به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۵۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۳۰ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب : ۹۴۹۹۳
گزارش تخلف نقوی تحویل مقامات قضایی می‌شود

نقوي حسيني: از وزير كشور نمي‌ترسم!

گروه سیاسی: نقوي حسيني (نماینده گروه پایداری) گفته است كسي كه براي فتنه‌گر مجوز صادر مي‌كند فتنه‌گر است!
به گزارش مثلث‌آنلاين، ماجراي همايش اصلاح‌طلبان در ورامين كه در آن برخي از مردم با ايجاد تجمع غيرقانوني به آن آسيب رساندن ابعاد بزرگتري به خود گرفته است. بعد از ايجاد اخلال در برگزاري اين همايش كه داراي مجوز قانوني بود موسوي لاري در گفت‌وگو با شرق جزئيات آن را شرح داد و البته گفت كه برخورد با اين افراد برعهده كساني است كه وظيفه تامين امنيت تجمعات قانوني را دارند.

بخش مهم اين اتفاق به حضور نقوي حسيني از نمايندگان نزديك به جبهه پايداري در مجلس باز مي‌گردد. او در اولين اظهارنظرها در زمان ايجاد تجمع اعتراضي مقابل همايش اصلاح‌طلبان ورامين، سخنراني كرده و از تجمع كنندگان غيرقانوني حمايت كرده بود. به دنبال اين موضوع وزيركشور نيز در نامه‌اي به استاندار تهران دستور داد كه در صورت «صحت اين ماجرا» عوامل آن را «به مراجع قضايي» معرفي كند. نقوي حسيني اما در پاسخ مي‌گفت كه «وزير را به مجلس مي‌كشاند» او امروز مصاحبه‌اي به بازتاب‌هاي منتشر شده در رسانه‌ها درباره اين اتفاق پرداخته است.

نقوي حسيني گفته كه از وزیر کشور نمی ترسم. و ادامه مي‌دهد: من هرگز اين حرف را نزدم كه نبايد اين مراسم برگزار شود. كي گفته؟ غلط كرده هر كسي اين حرف را زده. من گفتم كه اولا اعتراض مردمي به حضور فتنه‌گران بود.آنچه مورد اعتراض ما است حضور فتنه‌گران، محكومان فتنه و بازداشت‌شدگان آن است.

اين نماينده مجلس در گفت‌وگو با اعتماد مي‌گويد: من نگفتم آقاي موسوي لاري جزو اين افراد بوده. من كسان ديگري را مي‌گويم. برويد آناليز كنيد و ببينيد چه كساني بازداشت بودند، چه كساني فعال بودند در سال ٨٨ و كدام يك محكوميت دارند. اولا حركت مردمي بوده و هيچ كس، يعني نه سازماني، نه نهادي، نه شخصي و نه جايگاهي پشت اين قضيه بوده كه سازماندهي كند. اگر قرار بود سازماندهي كنيم آنجا ده هزار نفر جمع مي‌شدند. يك تعدادي از خانواده شهدا و فرزندان شاهد بودند و علما و روحانيون همين طور خودجوش آمدند.

نقوي حسيني اساسا معتقد است كه اين همايش مجوز نداشته است: «همايش قانوني نبوده. مي‌گويند همايش مجوز قانوني داشته. وزارت كشور بگويد كه اولا به چه كسي مجوز داده است. اين را من از وزير كشور سوال مي‌كنم و بايد بيايد و در مجلس جواب دهد. ما چنين چيزي كه مجوز داشته باشد، نداريم. هر دسته‌اي بيايند و بگويند وزارت كشور به ما مجوز داده كه خودش خلاف است.»

او در باره اعتراض برخي دلواپسان مقابل مجلس گفته: «جريان اعتراض به برجام مقابل مجلس، خب مجوز نداشت بايد برخورد مي‌كردند. مگر ما گفتيم برخورد نكنند؟ مگه ما مخالف برخورد با آنها بوديم؟ اينها مسائل قانوني است كه بعدا من خودم مي‌دانم و وزير كشور. بايد توضيح دهند كه ببينيم به چه كسي مجوز داده‌اند. اينها چه كسي هستند؟ بالاخره نمي‌شود هر كسي مجوز خواست، آقايان بگويند بفرماييد. اگر كسي براي حضور فتنه‌گران مجوز صادر كند فتنه‌گر است، حتي اگر وزير كشور باشد.»

اين نماينده مجلس معتقد است كسي كه به فتنه مجوز بدهد فتنه گر است: «من نماينده مردم هستم. فتنه را خط قرمز نظام مي‌دانم. از وزير كشور و اين و آن هم نمي‌ترسم و جايي كه بتوانم هم با هر نوع فتنه و فتنه‌گري مقابله مي‌كنم. ايشان دستور برخورد قضايي داده. من هم از همين جا قول برخورد با وزير كشور در مجلس را مي‌دهم و هفته آينده در قدم اول سوال از وزير كشور را مطرح مي‌كنم. از نظر ما هر كس مجوز به حضور فتنه‌گران بدهد، خودش هم فتنه‌گر و شريك آنهاست. الان هم آماده هستم جريان برخورد با وزير كشور را حتي تا استيضاح هم ادامه دهم. تنها تنشي كه به وجود آمد اين بود كه يكي از محافظان آقاي موسوي لاري در مراسم گاز اشك‌آور زد و عده‌اي از مردم را آزار داد. اين آقاي محافظ نگران شد، و گاز اشك‌آور زد. آقاي موسوي لاري چون سابقه افتادن عمامه را دارند، فوري عمامه‌اش را برداشتند كه نيفتد.»

گزارش تخلف نقوی حسینی تحویل مقام‌های قضایی می‌شود

در همين حال مسعود مرسل‌پور فرماندار قرچک ضمن اشاره به اینکه این اولین همایشی بود که با عنوان اصلاح‌طلبان ورامین، پس از انتخابات ریاست جمهوری در ورامین برگزار شده است، گفت: «اتفاق بزرگی نبود. به نظر من اینکه از این همه جمعیت ورامین و پیشوا تنها ۵۰ نفر تجمع کنند، نشان می‌دهد که این اتفاق چندان بزرگی هم نیست. ضمن اینکه عکس‌هایی که منتشر شد گویای تمام اتفاق نبودند. آقای موسوی لاری عمامه‌اش بخاطر فشار جمعیت در راهرو افتاد نه اینکه به وی تعرضی شود.»

فرماندار قرچک با گلایه از سیدحسین نقوی حسینی، نماینده ورامین یادآوری کرد: «ما از کسی که خود را نماینده می‌داند، توقع چنین رفتارهایی نداریم. یک نماینده مجلس چه گونه می‌تواند در حالی که خودش در دستگاه مقننه است و قانون وضع می‌کند، کار غیر قانونی کند؟» مرسل‌پور ادامه داد: «آقای نقوی حسینی تمام توان خود را نشان داد. توانش فقط جمع کردن ۵۰ نفر بود و این حرکت اتفاقا برای خودش هم بد شد.

این مقام دستگاه اجرایی دولت در پاسخ به این سوال که آقای نقوی هم جزو تجمع‌کنندگان بودند، تکلیف او چیست؟ یادآور شد: «او هم هیچ تفاوتی با دیگر افرادی که تجمع غیر قانونی کرده‌اند، ندارد. بنابراین آقای نقوی هم تحویل دستگاه قضایی می‌شود و ما این مسئله را گزارش می‌کنیم. چراکه ما دنبال این هستیم که متخلفان را شناسایی و با آنها برخورد کنیم. متاسفانه آقای نقوی نشان داد که با آن هم سر و صدایی که کرد تنها توانست ۵۰ نفر را جمع کند و با این کار میزان توان خود را اثبات کرد.»

اميد
۱۳۹۴/۰۸/۳۰ ۱۴:۵۴
مقامات قضايي در مقابل اين اقاي نقوي و حاميان پنجاه نفره اش نبايد كوتاه بيايد چون خوداو مصداق بارز يك فتنه گر است وقتي در مجلس افرادي چون وي باشند چطور مي توان انتظار داشت اين همه معضل در كشور نداشته باشيم و چطور مي توان انتظار داشت كه معضل بي كاري واشتغال وهزاران مشكل ديگر كه مردم را بيچاره كرده است ، برطرف گردد ، دولت مردان شما در مقابل خون شهيدان مسؤوليد اگر در مقابل اين خودسران قانون شكن كه متاسفانه در دولت اقاي احمدي نژاد پايشان به مجلس هم باز شده ، كوتاه بياييد (326961)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۳۰ ۱۵:۰۱
برای کارهایت و توهین هایت از خدا بترس نه از خلق خدا (326963)
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۳۰ ۱۵:۱۰
طرف به عنوان یه نماینده داره توی این تجمع شرکت میکنه بعد میگه این تجمع خودجوش بوده واقعا مردمو چی فرض کردن این آقایون !!! بعد ایراد به میرحسین موسوی میگیرن که مردمو تحریک میکرده با حضور توی تجمعات سال 88 - این نماینده هم مبارک مردم ورامین باشه با این انتخابشون !!! ورامینی که هنوز که هنوزه کمبود تخت بیمارستانی داره ولی نمایندش .... (326965)
۱۳۹۴/۰۸/۳۰ ۱۵:۱۵
آقای نقوی
چرا کسی که محکومیتش تمام شده نباید در یک سخنرانی رسمی شرکت کنند ؟بر اساس کدام قانون ایم حق از او گرفته میشود؟ (326967)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۳۰ ۱۵:۲۸
سایت بهارو دوست دارم خیلها امثال من اولین خبر رو از سایت دوست داشتنی شما میگیریم شما که مثل من فکر میکنید که همه چیز باید با رای ونظر مردم انجام بگیره و خوشبختانه سایت بهار سر تیتر گوگل قرار داره چرا برای کار بران در هنگام رای محدویت رای قرار نداره (326968)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۳۰ ۱۵:۵۱
کسی که قانون گذار کشوره که خودش ناقص قانونه از کسی هم نمی ترسه چه رسد به وزیر کشور (326969)
تنها
Romania
۱۳۹۴/۰۸/۳۰ ۱۶:۱۰
فتنه گر تندروها هستند و بس (326973)
ساکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۳۰ ۲۳:۱۹
حالا که دیگر همه فهمیده اند که فتنه گر واقعی چه گروهی بوده اند . سرتان را از زیر برف خارج کنید فنته گر واقعی را میبینید. (327007)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۳۰ ۱۷:۱۳
نقوی به دنبال رای جمع کردن است که دوباره به مجلس برود ولی کور خوانده مردم اسفند ماه نه دندان شکنی به وی خواهند داد . (326976)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۳۰ ۱۷:۲۸
از وزیر کشور نترس ...
از خدا بترس دلواپس (326977)
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۳۰ ۱۷:۴۵
بايد محاكمه شود (326978)
بنده ي خدا
United States
۱۳۹۴/۰۸/۳۰ ۱۷:۵۰
ايشان فرمودند من نماينده مردم هستم!!! ايشان نماينده جريان استصوابي هستند نه نماينده مردم . آقاي عزيز توهم هم اندازه دارد! (326980)
عمو رسول
۱۳۹۴/۰۸/۳۰ ۱۹:۰۱
برای رای آوردن چکارها که نمیکنند انشائالله این دور رای نمی آوری بازم ببینیم از کسی نمیترسی!!!!!!!!!!!!!!! (326989)
محسن
Romania
۱۳۹۴/۰۸/۳۰ ۱۹:۰۸
اول از همه اقای نقوی به علت تجمع غیر قانونی دستگیر شود . ملت از اینکه این ادمها نماینه کشور ومردم هستند خجالت میکشه (326992)
محمد
Germany
۱۳۹۴/۰۸/۳۰ ۱۹:۱۵
این آقایان تا به حال برای خود مصونیت قائل بوده اند برای خود درهرتجمعی جواز صادر میکرده اند! حالا که باقانون طرف شده اند داد وجنجال راه می اندازند اگر دولت با چند تا ازاین بی قانونی برخورد کند بساط آنها برچیده خواهد شد کلمه فتنه گری برای اینان نقل ونبات است خود قاضی شده اند وهرکه برخلاف میلشان بود فتنه گر است غافل از اینکه تشخیص فتنه گر وبرخورد با فتنه گر هردم بیلی نیست اینان خودشان ازهر فتنه گری فتنه گر ترند (326994)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۳۰ ۲۱:۲۰
جناب نقوی
نمی شه با چماق «فتنه» تا ابد افراد رو از حقوق سیاسی و اجتماعی شون محروم کرد. به فرض که در این همایش افرادی حضور داشته اند که در اعتراض های سال 88 بازداشت و زندانی شدن، خُب دوران محکومیت شون رو گذروندن و آزاد شدن، نکنه می خواید تا ابد از هستی ساقط بشن؟! (327004)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۳۰ ۲۳:۲۵
مشكل اين افراد فتنه نيست محبوبيت مردمی اصلاح طلبانه
اینا دارن با چوب فتنه رقیب از میدان بدر میکنن (327010)
بهادری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۳۰ ۲۲:۲۱
فرا قانون دیگه (327006)
شایان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۳۰ ۲۳:۵۹
بابا می خوای واسه دوره بعد مجلس برات رای بریزن تو صندق چرا از شهدا و خانواده های اونا مایه میزاری!آخه کی به تو مقام کارشناسی خط قرمز فتنه داده که اینطوری شدی بلندگوی یه ملت... (327012)