به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۲۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۲۴ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب : ۹۴۶۰۴
دستگاه قضایی بایدبرخورد جدی با این متهم داشته باشد

واکنش جهانگیری به صحبت‌های متهم نفتی در دادگاه

گروه اقتصادی: معاون اول رئیس جمهور با اشاره به برخورد قهرمانه و طلبکارانه متهم نفتی با نظام جمهوری اسلامی ایران در دادگاه، گفت که دستگاه قضایی باید برخورد جدی و قاطعانه‌ای با این متهم داشته باشد.
واکنش جهانگیری  به صحبت‌های متهم نفتی در دادگاه
اسحاق جهانگیری در سومین کنفرانس ملی مدیریت بحران با اشاره به برگزاری دادگاه متهم نفتی گفت: به هیچ وجه قابل قبول نیست فردی دو میلیارد و هفتصد میلیون دلار پول مملکت را در اختیار داشته باشد و در دادگاه از موضع یک قهرمان و طلبکار با نظام جمهوری اسلامی ایران صحبت کند. اگر این فرد صحبت از داشتن پول زیاد می‌کند چرا پول مملکت را نمی‌دهد تا از زندان خلاص شود؟ این برخورد توهین آمیز است و از دستگاه قضایی کشور درخواست می‌کنیم با این موضوع برخورد کند و کسانی که پشت پرده جهت تقویت این رفتارها عمل می‌کند با آن‌ها برخورد شود.

وی افزود:‌ این فرد یکسره به وزیر انقلابی پاک و متدین کشور آقای زنگنه تهمت می‌زند. ایشان یکی از پاکترین و با سابقه ترین وزیران و مدیران کشور هستند. معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد که باید با فساد مقابله جدی کنیم و در مقابل هرگونه فساد اقتصادی به طور جدی بایستیم. وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برگزاری سومین کنفرانس مدیریت بحران گفت:‌ بحث بحران فراتر از بلایای طبیعی است. توافقی در میان سطوح مختلف کارشناسی و عامه مردم وجود دارد که ایران با بحران های مختلفی دست به گریبان است. آنچه که به عنوان یک توافق و تجربه طی سال‌های گذشته به وجود آمده این است که نمی توان هر مشکل، مسأله و تنگنایی را بحران محسوب کرد. در حقیقت زمانی که آسیب‌های پیش رو به خوبی مدیریت نمی‌شوند بحران ایجاد می‌شود که هزینه‌های مادی و معنوی بسیار زیادی دارد. امیدواریم دستگاه‌های مدیریتی کشور با اشراف و مدیریت صحیح با بحران‌ها برخورد کنند و مردم را در جریان امور قرار دهند.

جهانگیری تاکید کرد: اگر در بحران‌ها اطلاع رسانی دقیقی انجام شود، مردم حضور فعال خواهند داشت و بخش عمده‌ای از هزینه‌ها و مشکلات بحران‌ها به خوبی مدیریت خواهد شد. وی با اشاره به اینکه ایران در حوزه بلایای و حوادث غیر مترقبه با حوادث زیادی روبرو است گفت:‌ در این حوزه هزینه‌های زیادی به مردم تحمیل می‌شود که باید با ارزیابی دقیق این حوادث پیشگیری مناسبی از بروز آن‌ها داشته باشیم.

جهانگیری به بحث تغییرات آب و هوایی و اقلیمی اشاره کرد و افزود:‌ در حال حاضر ابعاد مختلف تغییرات آب و هوایی اقلیم به طور کامل مشخص نیست و در این حوزه نیازمند مطالعات ملی و بین‌المللی هستیم تا بتوانیم پیش بینی مناسبی از تاثیرات این موضوع در کشورمان داشته باشیم. وی تاکید کرد:‌ اتفاقات طبیعت به شدت به حیات انسان آسیب می‌زند. امروز با حوادثی روبرو هستیم که دخالت‌های انسان در طبیعت علت اصلی آن است. دخالت‌هایی از جمله ساخت و سازهای غیرقانونی در اراضی ملی، مسیر رودخانه‌ها و سواحل.

وی به تعابیر مقام معظم رهبری درباره زمین‌خواری، کوه‌خواری و دریا‌خواری اشاره کرد و افزود:‌ تخلفاتی از این دست تمامی بخش‌های کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و همه دستگاه‌ها در سراسر کشور موظف هستند تخلفات در بخش طبیعت، جنگل‌ها و اراضی را به طور جدی مورد تاکید قرار دهند و با آن برخورد کنند. باید دولت در برخورد با این موارد عزم خود را نشان دهد.

معاون اول رئیس جمهور در خصوص لزوم ورود بیمه‌ها برای مقابله با بحران‌ها در کشور افزود:‌ هم وزارت اقتصاد و دارایی و هم بیمه مرکزی باید به این میدان ورود پیدا کنند و دولت هم امکاناتی را که در این عرصه می‌تواند در اختیار بگذارد تا گام‌های موثری در این زمینه برداشته شود. در حال حاضر 50 درصد کشاورزان در کشور بیمه شده‌اند که اگر همتی به خرج دهیم و پوشش بیمه را برای آن‌ها گسترش دهیم قطعا سالانه از آنچه که امروز به عنوان خسارت‌ حوادث پرداخت می‌کنیم هزینه کمتری متحمل خواهیم شد. وی تاکید کرد : در برخی شهرها شنیده می‌شود در مسیر رودخانه‌ها اتوبان یا خانه ساخته شده است. باید مسیر رودخانه ها آزاد شود و اتفاقاتی که اکثرا در اثر ندانم کاری انجام می‌شود اصلاح شود.
مرجع : ایسنا