به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۰۷ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۹۳۵۴۴
ثانیه‌های وحشت در آرایشگاه‌هاي زنانه اهواز

سرقت‌های مسلحانه از ٣آرایشگاه زنانه

گروه حوادث- رسانه ها: ٢ دزد مسلح که با حمله مسلحانه به ٣ آرايشگاه زنانه در اهواز دست به سرقت‌های وحشت‌آور زدند در عمليات پليسي شناسایی شدند و تلاش براي دستگيري آنها ادامه دارد. دو سارق سه‌شنبه شب پس از ورود به سه آرایشگاه زنانه در منطقه پاداد شهر اهواز اموال مشتریان این آرایشگاه‌ها را به سرقت بردند. پلیس در عملیاتی ویژه تمامی آرایشگاه‌های زنانه را رصد کرد که مشخص شد دو سارق قصد سرقت از یک آرایشگاه زنانه دیگر در این منطقه را داشتند.
سرقت‌های مسلحانه از ٣آرایشگاه زنانه
به نوشته روزنامه شهروند، ساعت ٥ بعدازظهر سوم آبان‌ماه بود که آرایشگاهی در خیابان دهم منطقه «پاداد» اهواز شاهد یک سرقت مسلحانه بود. مردی که ماسک سبز رنگ به صورتش زده بود با در دست داشتن اسلحه‌ای وارد این آرایشگاه شد. قد بلند بود، پیراهن مشکی و شلوار تیره به تن داشت. وحشت آغاز شده بود. مشتریان آرایشگاه زنانه به‌شدت ترسیده بودند. مرد خشن اسلحه‌ای را به سمت یکی از زنان گرفته بود و تهدید می‌کرد. صدای دو رگه‌ای داشت و فریاد می‌زد.

١٢ مشتری آرایشگاه باید سکوت می‌کردند. فقط صدای مرد اسلحه به دست را می‌شنیدند که می‌گفت: «اگر ساکت نشوید کشته خواهید شد. رعب و وحشتی به پا بود». ٣ زن جوان بدون این‌که مرد خشن متوجه شود فرار کردند و به یک اتاق دیگر رفتند و در را بستند. مرد خشن سارق بود یک کیسه پلاستیکی سفیدرنگ به یکی از مشتریان داد و گفت: «همه طلاها، پول‌ها و گوشی‌هایتان را در این کیسه بریزید.» وقتی درخواست تهدیدآمیز این مرد اجرایی شد زن جوانی را گروگان گرفت و به بیرون از آرایشگاه برد. همان زمان بود که یکی از خانم‌ها با پلیس تماس گرفت و این سرقت وحشت‌آور را اطلاع‌رسانی کرد.

یکی از زنان حاضر در این آرایشگاه در زمان وقوع سرقت، به ایسنا گفت: «حدود ساعت ٥ بعدازظهر روز یکشنبه به آرایشگاه رفتم. این آرایشگاه در خیابان اصلی قرار دارد و درِ حیاط آن رو به خیابان باز می‌شود. قبل از وارد شدن دیدم یک مرد در کنار در حیاط آرایشگاه ایستاده است. او قبل از من داخل حیاط رفت و دوباره بیرون آمد. من فکر کردم شاید همسر یکی از خانم‌های داخل آرایشگاه باشد. بنابراین شک نکردم. من وارد آرایشگاه شدم و از حیاط به سالن رفتم. زمانی که به صندوق مراجعه کردم و منتظر بودم که منشی برای من فیش صادر کند، متوجه شدم یکی از مشتریانی که آن‌جا نشسته، وحشت در صورتش موج می‌زند. همان موقع آن مرد که حالا یک ماسک سبز رنگ روی دهان و بینی‌اش زده بود پشت سر من بود و اسلحه را روی سر من گرفته بود. او بلند بلند داد می‌زد و می‌گفت: «خفه شوید. اگر صدایتان در بیاید او را می‌کشم.»

آن مرد همه ما را که حدود ١٢ نفر بودیم، جمع کرد و به اتاقی در آخر سالن برد. فکر می‌کنم او سالن را می‌شناخت چون مستقیم ما را به آن اتاق برد و در را بست. در همین حین ٣مشتری آرایشگاه بدون این‌که او متوجه شود فرار کردند و به یک اتاق دیگر رفتند و در را بستند.
پول‌ها، طلاها و گوشی‌هایمان را با تهدید از ما گرفت و جالب این‌جا بود که او خودش اقدام نمی‌کرد و از بقیه می‌خواست که کارهایی که می‌خواهد را انجام دهند.

آن مرد، بعد از این‌که طلاها و گوشی‌ها را گرفت، به یکی از خانم‌ها گفت که با او به بیرون از اتاق برود. من از پشت شیشه ماتِ درِ اتاق دیدم که آن زن را به دیوار تکیه داد. آن دختر بعد از دو سه دقیقه به اتاق برگشت و به‌شدت می‌لرزید و از وحشت نمی‌توانست حرف بزند. بعد از آن، یکی دیگر از خانم‌ها را جدا کرد و به بیرون از اتاق برد.» وی افزود: «در آن زمان یکی از خانم‌هایی که در اتاق بود با موبایلش که پنهان کرده بود به همسرش زنگ زد. وقتی آن مرد به اتاق برگشت می‌خواست یکی دیگر از خانم‌ها که بسیار محجبه هم بود و به‌شدت ترسیده بود را بیرون ببرد ولی ناگهان منصرف شد و از اتاق بیرون رفت و به ما گفت که سر جایمان بمانیم و صدایمان در نیاید. دقایقی طول نکشید که صدای مردی غریبه را شنیدیم که به دنبال مشتریان آرایشگاه می‌گشت. در اتاق را باز کردیم. همه درحالی‌که با وحشت جیغ می‌کشیدند از اتاق به سالن برگشتند. یکی از کسبه محل که صدای فریادهای ما را شنیده بود، برای نجات ما به داخل آرایشگاه آمد. ١٥ دقیقه بعد خودروهای پلیس در مقابل آرایشگاه توقف کردند».

یکی دیگر از شاهدان این ماجرا که در زمان وقوع سرقت در آرایشگاه حضور داشته نیز گفت: «من حدود ساعت ٥ به آرایشگاه رفته بودم. خانم آرایشگر داشت کار من را انجام می‌داد که از پشت سرم صدای آن مرد را شنیدم که هفت تیر را روی سر یکی از خانم‌ها گذاشته بود و به ما می‌گفت خفه شوید. همه ما را به یک اتاق در راهرو آخر سالن برد. به نظر می‌آمد که او فضای سالن را می‌شناسد. البته مسئولان سالن بعد گفتند که در هفته‌های گذشته آن‌جا تعمیرات داشته‌اند». وی ادامه داد: «آن مرد می‌گفت همه طلا و موبایل‌هایشان را به او بدهند. من هم گردنبندم را به او دادم. بعد از آن، او دو نفر از خانم‌ها را یکی‌یکی بیرون از اتاق برد. من ندیدم چه اتفاقی بیرون افتاد ولی آنها بعد از چند دقیقه که به اتاق برگشتند، بسیار وحشت‌زده بودند و از سر تا پا می‌لرزیدند. بعد از آن او می‌خواست یک زن جوان که باردار بود را هم از اتاق بیرون ببرد. آن خانم می‌لرزید و التماس می‌کرد. آن مرد از بیرون بردن آن زن ناگهان منصرف شد و فرار کرد. بعد از آن، اهالی آن خیابان به سالن آمدند و پس از آن هم پلیس و خانواده‌های ما آمدند.»

پس از اعلام موضوع به پلیس ١١٠ بلافاصله پلیس وارد عمل شده و با بکارگیری شگردهای خاص پلیسی از ادامه سرقت‌های آنان در دیگر آرایشگاه‌های زنانه شهرستان جلوگیری شد.

شناسایی سارقان آرایشگاه‌های زنانه در اهواز
سرهنگ سیدرحمان موسوی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان در رابطه با این حادثه گفت: دو سارق پس از ورود به ٣ آرایشگاه زنانه در منطقه پاداد شهر اهواز اموال بانوان حاضر در این آرایشگاه‌ها را به سرقت بردند. در این راستا پلیس شهرستان اهواز تمامی آرایشگاه‌های زنانه را رصد کرده و مشخص شد دو سارق قصد سرقت از یک آرایشگاه زنانه دیگر در این منطقه را دارند. بلافاصله پلیس برای دستگیری آنان وارد عمل شده اما سارقان پس از متوجه شدن حضور آنان با استفاده از یک دستگاه پژو پارس سفید و بهره‌گیری از تاریکی شب متواری شده و با رها کردن خودروی خود در اطراف نیزارهای پیرامون شهر اهواز در منطقه کوت عبدالله پا به فرار گذاشتند. پس از بررسی‌های انجام شده هویت متهمان مشخص شد که با هماهنگی مقامات قضائی به‌زودی دستگیر خواهند شد.

سرهنگ موسوی اضافه کرد: تمامی اموال سرقتی از مالباختگان توسط سارقان در داخل خودرو جا گذاشته شد که در اختیار پلیس قرار دارد و به‌زودی به مالباختگان بازگردانده می‌شود. این دو سارق که سابقه سرقت هم دارند ساکن یکی از شهرستان‌های همجوار اهواز هستند و خودروی کشف شده نیز به آنان تعلق دارد. این درحالی است که حدود دو ماه پیش نیز در یکی از شهرستان‌های جنوبی استان خوزستان اقدام مشابهی انجام شد که با حضور به موقع پلیس سارقان دستگیر شدند.