به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۰۸ ساعت ۰۱:۵۸
کد مطلب : ۹۳۵۶۶

حمله به اردوگاه مجاهدین خلق در عراق

گروه سياسي: اردوگاه لیبرتی، محل استقرار شماری از اعضای سازمان مجاهدین خلق {منافقين} در عراق شامگاه پنج‌شنبه هدف حمله راکتی قرار گرفت.
بي بي سي گزارش داد: مقام‌های عراقی از کشته شدن سه سرباز این کشور در حمله به اردوگاه آزادی (لیبرتی) خبر داده‌اند. مجاهدین خلق هم می‌گوید در این حمله راکتی ۲۰ نفر از اعضایش کشته شده‌اند. مقام‌های عراقی شلیک دست‌کم ۱۶ راکت را تایید کرده‌اند و می‌گویند ۱۶ سرباز عراقی در اثر شلیک این راکت‌ها زخمی شده‌اند. برخی گزارش‌ها از کشته شدن تعدادی از ایرانیان ساکن در این اردوگاه و سربازان عراقی مستقر در آن حکایت دارد اما هنوز منبع مستقلی این موضوع را تایید نکرده است. سازمان مجاهدین خلق می‌گوید: "۸۰ موشک" به اردوگاه محل استقرار اعضایش شلیک شده است. تا این لحظه هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

پیش از این و در سال ۲۰۱۳ نیز اردوگاه آزادی (لیبرتی) هدف حمله موشکی و خمپاره‌ای قرار گرفته بود.
این سازمان در آن زمان از کشته شدن پنج نفر از اعضایش در این حمله خبر داده بود. ساکنان اردوگاه آزادی (لیبرتی) اعضای سازمان مجاهدین خلق هستند که از سال ۲۰۱۲ از اردوگاه اشرف به این مکان منتقل شدند. بر اساس توافق سال ۲۰۱۱ دولت عراق و مجاهدین خلق در سال ۲۰۱۱ میلادی، قرار شد اعضای این سازمان به تدریج از اردوگاه اشرف به اردوگاه آزادی منتقل شوند و از آنجا مقدمات انتقالشان به دیگر کشورها فراهم شود.