به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۰۳ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب : ۹۵۲۱۷

ایرج نوذری: سینما فلج شده است

گروه فرهنگی: ایرج نوذری گفت: فکر نمی‌کنم در حال حاضر سینمایی در کار باشد. همه‌چیز تکراری و خیلی به هم ریخته است و به نظرم سینما به نوعی فلج شده است.
ایرج نوذری: سینما فلج شده است
ایرج نوذری در خصوص علت کم‌کاری خود در حیطه بازیگری اظهار کرد: اول که مدتی درگیر کسالت جسمی بودم؛ اما در اصل به خاطر پایین بودن کیفیت آثار حضورم کمرنگ شد و ترجیح دادم مردم را فریب ندهم و زمانی برگردم که کیفیت تولیدات بالا برود.وی افزود: به هیچ عنوان در باندبازی‌ها و کلاهبرداری‌هایی که در قالب هنر انجام می‌شود، دخالت نمی‌کنم و تمایل حضور در بین این افراد و کارهای این‌چنینی را ندارم و ترجیح می‌دهم فعلا از وادی بازیگری کناره‌گیری کنم.

نوذری با اشاره به اینکه سینما را دنبال نمی‌کند، اظهار کرد: فکر نمی‌کنم در حال حاضر سینمایی در کار باشد. همه چیز تکراری و خیلی به هم ریخته است و به نظرم سینما به نوعی فلج شده و تعداد انگشت‌شماری آن هم در حد یک یا دو فیلم خوب ساخته می‌شود.وی ادامه داد: گستره‌ سینمای ما این نیست که می‌بینیم. ما در همه جای جهان جز ایران که در حال پسرفت است، شاهد پیشرفت و ترقی تولیدات سینمایی هستیم. قرار نیست در صنعت سینمایی، مانند ایران سالی یک یا دو فیلم مطرح و قابل توجه و تماشا تولید شود؟! من به شخصه به این جهت غصه و تأسف می‌خورم.

نوذری اضافه کرد: افرادی وارد سینما شده‌اند که من به آن‌ها ایراد نمی‌گیرم. من از سازمان کار خودمان خرده می‌گیرم که چرا اجازه ورود به این چنین افراد را به وادی سینما می‌دهند. افرادی که این‌کاره‌ نیستند و بی‌جهت وارد سینما شدند و جای کسانی که از این راه نان می‌خورند و کار اصلی آنهاست را تنگ کرده‌اند. شاید افرادی مانند من که غیر از حرفه بازیگری کارهای دیگری داشته و بلد باشند، کم باشد. پس باید فکری اساسی و کلی کرد.وی در پایان خاطرنشان کرد: جز تأسف نسبت به سینمای این روزها چیزی برای ما باقی نمانده؛ اما باز هم امید به درست شدن آن داریم.
مرجع : باشگاه خبرنگاران