به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۲۸ ساعت ۰۱:۳۸
کد مطلب : ۹۴۸۳۲
خرم آبادی: تلگرام فعلا فیلتر نمی‌شود

واعظی: فيلترينگ تلگرام تبليغاتي شده است

گروه سياسي: دبیرکارگروه تعیین مصادیق مجرمانه گفت: در جلسه کارگروه که با حضور دادستان کل کشور برگزار شد، اعضا نگرانی خود را نسبت به نقض قوانین جمهوری اسلامی توسط تلگرام ابراز داشتند.
واعظی: فيلترينگ تلگرام تبليغاتي شده است
خرم آبادی، افزود: مقرر شد که اگر در مدت کوتاهی مشکلات رفع نشود، نسبت به مسدود سازی آن اقدام شود. تلگرام به عنوان كانال اطلاع رساني بسياري از خبرگزاري‌ها، سازمان‌ها و نهادهاي دولتي و خصوصي و سازمان هاي مردم‌نهاد تبديل شده است و به گفته مديران روسي اين شبكه قريب 20درصد كابران فعال اين شبكه را ايراني ها تشكيل مي‌دهند. دليل اصلي بيان شده براي فيلتر تلگرام فعاليت كانال هايي با محتواي غير اخلاقي است. هرچند مديران روسي فيلتر كانال هاي غير اخلاقي را در دستور كار خود دارند اما گفته مي‌شود اين كانال‌ها از حالت عمومي به حالت خصوصي تغيير حالت داده اند تا از فيلتر هوشمند تلگرام در امان باشند.

وزيـر ارتباطات: فيلترينگ تلگرام تبليغاتي شده است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم گفت:‌ بحث فیلترینگ شبکه تلگرام بیشتر تبلیغاتی شده است. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محمود واعظی افزود: با مدیران شبکه تلگرام در تماس هستیم تا مباحث غیراخلاقی و خارج از شئونات ایران را از این شبکه حذف کنند و اعتقاد داریم اگر این شبکه در چارچوب قوانین کشورمان نباشد، آن را فیلتر خواهیم کرد.

وی با اشاره به جلسه امروز کمیته تعیین مصادیق مجرمانه و تصمیم درباره فیلتر نشدن شبکه تلگرام افزود: نامه نگاری هایی با مدیران شبکه تلگرام داشتیم و اعلام کردیم که بخش های غیراخلاقی و مستهجن این شبکه باید فیلتر شود و آنان نیز در پاسخ به این نامه نگاری ها بخش های مستهجن را فیلتر کردند. وزیر ارتباطات گفت: مدیران شبکه تلگرام اعلام کردند که یک کارمند مخصوص ایران در این شبکه به کار گرفته‌اند و تلاش خواهند کرد از انتشار موضوعات نامناسب و خارج از شئونات اخلاقی ممانعت کنند. واعظی در پاسخ به سئوالی درباره آینده فعالیت های این شبکه گفت:‌ فکر نمی کنم این شبکه فیلتر شود.