۵
کد مطلب : ۹۲۷۱۵
صادق زيباكلام درباره گريستن بخاطر توافق اتمي؛

شما گريه كرديد؛ من خداوند منان را شکر کردم

گروه سياسي: صادق زيبا كلام درباره گريستن اصغر زارعی از نمايندگان طيف پايداري در مجلس بعد از تصویب برجام در نامه اي به وي نوشت: بنده برخلاف شما از تصویب برجام نه تنها زانوی غم به بغل نگرفته بلکه خداوند منان را شکر کردم که کشور سرانجام بعد از دوازده سال از چاه ویل هسته ایی دارد نجات پیدا می کند. متن اين نامه را در زير مي‌خوانيد:
شما گريه كرديد؛ من خداوند منان را شکر کردم
بسمه تعالی
جناب آقای اصغرزارعی
نماینده محترم مردم تهران در مجلس شورای اسلامی
با سلام و تحیات، تصویر جنابعالی در حال گریستن بواسطه تصویب برجام مرا در فکر فرو برد که کاهش و در مواردی توقف برخی از فعالیت های هسته ایی‌مان مگر کدام ضایعه مولمه را بر کشور وارد ساخته که جنابعالی را اینقدر متاثر می نماید؟ مشکلم آنست که بنده برخلاف شما از تصویب برجام نه تنها زانوی غم به بغل نگرفته بلکه خداوند منان را شکر کردم که کشور سرانجام بعد از دوازده سال از چاه ویل هسته ایی دارد نجات پیدا می کند.

جناب زارعی عزیز
نمی دانم دلیل شما برای آن همه تاسف و تاثر بابت چه بود؟ هسته ایی بیشترازآنکه برای منافع ملی کشور حاصلی داشته باشد،بدل به ابزاری سیاسی شده بود در خدمت رویارویی ایدئولوژیک با غرب و آمریکا ستیزی. آیا جنابعالی ازهزینه های مستقیم و غیرمستقیم (بواسطه تحریم ها) که هسته ایی بر کشور تحمیل کرده بود اصلا هیچ علم وآگاهی دارید؟

آیا جنابعالی و سایرهمفکرانتان که این همه با برجام مخالفت کردید حتی یک باربه ابعاد "هزینه – فایده" محصولات هسته ایی مان اندیشیده اید؟ مبارزه طلبی با غرب آنقدر برایتان اصل و فرض بود که حتی یکبار هم در تمامی این سالها از خودتان نپرسیدید که اورانیوم غنی شده در نطنز و فردو چقدر دارد برایمان تمام می شود و قیمت آن در بازار جهانی چقدر است؟

ایضاء بهاء رادیو داروها و سایرفراورده های هسته ایی(بماند کیفیت آنها).آیا یکبارازخودتان پرسیده اید که در حالیکه متوسط هزینه برق تولید شده درکشور کیلوواتی ۸۰ تومان است، برق تولیدی در بوشهر کیلوواتی چقدر دارد برای مصرف کننده تمام می شود؟ آیا مردم راضی به پرداخت آن همه هزینه هستند؟ آیا اگرمردم بدرستی بدانند که هزینه هسته ایی چقدر است و درمقابل هزینه بهداشت و درمان، آموزش وپرورش، محیط زیست، توسعه حمل ونقل و سایر امور زیربنایی کشورچقدراست همچنان رضایت دارند که از آن امور برداشته و خرج هسته ایی شود؟

جناب زارعی عزیز
من هم نمی دانم هزینه های هسته ایی مان چقدر است. ایضا نمی دانم اورانیوم غنی شده درنطنزچقدر تمام می شود و قیمت جهانی آن چقدر است اما می دانم در سالهای۹۱ و ۹۲ که از یکسو برای هسته ایی خیلی محدودیتی اعمال نمی شد و از سویی دیگر تحریم ها هرچه بیشتر بر اقتصادمان سنگینی می کردند، کل بودجه سالیانه بهداشت و درمانب ترتیب ۱۴۰۰۰ و ۱۶۸۰۰ میلیارد تومان بود. من قدری برای جنابعالی وضعیت بهداشت و درمان کشور را در نتیجه اختصاص چنین بودجه های ناچیزی برای یک کشور ۷۵ میلیون نفری تشریح می کنم تا ملاحظه بفرمایید که اگربناء برگریستن باشد وضعیت بهداشت ودرمان مملکت بسی رقت انگیزتراست.

جناب زارعی عزیز
آن ارقام سبب می شوند تا جایگاه ما دررتبه بندی جهانی بهداشت خیلی بالا نباشد.فی الواقع بیش از یکصد کشور بالاترازما قرار می گیرند.یعنی در بیش از یکصد کشور وضع سلامت و بهداشت و درمان مردم شان بهتر از ایران است. کشورهایی که وضع بهتری از ما دارند صرفا محدود به جوامع اروپایی، کانادا یا استرالیا نمی شوند.آنها که جای خود دارند.نه جناب زارعی،سرانه بهداشت در کشورهای همردیف ما همچون مالزی یا ترکیه(که نه یک کپسول گازدارند ونه یک پیت نفت) بین ۵ تا ۱۰ برابر ما می باشد. می دانم باور نمی کنید اما در ژاپن بازاء هر ۱۰۰۰ نفر نزدیک به ۱۴ تخت بیمارستانی وجود دارد و درایران هسته ایی ۳/۱ تخت.

درشهرهای بزرگ ایران ازجمله در تهران برای هر ۱۰۰۰ نفر ۶/۰ پرستار خدمت می کند(وبالطبع در شهرستانها و مناطق دورافتاده تراز این هم کمتراست) درحالیکه کشورهای توسعه یافته به کنار،در سطح منطقه این نسبت ۲۰ برابرایران است یعنی ۱۲ پرستار برای هر۱۰۰۰ نفر(روزنامه خراسان ۳۰ شهریور۹۴). یقین بدانید اگر این بررسی در خصوص آموزش و پرورش، محیط زیست، راه سازی و گسترش راه آهن و ...هم صورت بگیرد چندان تفاوتی با بهداشت ودرمان پیدا نمی کند. درعین حال می توانید سری به بیمارستان های دولتی در همین وسط پایتخت بزنید وبسرعت متوجه خواهید شد که برای درک وضعیت بهداشت و درمان کشور خیلی دیگر نیازی به اعداد و ارقام و آمار پیدا نمی کنید.

اما این همه تصویر نیست.درهمان سال ۹۲ که ما توانسته بودیم برای بهداشت و درمان ۷۵ میلیون جمعیت فقط ۱۶۸۰۰ میلیارد تومان اختصاص دهیم،کشور قطر با حدود ۳ میلیون جمعیت توانسته بود درآمدی بالغ بر۱۹۵ هزار میلیارد تومان از منطقه پارس جنوبی بدست آورد در حالیکه تحریم ها سبب شدند تا ما صرفا ۵۰ هزار میلیارد تومان بیشتر درآمد از پارس جنوبی نداشته باشیم.

جناب زارعی عزیز
من نمی دانم هزینه هزاران سانتريفیوژی که عنقریب بسته بندی و انبار می شوند چقدر بوده؛ ایضا نمی دانم برای فردو که درشرف تبدیل به یک "آزمایشگاه" می باشد چقدر ظرف یک دهه گذشته هزینه شد اما می دانم کل بودجه محیط زیست با بیش از ۶۰۰۰ پرسنل برای امسال ۱۷۴ میلیارد تومان است.

جناب زارعی عزیز
باور بفرمایید وضعیت بهداشت و درمان، محیط زیست، آموزش و پرورش،جاده هایی که همچون داس مرگ عمل می کنند، اتومبیل‌های بی کیفیت ساخت داخل که انبار شده اند، ۶ میلیون بیکار، خط فقری که همچون سلول های سرطانی در حال زاد و ولد و گسترش است، آب،جوانانی که آرزوی شان رفتن است، سیطره اقتصاد فاسد و ناکارآمد دولتی و....بمراتب تاسف برانگیزترازتصویب برجام هستند و اشگ های بیشتری را می طلبند.
ایام بکام باد
صادق زیباکلام
بیست وپنجم مهرماه یکهزاروسیصدونودوچهار

۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۰۱:۲۶
دوستانی که این مطلب رو میخونن میشه هر کدومشون از تاثیر سیاست های هسته ای بر اوضاع و شرایط کارشون بگن.سپاس (325308)
امیرازقم
United States
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۰۸:۰۲
هیچی من کار به ضرر مالی انرژی هسته ای برای کشور ندارم ولی 150 میلیارد دلار برای این انرژی صرف شد الان میشنویم نیروگاه بوشهر برقش غیر هسته ای تامین میشه !یعنی یک لامپ هم برق تا حالا به ما نداده ! (325329)
mahdi
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۰۸:۲۰
البته از نظر آقاي دكتر زيبا كلام
انرژي هسته اي كه خوب نيست
نفوذ آمريكا هم كه بد نيست
محور مقاومت هم كه مهم نيست
پس ايشون از برجام خوشحال نباشه ، خواجه حافظ خوشحال باشه؟ (325337)
meysam
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۱۰:۵۵
من یکی از دوستام تو سازمان کشتی رانیه میگفت از وقتی که توافق شده کار ما خیلی رونق گرفته کشتی های خیلی زیادی میان تو بندر (325366)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۱۱:۲۶
سلام
من خودم به شخصا متن انگلیسی برجام خوندم هیچ جایش ننوشته بودن که تحریم ها لغو خواهد شد بلکه در همه جا بحث راستی ازمایی در کار بود در ضمن ایران محدودیت های عظیمی را پذیرفته بود و چنان هر دو طرف به مشکل بر بخورند قاضی طرف مقابل ایران است اما به شخصا امیدوارم فرجی بشود (325370)
م ف
Russian Federation
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۱۷:۵۴
شما نیاز دارید که ترجمه تون رو چند بار دیگه ویرایش بنمایید. (325411)
اسفند ششم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۱۱:۳۶
بنده و تمام همکارام از سال 92 بخاطر همین تحریمها و مدیریت غلط از کارم و از شهرم با وجود زن و بچه تصویه حساب داده شدم و کوچ اجباری کردم و از اول امسال هم به مدت 7 ماهه بیکارم با داشتن مدرک مهندسی و سابقه کار!!! (325372)
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۱۲:۲۸
گریه این آقا باعث شد من بدانم ایشان نماینده تهران است باید به امثال ایشان کمک کرد تا در انتخابات آینده مجبور به حضور درمجلس نشوند تا کمتر عذاب بکشند (325380)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۱۳:۲۱
والا من بقیه رو نمیدونم اما من با تحصیلات دکترا همچنان بیکارم، واسه همین این جمله دکتر زیبا کلام بیشتر برای من جلب توجه کرد: " جوانانی که آرزوی شان رفتن است". (325385)
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۱۹:۳۱
تو اگر دکترا داشتی می توانستی برای خودت کار تولید کنی
جنابعالی مدرک دارید (325419)
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۱۹:۲۹
آقای زارعی به خاطر تصویب برجام گریه نکرد
یکی از دوستان دروغی را گفتند که ایشان از آن دروغ گو دلشان شکست
والا ایشان تابع نظر جمع میباشند و اعتراضی هم ندارند و معتقد به دموکراسی (325418)
علی
Switzerland
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۲۰:۲۲
یکی از تاثیرات هسته ای این است که پروازهای ایران ایر به خارج از کشور از 75 پرواز در هفته به 15 پرواز در هفته رسیده است . آیا میدانید با کم شدن 60 پرواز در هفته چند نفر بیکار می شوند از جمله گروه پروازی و گروه تکنسین پروازها و کترینگ تهیه غذا و .....
جدای از بیکاری این تعداد کارمند درآمد ارزی نیز نصیب شرکت های هواپیمایی خارجی هم می شود که مسافران این مسیر را جذب شرکت خود کرده اند . یعنی اگر ایران ایر پرواز داشت ارز حاصل به داخل کشور بر می گشت ولیکن در نبود ایران ایر شرکت های خارجی ارز گیرشان آمد (325422)
مجتبی
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۲۳:۱۵
بله پرواز با هواپیمای 30 سآل پیش که هر لحظه ممکنه بیفتد برای عده ای نان دارد ولی برای آنکه سقوط میکند مرگ دارد، صنعت داخلی اگر عرضه دارد با رقیب مقابله کند نه اینکه مردم را مجبور به استفاده از آنها کنند البته ضعف از مدیران نالایق است وگرنه متخصصین ما چیزی کم ندارند (325429)
امیدوار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۰۱:۳۷
انشاءا... اندکی تفکر وتامل پیشه کنیم که وضع بحرانی است توکل به خدا (325309)
شهرام26
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۰۲:۱۸
جناب زیباکلام شما خوب میدانید این اشخاص یا خوابند یا خود را به خواب زده اند واگر قرار بر بیداری بود سالها قبل بیدار می شدند.
البته ناگفته نماند گریه و زاری این افراد برای تصویب برجام نبود, برای کیسه خودروسازان بود و امثالهم.
سلامت استاد را از درگاه ایزد خواستاریم. (325313)
دو..ست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۰۸:۳۷
متاسفانه ایدئولوژی "غرب ستیزی در هر حال"، اجازه تفکر نمی دهد. بخصوص وقتی که با دین همراهش کنیم و فکر کنیم که غیر از این حرام است. (325342)
ايراني
United States
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۱۶:۴۰
خواب نيستند بلكه منافعشان در گرو ادامه تحريم هاست (325407)
سانان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۰۲:۱۹
ایکاش دلواپسا کمی به این حرفا فقط فکر بکنند کمی هم منطقی جواب بدهند (325314)
واو.میم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۱۳:۴۱
اینکه ایشون گفتن دلواژسا کمی تفکر کنن ممنفی داره؟؟؟اصن میدونین فکر چیه دلواپسان عزیز یا فقط بلدین داد بزنین؟؟؟ (325392)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۲۳:۲۴
جالبه که امثال شما که به مخالف بر چسب میزنید، از منطق هم صحبت میکنید؟
منطق با برچسب زدن جور در نمیاد. (325431)
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۰۲:۳۳
درود بر شما جناب دکتر زیبا کلام و سلام بربهار. مختصر و مفید شرح دادید لکن گریه این حضرات به خاطر هسته ای ویا منافع ملی نیست اینان غصه منفعت خود را میخورند وگریه میکند از برای آنکه راهی که چند سال به بهانه آن ازگرده این مردم مظلوم میخورند و میبردند به پایان رسید (325315)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۰۹:۵۳
مواظب حرف زدنت باش عزیز ! میتونی اثبات کنی که هر کدوم از کسانی که دلواپس میدانی چقدر خوردن و بردن که اینقدر راحت تهمت و بهتان میزنی؟! به قول آقای بذرپاش ، خوبه که گزارشی از وضعیّت زندگی دلواپسان و آقایان و حضرات دیگری که دلواپسان رو متهم به کاسبی میکنن تهیه بشه تا معلوم بشه کاسب و دزد چه کسانی هستند!
ضمناً جسارتاً فکر میکنم شما بهتره اصلاً در مورد کسانی مثل آقای زارعی نظر ندی چون در مواقع خطر باز همون ها هستن که سینه سپر میکنن نه شما! موقع خطر خیلی از مدعیان دروغین امروز دنبال سوراخ موش میگردن (325355)
محمد
Germany
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۲۳:۵۰
سینه سپر می کنن که چی بشه ؟ چرا تو این ئنیا همه با ما دشمن هستن الا روسیه و چین که دارن مملکت ما رو میچاپن و هیچ وقت پشت ما نیستن بخودت بیا مفسد (325434)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۱۰:۱۲
جناب زارعی اصلا نمیدونه برجام چیه فقط چون اسم امریکا به گوشش رسیده مخالفت میکنه چون میدونن با این توافق دکون دستگاه کاسبیشون کساد میشه و گرنه دلشون به ایران و ایرانی نسوخته (325362)
علیرضا
Germany
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۰۲:۵۵
این نماینده( مسلما نماینده مردم نیست که باید دوره احمدی نژاد شیون میکرد که نکرد) که به دلیل ه به سرانجام رسیدن برجام گریه نمیکرد به حال خودش و امثال بابک زنجانی گریه میکرد!؟۰ (325317)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۰۳:۴۲
بس کنید این حرفها را....دولت گفته بعد رفع تحریم ها مردم انتظار ارزانی و کاهش قیمت دلار را نداشته باشند !!!!!! پس برای چی توافق کردید ؟؟؟؟ گرانی کمر مردم را خورد کرده....باعث رکود شدید و بی پولی مردم شده....تا کی دولت می خواهد دلار را گرانتر کند و پول مردم و کشور را بی ارزشتر کند مثل دولت قبل ؟؟؟ یه روز بنزین را گران می کند یه روز تعرفه درمانی یه روز 30 درصد قیمت اب...هی شعار می دهد تورم را مهار کردیم...مردم بخدا خسته شده اند از شعار و گرانی دلار اقای روحانی... (325318)
طاهر
Germany
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۲۰:۱۰
اگر توافق نمي شد امكان ادامه وجود نداشت. (325421)
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۲۳:۲۶
احسنت...
مردم بهتر از هر چیزی حساب جیب خود را دارند.
اگر سیاستی خوب باشه، مردم اون رو به دور از هر شعاری حس می کنند. (325432)
مراد
Russian Federation
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۰۶:۵۸
بابا دمت گرم....فداتم استاد.... اینا چرا این چیزا رو نمی فهمن .....آهای عالیجنابان لطفا کمی بصیرتتتتتتتتتتتتتتتتت (325321)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۰۷:۲۷
استاد کاشگی یک گریزی می زدید به اینکه این آقای نماینده با چند رای در شهری مثل تهران شده نماینده مجلس (325323)
رضا درودگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۱۳:۲۴
دوست من دلواپسان که هیچ... اما اصولگرایان تا زنده باشن از شهر تهران نماینده ای مثل محمد رضا خاتمی با1790000 نخواهند داشت
حتی تو فاتتزیای این حضرات چنین عددی نیست (325386)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۰۷:۳۹
ايكاش بجاي دلواپس مردم بودن دلواپس روز قيامت خود بودند؟؟؟!!!! (325324)
اکبر ترکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۰۷:۴۶
جانا سخن از زبان ما می گویی اگر به سخنان شما شک دارند رفراندام برگزار کنند تا جوابشان را بگیرند آقای حسینیان که به اصطلاح دچار قلب درد شد ای کاش مثل مردم عادی به بیمارستان مراجعه میکرد تا متوجه وضعیت بهداشت وسلامت کشور میشد ای کاش اقایانی که برای برجام عمامه به زمین میکوبند یک لحظه خود وخانوانواده شان را بجای بیماران سرطانی می گذاشتند آنهم بیمارانی که حقوق مجلس نمی گیرند . درود بر زیبا کلام ،درور بر مطهری ،درود بر مردان ازاد اندیش که فکر جیب ومنافع شخصی وگروهی خود نیستند (325325)
آيلار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۰۷:۵۲
آقاي زيبا كلام ،من فكر مي كنم اين آقايان تا به حال اين موضوعاتي كه شما فرمودين فكر نكردن و دغدغه ي آنها اين مسائل نيست ،‌
واگرنه سالها قبل تر بايد به حال و وضع كشور مان گريه مي كردند..نه بر تصويب برجام كه خواسته اكثريت ملت ايران است. (325326)
جنت مکان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۰۷:۵۵
باز هم وخیم تر است از اینها که آقای زیبا کلام گفته اند.ایشان خواسته اند تشویش اذهان عمومی و احضار و محکومیت و حصر دیگری پیش نیاید که اینگونه تخفیفات بزرگ در بیان واقعیات تاسف بار داده اند. (325327)
فرزانه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۰۸:۰۱
منهم بسیار بسیار خدا را شکر کردم.
ممنونم بابت بازگو نمودن حقایق (325328)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۰۸:۰۲
عزیزمن ......وقتی بنای آدم بر ندانستن باشه ....چه فرقی میکنه براش چی بگی ؟!
زنده ماندن بعضیها فقط به گل آلودبودن آب بستگی داره ...... (325330)
مهدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۰۸:۰۳
ما مدعي اخلاق مداري و عدالت علوي در جهان هستيم و آمريكا را مظهر شرارت و پستي و بي اخلاقي مي دانيم، كافي است مقايسه ايي بين عملكرد مجلس خودمان و امريكا در خصوص برجام داشته باشيم تا به نتيجه منطقي و علت گريه نماينده محترم ببريم. (325331)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۰۸:۰۵
خیلییییییی زیبا بود استاد زیبا کلام واقعا کلامتان زیبا بود (325332)
حمزه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۰۸:۰۷
به جرئت میتوان گفت گریه زارعی فقط برای تهیه پوستر انتخاباتی میباشد فردا بگوید ببینید مردم من برای حقوق شما گریه میکردم خب هستند روستائیان و مردمی که کمتر به وسائل ارتباط جمعی و مسائل هسته و... ارتباط دارند و باور میکنند واقعا زارعی دلسوزشان بوده (325333)
سوشیانس
United States
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۰۸:۱۵
آفرین، آفرین، آفرین. خوشمان آمد باید بسان صادق خان ده ها نفر در کشور چنین تحلیل های واقع بینانه ای را تبیین کنند آفرین آفرین آفرین... ههههه (325335)
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۰۸:۲۶
من به عنوان ی تحصیلکرده سطح عالی اقتصاد و حاصل سال ها مطالعه در اقتصاد میگم جناب زیبا کلام شما متخصص اقتصاد نیستید و اینکه اشتباه نکنید توافق و رابطه اگرچه لازم هست اما مساوی با پیشرفت ما نیست، مغلطه نکنید، اقتصاد ما بیشتر حاصل ناکارآمدی مدیران ما هستش تا رابطه با غرب، مگه قبلا رابطه نداشتیم چی شد؟ خیلی پیشرفت کردیم؟ (325339)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۱۲:۰۰
منم به عنوان تحصیلکرده عالی اقتصاد به شما میگم اقتصاد ما حاصل وجود افرادی مثل شماست که بی کفایت هستند و در عین حال بخاطر شعارهای سیاسی و نه حقیقی خودشونو متخصص معرفی میکنن و بعضیاشون میرن تو مجلس و میشن امثال زاکانی در ضمن پیشنهاد میکنم پیاده برو دم خونه ماحمدی نژاد گوجه خونتو از دم خونه ایشون بگیر تا یه بادی به کلت بخوره (325375)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۱۲:۰۰
دمش گرم یه نفر فقط حرف مردمو میزنه (325376)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۱۲:۴۹
آقاي تحصيلکرده سطح عالي اقتصاد! منظور اينه که اگه در اقتصاد و بازار ما، سرمايه گذار خارجي ورود کنه، ديگه اختاپوسان داخلي نميتونن روي مال و اموالش چنگ بندازن، در نتيجه سرمايه داخلي ما از قبل اون خارجيه سالم و سلامت ميمونه و فقط در راه توليد و کار، ازش استفاده ميشه! ديگه اختاپوس داخلي نميتونه پول خوابيده امثال من در بانک رو بعنوان وام بگيره و پس نده! ديگه سازندگان ارابه هاي مرگ نميتونن تابوت بسازن و تحويل مردم بدن! تحصيلکرده محترم، من با همه بيسواديم اينا رو که گفتم، متوجه شدم. تو متوجه نشدي!؟ (325383)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۰۸:۳۳
همه ی دنیاتکنولوژی میادکه منفعت وپیشرفت باخودش بیاره،اماتومملکت ماضرروزیان وبدبختی میاره.جابگوی 360میلیارددلارخسارت به مملکت کیه؟بایدمسببین ومقصرین شناسایی ومجازات بشن که برطبق مجوزچه کسی باندانم کاری این گرفتاری هاروبوجودآوردن.دولت آقای روحانی تنهابامعجزه می تونه کشورروبه قبل ازاون هشت سال بیاره. (325340)
صبا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۰۸:۳۶
یه دنیا ممنونتیم استاد شما زبان گویای یک ملتید و الحق که زیبا کلامید (325341)
بندر دیلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۰۸:۳۷
بزگواران اینها نه خوابن ونه خود را به خواب زده اند بلکه مثل اینها همچون انسانیست که در حال غرق شدن است و به تمام چیزهایی که که در اطراف میبیند چنگ میزند اما ای کاش این درک را داشتند این رفتار سرعت غرق شدنشان رو بیشتر میکند (325343)
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۰۹:۰۶
درود بر شما ،ظریفیها و صالحی ها و بزرگ مردان تاریخ که بدانید همیشه در قلب ملت زجر دیده جاودانه خواهید ماند... من الله التوفیق (325346)
مهدی شیرازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۰۹:۱۳
گوش اگر گوش اون و ناله اگر ناله تو ست (زیباکلام عزیز)
آنچه البته به جایی نرسد فریاد است.
آقای زیبا کلام شما در عین زیرکی یک اصل اساسی را فراموش کرده اید که اگر به جای آنها بودید بیشتر گریه می کردید
چون همه وجودتان و دار و ندار و اعتبار و همه چیزتان داشته و در آرزوی داشته هایتان به باد می رفت
اقای زیبا کلام که کلامتان برای این آقایان نه تنها زیبا نیست بلکه زشت و زننده است کمی انصاف داشته باشید و در غم از دست رفتن همه گذشته و آینده این افرراداین قدر شادی نکنید
گناه دارند بدبخت ها (325347)
مهدی شیرازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۰۹:۱۶
اینکه این اقایان سیاستمدار نیستند از همین گریه هایشان مشخص است
اگر سیاست داشتند مانند دیگر نمایندگان بر غصه هایشان غلبه می کردند و در ظاهر خود را شاد یا بی تفاوت نشان می دادند تا هم نوایی ظاهری با اکثریت مردم پیدا کنند
چون سیاستی به این سادگی ندارند پس شایسته نیست سرنوشت مملکت به دست این افراد به عنوان نماینده داده شود. و این گریه هایشان دلیل بر عدم کفایت سیاسی شان است. (325349)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۰۹:۱۷
هرچی بود برجام اجرایی شد .بخدا قسم ما هم دلمون میخواد مشکلات کشور حل بشه ولی آیا با کشورهای غارتکننده ای چون آمریکا مشکل ما رو حل میکنند!!
این خط این هم نشون ببینیم دوسال دیگه اوضاع اقتصاد ما بهشت میشه!!!
هنوز هسته ای تموم نشده میبینیم که روی موشکی ایران دارن فشار میارن!!!
چرا نمی خواید بفهمید که تقابل بر سر هسته ای نیست!!!! هسته ای فشار نیارن میرن موشکی موشکی نشد میرن حقوق بشر حقوق بشر نشد...!! (325350)
ع
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۱۲:۲۲
آفرین که از استاد بهتر میفهمی (325379)
فريبرز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۰۹:۲۵
من خودم فوق ليسانس هسته اى دارم و بيست سال سابقه در راكتور اتمى ، صد در صد صحبت هاى دكتر را تائيد ميكنم ، در مقايسه با انرژى حاصل از گاز و نفت خيلى گران است ، اما از نظر علمى بخصوص در آينده انرژى حاصل از گداخت اتمى عناصر فراوان در طبيعت مثل هيدرژن ارزانتر از شكست اورانيم است
بنابراين دكتر زارعى به شكست سياسى توجه دارد كه هشت سال تمام در آمد كشور را هزينه كردند يا در چاه يا جيب ويل دوستان ريختند (325351)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۰۹:۴۱
پس چرا بابت این موارد کسی پاسخگو نیست (325353)
الماسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۰۹:۵۱
امثال اقای زارعی میخواهد با این گریه کردن بیشتر در صدا وسیما دیده شود تا دور بعدی بازهم به مجلس راه پیدا کند ایشان اصلا اطلاع ندارند که اوضاع اقتصادی مردم چگونه است ،استاد زیبا کلام قربان ان بینشت ،، (325354)
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۰۹:۵۵
میدونم در منطق شما از دستت دادن ناموس ملی چه تلقی میشود که باعث خشنودی رضایت خدا شکری میشود در این مواقع نه نباید گریست نباید خشنود شد باید به تاریخ سپرد (325356)
محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۱۰:۰۰
چقدر عالمانه ایکاش این مطالب و مطالب مشابه بیشتر در دسترس افکار عمومی قرار بگیرد تا مردم بهتر از کم و کیف جریانات اطلاع پیدا کنند متاسفانه صدا و سیمای میلی که یک طرفه مسائل را مطرح میکند برای خاطر خدا هم که شده یک میزگرد دو طرفه تشکیل و به مردم آگاهی بده. آخه بد بختی میزگرد هاشون خودشون با خودشونه (325359)
شيرين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۱۰:۰۴
ممكنه آقاي زيباكلام بگن چه كاره مملكتند كه براي همه چيز نظرهاي !!!! فاقد پشتوانه كه به نتيجه نميرسد ارائه ميدهند؟ (325360)
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۱۰:۰۴
این افراد برای هسته ای گریه نمیکنند اینها به خاطر کیسه ای که از تحریمها دوخته اند و پر کرده اند و با لغو ان دیگر نمیتوانند ان را پر کنند گریه میکنند. (325361)
مجتبی
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۱۰:۱۳
تحریم ها نتنها باعث عقب رفت کشور شد و پدیده بابک زنجانی ها را بوجود آورد از طرف دیگر باعث شد ما برای تهیه ساده ترین ابزار و قطعات صنعتی چند برابر قیمت اصلی به دلالان بین المللی پول بدهیم تا آنرا برای ما تهیه کنند بنده کارمند ارشد تعمیرات یکی از پتروشیمی ها هستم بارها شده است که برای تهیه یک قطعه ماهها معطل مانده ایم و در آخر جنس بنجل چینی یا هندی را خریداری کرده ایم (325363)
meysam
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۱۰:۵۴
هر کسی که مخالف توافقه بدونه شک منافع شخصیش به خطر افتاده . ای کاش این اقا زارعی یک بار هم به حال 10 میلیون جوان بیکار گریه می کرد (325365)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۱۱:۲۳
ای کاش چهار تا استاد مثل زیبا کلام داشتیم که حرفاشونو میزدن (325368)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۱۴:۲۵
سری به بی بی سی فارسی بزنید از چهار تا بیشتر دارید رادیو فردا صدای آمریکا (325398)
شاکر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۱۱:۲۳
من هم به خاطر وجود شما خدا را شکر کردم که همیشه سخن حق میزنی برادر ، توفیق روز افزون شمارا خواستارم (325369)
محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۱۱:۳۲
عالیه افرین استاد (325371)
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۱۱:۵۱
آون مجسمه رضا شاه نیست که پشت سرش گذاشته؟ ؟؟
صرفا جهت اطلاع " استاد توی کانال 2 از رضا شاه دفاع کرده " (325374)
علیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۱۲:۴۰
کلام شما بسیار زیباست اما باید گفت که نرود میخ آهنین در سنگ (325381)
ثارالهی از کرمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۱۲:۴۸
همین زیبا کلام ببینید جند ماه دیگر جه حرفی می زند تاحالا که خیلی حرفا زده که بعد تغییرشان داده ساده لوح نباشید نکنید کاری که باز آرد یشیمانی موافقان را به جند ماه بردباری دعوت می کنم..... (325382)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۱۳:۲۹
صادق خان خسته نباشی، اینا همه چی رو میدونن ،شاید گریه خوشحالیه ،اگه نمیدونن چرا نماینده میشن و چرا.....زرنگی هم عالمی داره (325387)
آذرمیدخت
Romania
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۱۳:۳۷
مهم اینکه که برجام باهمه سنگ اندازی ها تصویب شد و امیدوارم برای ملت ایران خیر و برکت به همراه داشته باشد. (325388)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۱۳:۴۰
اقای زیبا کلام حرف دل ملت را زده (325391)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۱۵:۱۹
آقای زیباکلام.سلام.نظرتون درباره آزمایش جدیدموشکی چیه؟واقعادرآستانه لغوتحریم ها،اونم دوسه روزمونده،واجب بود؟این آزمایشات چه پیامی داره؟... (325404)
شهرام اهواز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۱۵:۲۳
واقعا من با صبحتهای دکتر فارق از بحثهای سیاسی موافقم
وضعیت بیمارستانها در شهر خودمان اهواز را بررسی میکنم بیشتر شبیه بیمارستانهادرمناطق جنگی (بیمارستان صحرایی) می باشد . آیا بحث هسته ای در چند ساله گذشته توانسته است به رفاه اجتماعی مردم کمک کند با تشکر (325405)
داش علی
Germany
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۱۷:۱۲
والاه اگه به مردم دوچرخه با دینام داده بودند تا حالا ما از نظر برق خود کفا شده بودیم (325409)
اكبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۱۷:۲۶
عالي گفته أيد جناب دكتر (325410)
سبز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۱۸:۳۲
سلام دوستان شما قدر انرژی هسته ای را نمی دانید و سخن می گویید چون
ما نتوانستیم از تحرمها خوب استفاده کنیم اما بعضیها توانستند صاحب خانه و کار و شغل شوند و کاسبی کنند حداقل مردم چین که خوب استفاده کردند (325413)
حسین ادیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۱۸:۳۴
آفرین بر انسان فهیمی چون استاد زیباکلام که زیر بنایی فکر می گند . درد های اساسی را ثشخیص می دهد و شهامت بیان آن را دارد . و افراطی نیز نیست (325414)
محقق سیره نظامی پیامبر اکرم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۱۸:۴۶
سلام به همه عزیزان. فک میکنم پولایی که امثال بابک زنجانی بردند قرار بوده پنهانی خرج مردم لبنان و یمن بشه اگر بشه من یکی راضی هستم. ولی مسئله اینجاست که این کار با سیره نظامی پیامبر اکرم در تضاده. در جنگ احزاب پیامبر اکرم از کشاوزران اجازه میگیره که آیا راضی هستید که یک سوم محصول شما رو به گروهی از دشمنان بدم و اونا رو از پشتیبانی قریش جدا کنم ؟ وقتی کشاورزا راضی نشدند پیامبر به خودش اجازه نداد بیت المال رو یواشکی برداره و برای افزایش اقتدار اونهم در شرایط امنیتی یعنی جنگ احزاب خرج کنه!!!!!!! (325416)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۲۰:۲۹
هنر پیشه اند اساسی زیرا این همه مشکلات جوانان وازدواج و اشتغال و کرایه خانه مردم اشک این افراد را در نیاورد ولی برجام که خیلی از افراد جامعه با آن اصلا کاری ندارند ناراحتشان کرده . تنشالله در انتخابات مجلس این مسئولیت سنگین !!!نمایندگی را مردم ازدوش ایشان بردارند!!! (325424)
فاطما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۲۱:۰۷
.....گریه سهل باید سکته کنند.من بهمه دلواپسان تسلیت میگم (325425)
کیوان ابراهیمیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۲۳:۱۳
یکبار هم که شده چپ و راست را بزاریم کنار و کلاه خدمون رو قاضی کنیم .تاکی میخواهیم به موضوعات ایدءولوژیک نگاه کنیم . تحلیل استاد زیبا کلام به معنای واقعی منطقیست . در هر کاری هزینه فایده می کنیم پس در مملکت داری این موضوع ضروری تر است. (325428)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ۲۳:۲۲
واقعا استاد هستید درود بر شما (325430)