به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۰۴ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۹۵۲۷۲

بارسلونا رم را در هم کوبید

گروه ورزشی: تیم فوتبال بارسلونا با پیروزی پرگل برابر رم در هفته پنجم رقابتهای مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فاصله یک هفته تا پایان دور برگشت صعود خود را به مرحله بعدی این مسابقات قطعی کرد.
بارسلونا رم را در هم کوبید
هفته دوم از دور برگشت مرحله دوم رقابتهای گروهی لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه شب آغاز شد که در پایان دیدارهای برگزار شده تیم‌های بارسلونا و بایرن مونیخ با پیروزی پرگل برابر حریفان خود صعودشان را به مرحله بعد مسجل کردند. تیم چلسی نیز در شب شکست خانگی پورتو به صدر جدول رده بندی گروه G صعود کرد.

در گروه E این مسابقات تیم بارسلونا در ورزشگاه نیوکمپ پذیرای رم ایتالیا بود که در پایان برابر این تیم به برتری پرگل ۶ بر یک دست یافت. گل‌های تیم بارسلونا را در این مسابقه لوئیس سوارز (۱۵ و ۴۴)، لیونل مسی (۱۸ و ۶۰)، جرارد پیکه (۵۶) و آدریانو (۷۷) به ثمر رساندند. ادین ژکو (۹۲) نیز تنها گل رم را روی یک ضربه سر وارد دروازه ترشتگن کرد. نیمار (۷۷) و ادین ژکو (۸۲) هر کدام یک ضربه پنالتی را از دست دادند. شاگردان انریکه با این برد ۱۳ امتیازی شدند و در فاصله یک هفته تا پایان دور گروهی به مرحله بعدی راه یافتند.

در دیگر بازی این گروه تیم باته بوریسوف پیش از این بازی میزبان بایرلورکوزن بود که جدال این دو تیم در سرمای بلاروس برنده نداشت و  با تساوی یک بر یک خاتمه یافت. این دو تیم امیدوار به صعود هستند.

در گروه F نیز جدال دو تیم ۹ امتیازی بایرن مونیخ و المپیاکوس در ورزشگاه آلیانز آره نا برگزار شد که این بازی حساس را شاگردان پپ گواردیولا ۴ بر صفر برنده شدند تا این تیم نیز راهی مرحله بعدی شود. در تیم بایرن داگلاس کاستا (۸)، رابرت لواندوفسکی (۱۶)، توماس مولر (۲۰) و کینگزلی کومان (۷۰) گلزنی کردند. تیم بایرن از دقیقه ۵۳ با اخراج باداشتوبر ۱۰ نفره به کار خود ادامه داد.

تیم آرسنال در ورزشگاه امارات لندن به مصاف دینامو زاگرب رفت تا با غلبه بر این تیم احتمال صعود خود را دست کم روی کاغذ زنده نگه دارد. شاگردان ونگر این بازی را ۳ بر صفر پیروز شدند. برای توپچی‌ها در این مسابقه مسوت اوزیل (۲۹) و الکسیس سانچز (۳۳ و ۶۹) موفق به گلزنی شدند.

تیم پورتور، صدرنشین گروه G نیز در مصاف خانگی علیه دیناموکیف شکست غیرمنتظره ۲ بر صفر را متحمل شد. آندری یارمولنکو (۳۵- پنالتی) و درلیس گونزالس (۶۴) دو گل تیم مهمان را به ثمر رساندند. تیم پورتو با قبول این شکست صدر جدول را نیز از دست داد.

چلسی هم در زمین نماینده رژیم غاصب صهیونیستی با حساب ۴ بر صفر پیروز شد تا با ۱۰ امتیاز و تفاضل بهتر نسبت به پورتو به صدر جدول صعود کند. گری کیهیل (۲۰)، ویلیان (۷۳)، اسکار (۷۷)  و کورت زوما (۹۰) در این بازی برای چلسی گلزنی کردند.

در گروه H زنیت و والنسیا زودتر از دیگر تیم‌ها در سرمای کازان به مصاف هم رفته بودند که این بازی را تیم زنیت ۲ بر صفر برنده شد. زنیت که مقتدرترین تیم دور گروهی بوده است پنجمین برد متوالی خود را در این مرحله ثبت کرد. دیگر بازی این گروه را تیم های لیون و خنت انجام دادند که در پایان خنت با حساب ۲ بر یک میزبان خود را شکست داد. جوردن فری در دقیقه ۷ لیون را پیش انداخت اما دو گل دانیل میلیسوویچ (۳۲) و خلیفه کولیبالی (۹۰) برتری تیم خنت را رقم زدند. خنت با این برد دقیقه ۹۰ به رده دوم جدول صعود کرد.

نتایج و جدول رده‌بندی گروه‌های مختلف به شرح زیر است:

گروه E
* بارسلونا ۶ - رم یک
* باته بوریسوف یک - بایرلورکوزن یک

جدول رده‌بندی گروه E
۱- بارسلونا ۱۳ امتیاز
۲- رم ۵ امتیاز
۳- بایرلورکوزن ۵ امتیاز
۴- باته بوریسوف ۴ امتیاز

گروه F
* بایرن مونیخ ۴ - المپیاکوس صفر
* آرسنال ۳ - دیناموزاگرب صفر

جدول رده‌بندی گروه F
۱- بایرن مونیخ ۱۲ امتیاز
۲- المپیاکوس ۹ امتیاز
۳- آرسنال ۶ امتیاز
۴- دینامو زاگرب ۳ امتیاز

گروه G
* پورتو صفر - دیناموکیف ۲
* نماینده رژیم غاصب صهیونیستی صفر - چلسی ۴

جدول رده‌بندی گروه G
۱- چلسی ۱۰ امتیاز
۲- پورتو ۱۰ امتیاز
۳- دینامو کیف ۸ امتیاز
۴- نماینده رژیم غاصب صهیونیستی بدون امتیاز

گروه H
* زنیت ۲ - والنسیا صفر
* لیون یک - خنت ۲

جدول رده‌بندی گروه H
۱- زنیت ۱۵ امتیاز
۲- خنت ۷ امتیاز
۳- والنسیا ۶ امتیاز
۴- لیون یک امتیاز
مرجع : مهر