به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۰۴ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب : ۹۵۳۲۵
صعود‌شاگردان مظلومی برای‌رویارویی با‌تراکتورسازی

رحمتی استقلال 10 نفره را نجات داد

گروه ورزشی: تیم فوتبال استقلال با درخشش مهدی رحمتی تیم نفت را در ضربات پنالتی شکست داد و به نیمه نهایی جام حذفی صعود کرد.
رحمتی استقلال 10 نفره را نجات داد
تیم فوتبال استقلال در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی از ساعت 15و 20 دقیقه در ورزشگاه تختی و در حضور بیش از 5 هزار تماشاگر به مصاف نفت تهران رفت که بازی در طول 90 دقیقه با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید تا بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود و در وقت‌های اضافه نیز گلی به ثمر نرسید تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود. در ضربات پنالتی تیم استقلال 5بر 4 به پیروزی رسید و به نیمه نهایی صعود کرد. در مجموع 6 بر 5 پیروز شد.

پنالتی‌زنان نفت:
مهدی شیری، محمد دانشگر، عباس بوعذار،حمید بوحمدان( مهدی رحمتی توپ را مهار کرد.) امیر ارسلان مطهری( مهدی رحمتی ضربه را مهار کرد.)، پیام صادقیان،سعید لطفی( مهدی رحمتی توپ را گرفت و به تیرک دروازه خورد.

پنالتی‌زنان استقلال:
امید ابراهیمی( ضربه را به بالای دروازه نفت زد.)، پروپیچ، میثم مجیدی، مگوییان، روزبه چشمی( ضربه را به بالای دروازه نفت زد.)فرشید اسماعیلی، خسرو حیدری


شرح بازی:
در دقیقه 12 ارسال زمینی سجاد شهباززاده به دهانه دروازه نفت رسید که جابر انصاری نتوانست از این فرصت خوب گلزنی استفاده کند.در دقیقه 18 شوت بهنام برزای را دروازه‌بان تیم نفت مهار کرد.در دقیقه 20 علی قربانی از پشت محوطه جریمه استقلال شوت زد که مهدی رحمتی توپ را به کرنر فرستاد.

نفت از دقیقه 21 تا دقیقه 23 پنح کرنر متوالی روی دروازه استقلال زد که از هیچ کدام این ضربات ایستگاهی استفاده نکرد.در دقیقه 27 نانگ بازیکن تیم فوتبال نفت از داخل محوطه جریمه استقلال شوت زد که توپ به کنار دروازه خورد.بازی تا دقیقه 37 در میانه میدان دنبال شد و دو تیم احتیاط را در دستور کار خود داشتند تا نیمه اول سرد و کسل کننده شود.

در دقیقه 42 ضربه کاشته پیام صادقیان را رحمتی دروازه‌بان استقلال برگشت داد.در دقیقه 43 ضربه کرنر استقلال را شیخ‌ویسی دروازه‌بان نفت مهار کرد. تا این دقیقه استقلال دو کرنر و نفت 6 کرنر روی دروازه یکدیگر زدند.

گل استقلال: در دقیقه 45+1 محمد رامشگر با یک ضربه سر شیرجه‌ای به اشتباه دروازه استقلال را باز کرد.

نیمه دوم:
در دقیقه 46 سجاد شهباززاده در در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان نفت نتوانست موفق شود و توپ او را شیخ ویسی مهار کرد.

در دقیقه 49 ضربه کاشته استقلال را امید ابراهیمی زد که شیخ ویسی دروازه‌بان نفت توپ را به کرنر فرستاد.در دقیقه 56 نفت تهران صاحب یک ضربه کاشته شد که ضربه صادقیان به دیوار دفاعی استقلال خورد.تا دقیقه 57 هر دو تیم مرتکب یازده خطا شده بودند.در دقیقه 62 ارسال بهنام برزای در محوطه جریمه نفت به سجاد شهباززاده رسید که ضربه او با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 64 پیام صادقیان پا به توپ وارد محوطه جریمه شد که شوت او را سیدمهدی رحمتی به کرنر فرستاد.در دقیقه 70 ضربه برگردان نانگ را سیدمهدی رحمتی مهار کرد.

در دقیقه 74 ضربه کاشته بوحمدان از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.اخراج بازیکن استقلال: در دقیقه 79 یعقوب کریمی با دریافت کارت زرد دوم از میدان اخراج شد. کریمی به دلیل خطا روی وحید امیری کارت زرد دوم را گرفت.در دقیقه 82 شوت کوروشی بازیکن نفت با اختلاف اندکی از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.

نفت در دقایق پایانی با توجه به داشتن یک بازیکن بیشتر حملات زیادی را انجام داد.

در دقیقه 91 شوت بازیکن نفت به بازیکن استقلال خورد و به کرنر رفت.گل مساوی نفت: سعید لطفی با یک شوت زمینی گل مساوی تیم نفت را به ثمر رساند.

وقت‌ اضافه اول:
استقلال به دلیل اینکه یک بازیکن کمتر داشت سعی در کنترل بازی داشتند و نفت هم با حضور مبعلی بهتر از قبل بازی می‌کرد.تا دقیقه 103 استقلال فقط سه کرنر و نفت 10 ضربه کرنر زده بود.در دقیقه 103 شوت پیام صادقیان با اختلاف کمی از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.در دقیقه 105 استقلال صاحب یک ضربه کرنر شد که این ضربه را خسرو حیدری زد و توپ را مدافعان نفت برگشت دادند و توپ تبدیل به یک ضد حمله شد و پیام صادقیان در محوطه جریمه در موقعیت تک به تک قرار گرفت و ضربه او با بی دقتی از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.

وقت اضافه دوم:
در دقیقه 108 شلیک مهدی شیری بازیکن تیم نفت به تیرک افقی دروازه استقلال خورد.استقلال سومین تعویض خود را هم در این نیمه انجام داد و میلاد فخرالدینی را به جای جابر انصاری به میدان فرستاد.در دقیقه 111 درگیری لفظی جزیی بین میثم مجیدی و دروازه بان تیم نفت رخ داد.

شاهین حاج بابایی داور مسابقه به حمید بوحمدان، وحید حمدی‌نژاد و وحید امیری از نفت و یعقوب کریمی از استقلال کارت زرد نشان داد.برنده این بازی در نیمه نهایی جام حذفی به مصاف تیم تراکتورسازی در تبریز خواهد رفت.

ترکیب استقلال:
مهدی رحمتی، هرائر مگویان، حنیف عمران‌زاده، امید ابراهیمی، خسرو حیدری، یعقوب کریمی، میثم مجیدی، جابر انصاری( از دقیقه 106 میلاد فخرالدینی)، سجاد شهباززاده( از دقیقه 77 پروپیچ)، بهنام برزای( از دقیقه 65 فرشید اسماعیلی) و روزبه چشمی

سرمربی: پرویز مظلومی

ترکیب تیم نفت:
وحید شیخ ویسی، مهدی شیری، سیامک کوروشی( از دقیقه 85 ایمان مبعلی)، حمید بوحمدان، وحید امیری، پیام صادقیان، وحید حمدی نژاد، سعید لطفی، علی قربانی( از دقیقه 72 امیرارسلان مطهری)، محمد دانشگر و آلویس نانگ( از دقیقه 76 عباس بوعذار)
سرمربی: علیرضا منصوریان
مرجع : فارس