به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۳۱
 
۱۰۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۱۶ ساعت ۲۳:۵۴
کد مطلب : ۹۴۱۴۰
اصلاح‌طلب‌نمايي كه عزيز سيما شد!

افشاگري کارگردان سینما عليه افخمي

گروه هنري: یک کارگردان سینمای ایران، متن پیامک‌های «تهدیدآمیز» بهروز افخمی برای دعوت به برنامه "هفت" را منتشر و اعلام کرد: «با شناختی که از آقای افخمی دارم، رعایت ابتدائی‌ترین اصول اخلاقی شاید زیاده خواهی باشد...»
افشاگري کارگردان سینما عليه افخمي
همایون اسعدیان با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس رسانه ملی نوشت: «دیگر بر همگان معلوم شد که این برنامه نه تریبون اهالی سینمای ایران که تریبون محفل خود ساخته آقای افخمی و دوستانشان است. محفلی که اکثر اعضاء آن با پول دولت تهیه کننده و کارگردان شده‌اند و امروز از سر خیرخواهی پرچم مبارزه با مشارکت و مداخله دولت در تولید را برافراشته‌اند».

گفتني اينكه، افخمي همان فردي است كه دوره‌اي خود را اصلاح‌طلب جا زد و با راي آنها به مجلس ششم راه يافت و سپس براي حجت‌الاسلام كروبي فيلم انتخاباتي ساخت اما پس از حصر او، تلويحا عليه‌اش موضع گرفت، اخيرا وارد صدا و سيماي اصولگرايان و دلواپسان شده است و پس از اينكه مدتي به عنوان كارشناس امور سينما و حتي امور بين الملل! (خصوصا در امور سوريه!) به برنامه‌هاي سيما دعوت مي‌شد، به تازگي مجري و كارگردان برنامه سينمايي هفت منصوب شد!

همایون اسعدیان که هفته گذشته مناظره او و مهدی سچاده‌چی در شبکه خبر بحث‌های رسانه‌ای گسترده‌ای را به انداخت، با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به محمد افراز رئیس سازمان صدا و سیما از رویکرد تخریبی شب گذشته برنامه هفت علیه خودش به شدت انتقاد کرد. متن کامل این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای سرافراز
با سلام.بسیار متاسفم که اولین و شاید آخرین یاداشتی که برای شما مینویسم درد دلی است تلخ و تاسف بار. اما دیدن برنامه سینمائی هفت مورخ 15/8/94 و فضای مسمومی که این برنامه در صدد ایجاد آن است راهی جز نگارش این نامه برایم باقی نگذاشت. در برنامه مذکور، آقای افخمی مجری و کارگردان برنامه،در گفتگویی با آقای علی معلم، در یک هماهنگی از پیش طراحی شده و به ظاهر خود جوش و دلسوزانه برای دستیابی به راهکارهای نجات!!! سینمای ایران که آقایان این وظیفه را از طرف اهالی سینما برای خود قائل شده اند، من را نیز مورد لطف و نوازش خود قرار دادند.که البته این محبت را تا پایان برنامه و به بهانه های مختلف از من دریغ نداشتند. گوئی تنها هدف تولید از برنامه دیشب نوازش من بود و بس....و ای کاش بجای طنازی و شیرین زبانی، ابتدائی ترین اصول اخلاقی را رعایت میکردند که البته با شناختی که از آقای افخمی دارم چنین توقعی شاید زیاده خواهی باشد.

در برنامه مذکور، دیگر بر همگان معلوم شد که این برنامه نه تریبون اهالی سینمای ایران، که تریبون محفل خود ساخته آقای افخمی و دوستانشان است. محفلی که اکثر اعضاء آن با پول دولت تهیه کننده و کارگردان شده اند و امروز از سر خیر خواهی پرچم مبارزه با مشارکت و مداخله دولت در تولید را برافراشته اند، وجالب آنکه هنوز هم فیلمهایشان را با مشارکت بنیاد فارابی و دیگر نهادهای دولتی میسازند که البته رویش این گونه محافل در زمانه ما چندان هم عجیب نیست.

آقای افخمی از من هم برای شرکت در برنامه دعوت کرده بودند ( که شرح آنرا خواهم گفت ) و بدیهی است که نپذیرفتم. تیغ در دست زنگی مست، و برنامه غیرزنده و کارگردانی بهروز افخمی !!! و ایشان همان کردند که در دعوت تهدید آمیزشان گفته بودند. تکه تکه کردن حرفهای من در برنامه آقای مدقق، شبکه خبر، آن هم به شکلی مبتذل و در نهایت بی اخلاقی و سپس با همراهی میهمانشان نقدی آتشین نسبت به آن حرفها....

جناب آقای سرافراز
اینکه حقیقتا چقدر آقای افخمی و محفلشان درد سینمای ایران را دارند مسئله من نیست. شیوه زشت و غیر اخلاقی سازندگان برنامه در تکه تکه کردن حرفهای من و سوء استفاده از آن هم چندان اهمیتی ندارد چرا که تکلیف همه ما برای اهالی سینما روشن است، هم من را میشناسند هم ایشان را.

اینکه برنامه هفت و رسانه ملی به تریبونی برای محفلی کوچک تبدیل شده که تظاهر به دلسوزی برای سینمای ایران میکند و منافع دیگری را در سر میپروراند و ایجاد فضائی این گونه مسموم و آلوده هم دلنگرانی من نیست، اما امیدوارم به دغدغه شما تبدیل شود..... آنچه مرا نگران میسازد شیوه دعوت تهدید آمیز آقای افخمی است از من، که اگر نگویم بی سابقه، کم سابقه است. و ادامه این روند آن خواهد شد که نه از تاک نشان ماند و نه از تاک نشان...... و متاسفانه همه اینها و شروع مجدد این برنامه در دوران تصدی شما بر ریاست این سازمان اتفاق می‌افتد....

در زیر متن دعوت پیامکی کوتاه آقای افخمی را برای شما و اهالی سینما مینویسم. آنقدر گویا است که نیاز به هیچ توضیحی نیست.....
دوشنبه، بعد از ظهر : افخمی: سلام همایون، من بهروز افخمی هستم، و میخواستم تورو به جدل در برنامه هفت دعوت کنم، زنگ بزن وگرنه.....

ساعت چهار و چهل و نه دقیقه
افخمی: وگرنه گفتگو تو با مدقق تو شبکه خبر تکه تکه باز پخش میکنیم و تکه تکه پنبه میزنیم و میگیم دعوت کردیم و نیومد.
ساعت پنج و چهارده دقیقه
من: سلام و عالیه، میمیرم برا این وگرنه....
ساعت پنج و شانزده دقیقه
افخمی :وگرنه پس نمیای؟
ساعت پنج و هفده دقیقه
من:نمیام و خوشحال میشم از پنبه زنید
ساعت پنج ونوزده دقیقه
جناب آقای سرافراز، صمیمانه در مسئولیتی که بعهده گرفته اید برایتان آرزوی موفقیت میکنم.
با سپاس
همایون اسعدیان

حبيب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۱۶ ۲۳:۵۷
هميشه از اين افخمي روشنفكر نما بدم مي اومد. از همون اول هم عقيده داشتم از چسبيده هاي به اصلاح طلبان است. (326464)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۱۷ ۱۲:۰۰
من کاری به آقای افخمی و تفکرشون که تغییر کرده یا نه ندارم. معلومه که صدا و سیما خیرخواه دولت نیست اما سیاستهای سازمان سینمایی در قبال سینما خیلی اشتباهه. آقای ایوبی شخص محترمیه اما راهی که میره درست نیست و سینما مثل زمان احمدی نژاد و مدیرانش ضربه خواهد خورد. ضمن اینکه صحبتهای آقای اسعدیان رو هم تقریبا کامل دیدم و از ایشون انتظار نداشتم اینقدر بی توجه نسبت به مردم که باید صنعت سینما رو رونق بدن صحبت کنن. امیدوارم مدیران سینما بیانیه ای که تو برنامه هفت خونده شد رو هم به دقت نگاه کنن. (326518)
مهدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۱۷ ۰۰:۱۳
اين كامنت در سايت كافه سينما خوندنيه: « من هم برنامه ديشب افخمي رو ديدم و از نيش و كنايه زدن‌هاش به كافه سينما... بشدت منزجر و مشمئز شدم. آنقدر اين شخص كوچك و حقيره كه برنامه تلويزيوني كه هر دقيقه آن ميليون‌ها تومان پول بيت‌المال رو حروم كرده را محملي كرده براي عقده‌گشايي‌هاي شخصي نسبت به امير قادري و كافه سينما. و آنقدر حقيرانه از دولت معذرتخواهي مي‌كنه كه معلومه از حالا براي ساخت فيلم بعديش، چشمش به دست دولت و پول بيت‌الماله. آقاي افخمي! ديشب تو برنامه‌ات از سينماي حلال گفتي..... ادامه داره (326465)
مهدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۱۷ ۰۰:۱۴
ادامه/// آقاي افخمي! ديشب تو برنامه‌ات از سينماي حلال گفتي كه ميدونم اعتقادي بهش نداري چون با پول دولت فيلم مي‌سازي و اصلا برات مهم نيست كه مخاطب داشته باشه يا نه. يعني تمام حرفات ضد و نقيضه. اصلا ثبات شخصيتي نداري و بشدت جانب ادب رو تو سيماي ميلي رعايت نمي‌كني! براي سيماي سرافراز متاسفم كه آنقدر قحط‌الرجال شده كه شخصي مانندافخمي شده مجري برنامه هفت؛ كسي كه اصلا هيچ چيزش به مجري‌گري نمي‌خوره، نه بيان خوبي داره، نه تصوير خوبي خصوصا كه خيلي شل و وارفته هم حرف مي‌زنه (326466)
آناهیتا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۱۷ ۰۰:۲۰
نه از صدا سیما غیر این انتظار میره نه از بقیه مردم (326467)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۱۷ ۰۲:۴۹
واقعا خیلی جالبه که تا الان ندیدم که یکنفر توی سیما پشت سر دیگری خوبی بگه. فکر کنم اتمسفر سیما خیلی خاله زنکیه و بهترین جا برای عقده گشایی.
وقتی مدیران ارشدش راحت دروغ میگن و به روی خودشون نمیاورن، مهمانان برنامه که جای خودش، مجریها باید ادعای پیامبری بکنند. (326476)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۱۷ ۰۳:۳۶
ما هنوز جیرانی رو میخوایم!
فریدون جیرانی هم مودب بود و هم نحوه اجراش خودش تبدیل به یک تیپ شده بود و از همه مهم تر مبدع این برنامه! (326479)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۱۷ ۰۷:۳۵
این صدا و سیما میلی متاسفانه مگه چیز دیگه هم میگه؟؟؟ مگه اجازه میده کسانی که بهشون توهین شده بیاین از خودشون دفاع کنن مناظره سال 88 فراموش نکردیم که اقای احمدی نژاد چقدر به اقای هاشمی تهمت زد ایا صدا وسیما اجاز داد اقای هشمی از خودشون دفاع کنن!!!!؟؟؟؟؟؟ (326482)
حمید
Romania
۱۳۹۴/۰۸/۱۷ ۰۸:۲۴
نمیدونم حقیقت باش این متن پیامم ها یا نه
عقل سلیم میگه آقای افخمی بعد این همه سال میدون که با پیام کسی رو تهدید نکن چون راحت بر علیه اون استفاده میشه اونم زمانی که همه دنبال انتقاد از بر نامش هستن
حالا میگیریم آقای افخمی همچین کاری کرده باشن که احتمال اون کم
از آقای اسعدیان خاهش دارم متن پیام هارو به مجاری قانونی ببره تا از ایشون شکایت کن که اولا ادعای خودش رو ثابت کن دوما آقای افخمی رو نشون بده انسان شایسته ای نیست. برای مجری گری در تلویزیون ممنون
و در کلام آخر م (326492)
لرزاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۱۷ ۰۹:۰۲
بیچاره آقای کروبی که چه کسانی به او چسبیدند ، البته بهروزها چسبناکند و ما باید از چسبناکها فاصله بگیریم. (326495)
لبو فروش
Germany
۱۳۹۴/۰۸/۱۷ ۱۱:۴۰
ورود آقای افخمی به دایره ی کارگردانان هم با حیله بوده وقتی که با انواع ترفندها سریال کوچک جنگلی را از ناصر تقوایی گرفت و خود را به عنوان کارگردان جا کرد. از چنین آدمی هیچوقت نمی توان انتظار صداقت داشت و صدا و سیما هم خوب فهمیده که این کار را به او سپرده است (326513)