به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۱۲ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب : ۹۵۸۰۱

آمريكا: : ادعای روسیه در مورد تجارت خانواده اردوغان با داعش احمقانه و خنده‌دار است

گروه بين‌الملل: سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، ادعای روسیه را مبنی بر دخالت اردوغان رئیس جمهور ترکیه در قاچاق نفت عراق و سوریه به خارج مضحک خواند.
آمريكا: : ادعای روسیه در مورد تجارت خانواده اردوغان با داعش احمقانه و خنده‌دار است
به گزارش «انتخاب»، سرهنگ استیو وارن سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) که چهارشنبه از طریق یدئوکنفرانس با خبرنگاران صحبت می کرد، گفت اینکه روسیه می گوید تانکرهایی نفت عراق را از طریق مرز ترکیه قاچاق می کنند و اینکه خانواده رئیس جمهور ترکیه با داعش در قاچاق نفت عراق و سوریه مشارکت دارد، احمقانه و خنده دار است. سرهنگ وارن گفت این اظهارات کاملا غیرواقعی است. وی اذعان کرد قاچاق نفت عراق از سالها پیش وجود داشته است و داعش هم از محل فروش نفت عراق مخارج خود را تامین می کند ولی اردوغان و خانواده اش در این ماجرا نقشی ندارند.

در همين حال، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اذعان کرد که این کشور نتوانسته گروه تروریستی داعش را مهار کند. به گزارش روزنامه واشنگتن تایمز، جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با این اظهارات خود سخنان ماه پیش رئیس جمهوری این کشور در خصوص اینکه داعش را شکست می‌دهد نقض کرده است. در ماه نوامبر باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به شبکه ای.بی.سی اعلام کرد که داعش قدرت پیدا نکرده و «اولین هدف ما مهار کردن داعش بوده است و ما آنها را مهار کرده‌ایم.»

دانفور تاکید کرد که اقدامات داعش از نظر تاکتیکی در برخی مناطق سوریه و عراق از سال 2010 مهار شده است. اما آنها از سال 2010 به لحاظ استراتژیک گسترش یافته‌اند. وی گفت: این گروه خطری برای سایر کشورها علاوه بر عراق و سوریه به شمار می اید ودر واقع این کشورهای در حال خطر مصر، نیجریه، افغانستان، پاکستان، اردن و لبنان هستند. این در حالی است که آشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا متعهد شده است که آمریکا نیروی عملیات ویژه خود را به منظور مبارزه با افراد مسلح در عراق و سوریه گسترده تر خواهد کرد.