به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۲۸ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۹۳۰۱۰

گاوبازی درس رسمی اسپانیایی‌ها!

گروه جامعه: جنگ برای منع یا ادامه دادن گاوبازی امروزه در اسپانیا بسیار زیاد شده است، از طرفی چندی پیش ائتلاف چپ اسپانیا کمکش را به مدارس گاوبازی قطع کرد، از طرف دیگر وزیر آموزش پرورش اسپانیا خبر داد که گاوبازی را به درس های ملی برای دانش آموزان بالای 16 سال اضافه خواهند کرد.
گاوبازی درس رسمی اسپانیایی‌ها!
چندی پیش با کشته شدن دهمین نفر در سال اخیر به علت گاوبازی در اسپانیا، که 5 نفر از آن ها در یک هفته کشته شدند، موج دیگری از اعتراض ها نسبت به گاوبازی شروع شد.
تلاش مخالفان گاوبازی تا حدی نتیجه داد؛ شرکت کودکان زیر 14 سال برای گاوبازی ممنوع شد، گاوبازی در ایالت کاتالونیا و جزایر قناری ممنوع شد. همچنین 2 منطقه که ائتلاف جناح چپ آن را رهبری می کنند یعنی والنسیا و جزایر بالئراس هم در حال بررسی هستند تا گاوبازی را ممنوع کنند.

اما در طرف دیگر گاوبازی موافقان زیادی هم دارند؛ به گزارش تلگراف یکی از موافقان اصلی این کار دولت محافظه کار اسپانیا است، وزیر آموزش پرورش اسپانیا در آخرین عملش قبل از انتخابات برای دفاع از گاوبازی این فعالیت را قسمتی از فعالیت های اختیاری دانش آموزان اسپانیایی قرار داد. برای اولین بار در اسپانیا دانش آموزان بالای 16 سال می توانند با تمام کردن آموزش اجباریشان در تمرین های گاوبازی شرکت کنند.

دانش آموزانی که این دوره آموزشی را تمام کنند و آموزش های لازم را در رابطه با مهارت ها و قوانین گاوبازی ببینند مدرکی از گاوبازی دریافت می کنند. آموزش و پرورش اسپانیا با رد اینکه این کارشان هیچ هدف سیاسی نداشته، اعلام کرده تدریس مهارت های گاوبازی در مدارس به این علت است که این فعالیت نقشی اساسی در جامعه اسپانیا دارد: «گاوبازی یک فعالیت هنری است که قسمتی از فرهنگ و سنت اسپانیا را تشکیل می دهد. گاوبازی و جشنواره های مربوط به گاو موضوعی تکامل هستند.»

البته مخالفان گاوبازی در پاسخ به کسانی که برای گاوبازی اسم فرهنگ را به کار می برند می گویند: فرهنگ یک کلمه جادویی نیست و برچسب فرهنگ زدن به هر چیزی باعث نمی شود اجازه انتقاد از آن را نداشته باشد. پاکما، مهمترین سازمان مدافع حقوق حیوانات اسپانیا، از این کار آموزش و پرورش اسپانیا انتقاد کرد و گفت با این کار دنیا به سیستم آموزشی اسپانیا می خندد.

سیلویا بارکوئرو، رهبر پاکما، که کاندیدای انتخابات عمومی اسپانیا نیز هست می گوید که دولت فشار ها را علیه گاوبازی دیده و تصمیم گرفته  به سرعت تغییری ایجاد کند و این یعنی به جوانان آموزش دهند چگونه با شکنجه یک حیوانی را بکشند. در کنار اینکه پاکما به دنبال از بین بردن گاوبازی است آنها در مبارزه با این هستند که افراد زیر سن قانونی در صحنه گاوبازی حضور نداشته باشند زیرا در غیر این صورت آن ها شاهد یک صحنه خشونت آمیز خواهند بود.

با قرار گرفتن گاوبازی در آموزش ملی اسپانیا عمر مدارس گاوبازی را که به علت اینکه گروه های چپ اسپانیا دیگر به آنها کمک نمی کنند تحت فشار مالی شدیدی هستند احتمالا افزایش خواهند یافت. مدرسه گاوبازی مارسیال لالانا که امسال 61 هزار یورو یارانه اش را توسط شهردار چپ مادرید از دست داد می تواند جزء مدارسی باشد که از این اتفاق سود ببرد.
مرجع : خبرآنلاین