به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۰۶ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب : ۹۵۴۵۶
ظریف در نامه به وزیر خارجه ترکیه

با‌ درایت‌ مشکل روسیه و ترکیه‌حل می‌شود

گروه سیاسی: در نامه وزیر خارجه کشورمان به وزیر خارجه ترکیه اظهار امیدواری شد که با درایت و تدبیر به اتفاق یکدیگر با تروریسم به عنوان معضل اصلی منطقه و جهان مبارزه شود.
با‌ درایت‌ مشکل روسیه و ترکیه‌حل می‌شود
سفارت کشورمان در آنکارا اعلام کرد: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی خطاب به مولود چاووش اغلو، وزیر امور خارجه شصت‌و چهارمین دولت جمهوری ترکیه، ضمن تبریک به وی به دلیل انتخاب مجدد وی به این سمت، ابراز اطمینان کرد با درایت و تدبیر دو طرف مشکلی که اخیرا بین دو همسایه و دو کشور دوست ما در منطقه بروز کرده حل شده و همه ما به اتفاق یکدیگر بتوانیم با معضل اصلی منطقه و جهان که تروریزم است مبارزه نمائیم.

متن کامل این پیام بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای مولود چاووش اغلو
وزیر محترم امور خارجه جمهوری ترکیه
سلام علیکم؛
انتخاب مجدد جنابعالی به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری ترکیه را تبریک می‌گویم. اطمینان دارم روابط دوستانه و برادرانه دو کشور ایران و ترکیه، در دولت جدید که با اقبال گسترده تر مردم ترکیه انتخاب شده است، همچنان روند رو به رشد خواهد داشت.

همچنین مایلم با اغتنام از فرصت ضمن تاکید بر اهمیت تداوم رایزنی‌های دو کشور جهت کمک به حل و فصل مسائل منطقه و جهان اسلام که در شرایط بسیار حساس و پیچیده به سر می برند، بر اثرات مثبت اینگونه مشورتها تاکید نمایم. همچنین اطمینان دارم با درایت و تدبیر دو طرف مشکلی که اخیرا بین دو همسایه و دو کشور دوست ما در منطقه بروز کرده حل شده و همه ما به اتفاق یکدیگر بتوانیم با معضل اصلی منطقه و جهان که تروریسم است مبارزه نمائیم. برای جنابعالی و ملت شریف ترکیه آرزوی موفقیت و بهروزی دارم.
محمد جواد ظریف
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران
مرجع : ایسنا