به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۵:۴۴
 
۳۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۲۳ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب : ۹۴۵۳۳
داعش: 8 نفر اين عمليات را انجام دادند

پاسخي به جنگ صليبي فرانسه عليه مسلمين

گروه بين‌الملل: گروه موسوم به دوله الاسلاميه (داعش) با قبول مسئولیت حملات مرگبار شب گذشته در پاريس، اعلام كرد 8 نفر از عواملش اين عمليات را انجام داده اند.
پاسخي به جنگ صليبي فرانسه عليه مسلمين
در سایت "دابق" نزديك به داعش آمده است: فرانسه در راستاي جنگ صليبي عليه مسلمين، جنگنده‌های خود را به سوریه فرستاده تا کودکان و افراد مسن را هدف قرار دهد و امروز از همان جام زهر خود می‌نوشد. داعش  همچنين تهديد كرده است که بعد از پاریس نوبت رم، لندن و واشنگتن است، داعش قبلا مسكو را نيز به اقدامات تلافي جويانه به خاطر بمباران مواضعش در سوريه تهديد كرده بود. بنا بر اعلام پلیس پاریس، در اثر دو تیراندازی و سه انفجار در حدود ساعت ۲۲ جمعه شب به وقت محلی در ناحیه‌های ۱۰ و ۱۱ پاریس، دستکم 120 نفر کشته شدند.

گروگانگیری خونبار در سالن هنری
یکی از این حملات در "سالن موسیقی باتکلان" اتفاق افتاد. شاهدان عینی که در نزدیکی‌های این سالن بودند، از به گروگان گرفته شدن چندین نفر در داخل این سالن خبر دادند. گروگانگیری در این سالن کنسرت در حالی پایان یافت که این اقدام و تلاش پلیس برای پایان آن خونبار‌ترین نتیجه را با حدود ۱۰۰ کشته در پی داشت. ساعاتی بعد پلیس فرانسه پایان گروگانگیری در سالن نمایش باتکلان پاریس را با کشته شدن دو مهاجم عامل این حادثه پیش از اشغال این مکان از سوی پلیس اعلام کرد.

معنای ۱۰۰ کشته در سالن باتکلان می‌تواند آن باشد که تمامی گروگان‌ها به دست تروریست‌ها سلاخی شده‌اند ولی برخی گزارش‌ها نیز حکایت از کشته شدن گروگان‌ها در جریان حمله پلیس به این محل دارد هر چند آمار رسمی از تعداد گروگان‌ها و کشته شدگان و مجروحان تاکنون اعلام نشده است.

دو انفجار در نزدیکی استادیوم ورزشی
همزمان با این تیراندازی‌ها، برخی از رسانه‌ها اشاره کردند که صدای چندین انفجار در نزدیکی استادیوم ورزشی فوتبال که در آن زمان، تیم‌های ملی فرانسه و آلمان در حال بازی بودند، شنیده شد. «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه نیز که در استادیوم ورزشی محل مسابقات فوتبال فرانسه و آلمان حضور داشت، بلافاصله پس از شنیده شدن صدای انفجار در نزدیکی این ورزشگاه با یک بالگرد از این محل به وزارت کشور انتقال یافت تا یک شورای بحران تشکیل دهد.

حمله دیگر در رستوران
حمله دیگری در یک رستوران در مرکز پاریس رخ داد که در آن یک فرد با یک سلاح کالیبر بزرگ به تیراندازی پرداخت. بر اساس اعلام پلیس فرانسه ۴۰ تن در دو انفجار نزدیک استادیوم بین المللی فرانسه و همچنین تیراندازی در نزدیک رستورانی در پاریس کشته شده‌اند.

حالت فوق العاده در پاریس
وضعیت شهر پاریس در حال حاضر بحرانی است و فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در این کشور آماده‌باش نظامی اعلام کرده است. رئیس جمهور فرانسه می‌گوید کشورش با بی‌سابقه‌ترین حادثه تروریستی مواجه است. وی پس از حملات تروریستی در پاریس گفت: در اتفاقات پاریس تعداد زیادی کشته شدند. ما همه تلاشمان را می‌کنیم که گروگان‌ها را آزاد کنیم و با مهاجمین برخورد شود. ما به دنبال آن هستیم که حمله جدید روی ندهد.

رئیس جمهور فرانسه اشاره کرد که نیروهای ویژه عملیات جدیدی را آغاز کرده‌اند و وزارت کشور اعلام خواهد کرد که شرایط اضطراری برقرار خواهد شد. اولاند تاکید کرد: عبور و مرور کاهش پیدا خواهد کرد، مرز‌ها بسته خواهد شد تا مهاجمین فرار نکنند. ما می‌دانیم که مهاجمین از کجا آمده‌اند!

اولاند اضافه کرد: ما در این شرایط حساس با خانواده‌های قربانیان همدردی می‌کنیم. ما نباید بگذاریم آن‌ها ما را بترسانند... این ترس و هراس وجود دارد، اما ما ملتی هستیم که می‌توانیم از خودمان دفاع کنیم. ما بر تروریست‌ها پیروز خواهیم شد. ما هر همکاری را با نیروهای امنیتی انجام خواهیم داد تا از ملتمان دفاع کنیم. در همین حال «اشتاین مایر» وزیر خارجه آلمان که در پاریس حضور داشت پس از این حادثه، پاریس را به مقصد وین ترک کرد.

آخرین آمار قربانیان
بنا بر اعلام نیویورک تایمز آخرین آمار قربانیان حوادث خونبار دیشب در پاریس به شرح زیر است:
کشته های سالن کنسرت: 100 نفر
کشته های رستوران یک: 18 نفر
کشته های رستوران دو و انفجارهای نزدیک استادیوم: 14 نفر
کشته های مکان های دیگر: 6 نفر
مجموع: 138 نفر
اما خبرگزاری فرانسه آمار دقیق قربانیان را 127 نفر اعلام کرده است.
گفته می شود از پایان جنگ جهانی دوم تاکنون، این بیشترین تعداد کشته در یک شب در پایتخت فرانسه است.