به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۰۵ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۹۳۳۹۲

طراحی موشکی که انسان را به مریخ می‌برد

گروه فناوری: ناسا از مرحله نهایی طراحی موشکی خبر داده که قرار است انسان را به مریخ منتقل کند.
طراحی موشکی که انسان را به مریخ می‌برد
فاز بررسی طرح بحرانی سیستم پرتاب فضایی یا SLS با موفقیت به پایان رسید. SLS، قدرتمندترین موشکی است که تاکنون ساخته شده است. این فاز قبل از ساخت و ساز است و پس از آن وارد فاز Block ۱ می شود.
آغاز پیکربندیBlock ۱ در حالی است که دو ارتقاء بیشتر در پیکربندی بلوک نیز برای اضافه شدن به آن پیش بینی شده و شامل مراحل اصلی و موتور می شود.   SLS مجهز به دو booster و چهار موتور RS-۲۵ است که همراه با فضاپیمای Orion ناسا برای بررسی نهایی و تا سال ۲۰۱۸ میلادی آماده پرواز خواهد شد. مرحله اصلی SLS حدود ۲۰۰ فوت بلندی و ۲۷.۶ فوت قطر دارد.
 
SLS پس از این مرحله وارد فاز گواهینامه طراحی می شود تا در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از ساخت، یکپارچه سازی و تست اجزا تکمیل شود. کارشناسان ناسا در خبری اعلام کردند، این موشک می تواند اکتشافات فضایی را وارد فاز جدیدی کرده و فضانوردان را به مقصدی خارج از مدار زمین منتقل کند.   Bill Hill ، مدیر بخش توسعه سیستم های اکتشافی در این باره می گوید : «در این مرحله، طراحی SLS به پایان رسیده و توانستیم با موفقیت دور اول تست موتور و همینطور booster موشک را به پایان برسانیم. هم اکنون در شرایطی به سر می بریم که تمامی اجزای اصلی برای اولین پرواز در حال تولید و توسعه هستند.»
 
مشکلات و مسائل بسیاری در این مسیر وجود دارند که باید تا سال ۲۰۱۷ میلادی بر آنها فائق آئیم اما تست های اولیه SLS نشان می دهد که ما در مسیر درستی هستیم. این موضوع که می توانیم انسانی را برای انجام ماموریت به مریخ بفرستیم و این حضور را گسترش داده و دائمی کنیم، بسیار مهم و جالب توجه است.»



مرجع : مهر