به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۵۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۱۳ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : ۹۵۸۸۰

نابغه 17 ساله‌ در ناسا/تصاویر

گروه علمی: برای برخی 17 سالگی سن گیج‌کننده ایست اما موشِکای کاوالین به‌خوبی از پسِ آن برآمده است. این نوجوان کالیفرنیایی دو مدرک دانشگاهی و یک لیسانس خلبانی دارد، نویسنده است، کتاب چاپ می‌کند و در ناسا هم مشغول به کار است.
او در سن 8 سالگی در کالج «ایست لس‌آنجلس» ثبت‌نام کرد و عنوان کوچک‌ترین دانشجوی کالج آمریکا را به دست آورد و در سن 9 سالگی با معدل 4.0 فارغ‌التحصیل شد و البته همان سال پرفروش‌ترین زندگی‌نامه شخصی را به رشته تحریر درآورد؛ اما ظاهراً یک مدرک برای او کافی نبود؛ بنابراین در سن 15 سالگی موفق شد مدرک کارشناسی ریاضی را از دانشگاه کالیفرنیا بگیرد.
وی در آستانه‌ی گرفتن سومین مدرک خود در رشته‌ی کارشناسی ارشد «امنیت سایبری» از دانشگاه برندیزِ بوستون مجبور شد آن را به خاطر همکاری با ناسا موقتاً رها کند. وی در حال حاضر برای ارتقا فناوری نظارتی فرودگاه‌ها با آژانس فضایی همکاری می‌کند؛ اما فقط این نیست؛موشکای در سنین 9 تا 17 با توجه به تجربیاتش دومین کتاب خود را نوشت. به‌علاوه خلبانی را نیز یاد گرفت و به سراغ هنرهای زیبا هم رفت و جوایز و مدال‌های بسیاری ا در این حوزه به دست آورد. هرچند خود موشکای معتقد است نابغه نیست و موفقیتش را تنها مرهون والدین خوب، انگیزه و الهام ذهنی می‌داند.
جالب است بدانید او در سن 4 ماهگی به یک هواپیمای جت در آسمان اشاره و از کلمه‌ای چینی برای آن استفاده کرد و درواقع برای نخستین بار شروع به حرف زدن کرد. موشکای در 3 سالگی مسائل دشوار ریاضی را حل می‌کرد و وقتی مسئولین مدرسه دیگر نتوانستند با او پیش بروند، والدینش در خانه به او درس دادند؛ اما پس از مدتی پدر و مادر هم نتوانستند از پس آموزش او بربیایند و این‌گونه موشکای تحصیل در کالج را آغاز کرد.

مرجع : باشگاه خبرنگاران