فولکس واگن همچنین با کاهش تقاضا در چین روبروست که بزرگترین بازار این شرکت به شمار میرود. فروش برند فولکس واگن این گروه خودروسازی در 9 ماهه امسال در چین 7.4 درصد کاهش یافت. کوجی اندو، تحلیلگر خودرو در موسسه تحقیقات پیشرفته ژاپن به بلومبرگ گفت: تویوتا امسال خودروساز شماره یک خواهد بود. فولکس واگن ممکن است به دلیل رسوایی تقلبش سال آینده با مشکلاتی برای فروش در اروپا و آمریکا روبرو شود و بازار چین هم به این زودیها احیا نخواهد شد.
رسوایی آلایندگی فولکس واگن به استعفای مارتین وینترکورن، مدیرعامل این شرکت منجر شد که تبدیل شدن به پرفروشترین خودروساز جهان را هدف گذاری کرده بود. در حالیکه فولکس واگن درگیر پیامدهای رسوایی شده است تویوتا مهیای آغاز تحویل مدل هاچ بک پریوس میشود. تویوتا پس از گذشت هفت سال، مدل بهسازی شده پریوس را که پرفروشترین خودروی هیبریدی این شرکت است روانه بازار خواهد کرد. به گفته منابع آگاه، تویوتا برای افزایش تولید پریوس جدید و مدل بهسازی شده لندکروزر قصد دارد 1400 نفر را در کارخانههایش در ژاپن استخدام کند.
جنرال موتورز آمریکا پیش از اینکه در سال 2008 توسط تویوتا کنار زده شود، به مدت بیش از هفت دهه پرفروشترین خودروساز جهان بود با اینهمه در سال 2011 که فاجعه زلزله و سونامی در شمال شرقی ژاپن تولید تویوتا را فلج کرد، موفق شد این عنوان را پس بگیرد. تویوتا در سال 2012 بازگشت قدرتمندی داشت و در مدت سه سال گذشته پرفروشترین خودروساز جهان بوده است. تویوتا سال گذشته 10 میلیون و 230 هزار خودرو، فولکس واگن 10 میلیون و 140 هزار خودرو و جنرال موتورز 9 میلیون و 920 هزار خودرو فروخت.