به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۰۸ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۹۳۶۱۰

ابداع سلاح نمکی برای کاهش مرگ تصادفی

گروه فناوری: محققان یک شرکت مستقر در شیکاگو کمپینی را برای تامین بودجه سلاح کمتر مرگبار به راه انداخته‌اند که جایگزینی برای سلاح‌های گرم شخصی و خانگی خواهد بود.
ابداع سلاح نمکی برای کاهش مرگ تصادفی
 تپانچه بادی Salt (نمک) برای متوقف کردن مزاحمان با استفاده از یک پودر ناتوان‌کننده طراحی شده است که آن‌ها را بطور موقت کور کرده و بطور چشمگیری احتمال کشته شدن تصادفی اعضای خانواده را کاهش می‌دهد.
 بنیانگذاران این شرکت از یک تیراندازی در سال 2014 در نزدیکی خانه‌شان الهام گرفتند. آن‌ها با نگرانی در مورد تعداد بالای مرگهای تصادفی و خودکشی ناشی از اسحه‌های خریداری شده برای دفاع از خانه تصمیم گرفتند که یک جایگزین کمتر مرگبار تولید کنند.   Salt یک تفنگ بادی با نیروی دی‌اکسیدکربن است که گلوله‌های پلاستیک توخالی مشابه گلوله‌های رنگی را شلیک می‌کند، با این تفاوت که بجای رنگ، از پودر اختصاصی ساخته شده از فلفل و مواد دیگر پر شده‌اند. این گلوله‌ها به محض برخورد، ترکیده و افشانه ریزی از پودر بر روی هدف پاشیده می‌شود. این پودر بشدت آزاردهنده بوده و باعث احساس سوختگی شدید می‌شود که فرد را دچار کوری موقت و تنگی نفس می‌کند.
 
به گفته سازندگان، این پودر از بسیاری از نمونه‌های مورد استفاده پلیس قویتر بوده و برای حداکثر قدرت متوقف‌سازی طراحی شده است. تاثیر این گلوله‌ها تا 50 دقیقه باقی می‌ماند، اگرچه پس از 15 تا 30 دقیقه اثر آن‌ها کمرنگ می‌شود.  از آنجایی که این گلوله‌ها پودری هستند، نمی‌توان آن را بطور مستقیم به مهاجم شلیک کرد، اما می‌تواند یک ابر با قطر حدود 1.5 متری ایجاد کند که مانند سدی در برابر حمله عمل خواهد کرد.  اسلحه Salt علاوه بر ویژگی کمتر مرگبار بودنش، همچنین کاربر پسند بوده و هیچ صدا یا پس زدنی مانند یک سلاح معمولی ایجاد نمی‌کند. همچنین می‌توان آن را از فاصله دور استفاده کرد که اسپری فلفل یا تیزر این قابلیت را ندارند.
مرجع : ایسنا