به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۷۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۲۰ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : ۹۶۲۷۷

توضیحات فرزند مهاجرانی پس از آزادی

گروه اقتصادی: سیدمحمدمحسن مهاجرانی فرزند عطاءالله مهاجرانی وزیر ارشاد دولت اصلاحات که در خصوص پرونده دکل نفتی گمشده به دستور قوه قضائیه بازداشت شده بود، شامگاه گذشته با انتشار یادداشتی درباره بازداشتش توضیحاتی ارائه کرد. به گزارش «پارسینه»، متن این یادداشت به شرح زیر است:

به نام خدای آگاه از همه امور
پرونده دکل نفتی فورچونا از آنجا که موجب بازداشت، بازجویی و تشکیل پرونده برای اینجانب و فضاسازی‌های کاذب رسانه‌ای برای خانواده‌ام و من شد، از جهات متعددی شایسته بررسی و داوری است. تصور نمی‌کنم کسی با پیگیری قضایی، تشکیل دادگاه، بازگشت بیت‌المال و مجازات سوءاستفاده‌کنندگان از این ماجرا مخالف باشد. بررسی این پرونده، نیاز به طی مراحل جدی حقوقی، مالی و فنی خواهد داشت که امیدوارم این روال، مانند قبل با قدرت و استحکام و بدون نفوذ عوامل دخیل در موضوع دکل، رسیدگی شود.

اینجانب حمایت قاطع خود را از ادامه روند مقتدرانه قضایی پرونده بدون دخالت جریان‌های مسموم سیاسی و اقتصادی تا پایان صدور حکم برای متهمان واقعی پرونده اعلام می‌کنم. از همان وقتی که وزیر اسبق نفت در دولت پاکدست و مهرورز، نام مرا با تاکید بر نام پدرم و با جهت‌گیری سیاسی خاص به عنوان عامل اصلی و پشت پرده ماجرای دکل معرفی کرد، (در حالیکه درست است که من بزرگ‌شده در خانواده‌ای سیاسی بوده‌ام اما تلاش کرده‌ام تا خودم را کاملا به دور از این بازی‌ها نگهدارم و هیچ فعالیت سیاسی تا امروز نداشته‌ام و من‌بعد هم نخواهم داشت) با این مساله و موضوع بیشتر و جدی‌تر مواجه شدم که نهایتا به دستگیری اینجانب توسط سازمان اطلاعات سپاه به عنوان ضابط قضایی پرونده و حکم دستگیری از سوی قاضی محترم دادسرای ویژه امور اقتصادی منجر شد.

اینجانب مطابق معمول سفرهای کاری هر ماه طی یک سال گذشته، عازم امارات متحده عربی بودم. مطلقا بی‌خبر از ممنوع‌الخروجی و یا حکم دستگیری، بعد از تشریفات معمول چک‌کردن گذرنامه به صورت کاملا قانونی سوار هواپیما شدم که البته به سبکی کاملا غیر عادی بازداشت شدم. بدون تردید اگر پیش از آن، احضاریه کتبی به دست اینجانب یا وکیل من جناب آقای علیزاده طباطبایی می‌رسید، بدون درنگ خودم را به نهادهای قانونی معرفی می‌کردم و نیازی به برگرداندن هواپیما از آسمان اصفهان به تهران نبود. با این توضیح که برگشت من به کشور همان شب قرار بود باشد. این بازداشت در روز چهارشنبه ٢٨ آبان‌ماه ساعت ١٢/٣٠ ظهر اتفاق افتاد و پس از گذشت ٢١ روز، در روز چهارشنبه ١٨ آذرماه ساعت ٧/٣٠ شب آزاد شدم و خوشبختانه شب ۲۸ صفر را در جمع خانواده‌ام بودم.

یکم: وظیفه خود می‌دانم از شیوه رفتار و دقت قضایی قاضی محترم پرونده، شیوه توضیح دقیق و سنجیده سخنگوی محترم دستگاه قضایی جناب حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای و نیز شیوه رفتار کارشناسان سازمان اطلاعات سپاه در طول دوران بازداشت، سپاسگزاری کنم. در این بخش شاهد رفتار حقوقی صرف و محترمانه و کاملا بر اساس آموزه‌های انسانی و اسلامی بودم. به من اجازه داده شد که تقریبا هر ٢ یا ٣ روز با خانواده‌ام و نیز ٢ بار طی این مدت با پدر و مادرم صحبت کنم و ملاقاتی نیز با خانواده‌ام داشته باشم.

دوم: در طی این ٢١ روز از سوی دیگر شاهد شیوه رفتار کاملا سیاسی و عصبی برخی رسانه‌ها به عنوان مرکزیت خبرسازی و حلقه‌های زنجیره‌ای و پیوسته بدان بودیم. آنها هر چه خواستند و هر اتهامی در باره دکل نفتی را که می‌توانستند به من نسبت دادند. تمام ماجرای دکل به حساب خانواده من و دولت اصلاحات نوشته شد. دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم با همین آهنگ و جهت همان نسبت‌ها را تکرار کردند.

در یک کلام:
فردا که پیشگاه حقیقت شود پدید
شرمنده رهروی که عمل بر مجاز کرد
حساب این سیلاب تهمت و بدگویی و بدزبانی و بی‌تقوایی را نخست به خدای احکم الحاکمین واگذار می‌کنم. خداوندی که هر مثقال ذره‌ای را حسابگری خواهد کرد و آبروی انسان‌ها در پیشگاه او به تعبیر پیامبر مکرم اسلام، حضرت محمد مصطفی (ص) از حرمت کعبه برتر و بالاتر است.

سوم: از دستگاه قضایی تقاضا می‌کنم که اجازه ندهند امر قضایی که روال حقوقی خود را داراست در مرداب تیره و بویناک سیاست‌زدگی سرسام‌گرفته برخی خبرگزاری‌ها و نیز برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در برابر قرآن مجید، به خدای قادر متعال و شرف انسانی خود سوگند یاد کرده‌اند که پاسدار قانون اساسی باشند، اینگونه آسیب ببیند و لکه‌دار شود، و من اظلم ممن افتری علی الله کذبا.

چهارم: حق پیگیری قضایی را در رابطه با اتهامات مطرح‌شده برای خود محفوظ می‌دارم و درخواست می‌کنم که شکایت اینجانب از وزیر نفت پاک‌ترین دولت تاریخ که در مردادماه گذشته در شعبه چهارم دادسرای فرهنگ و رسانه به اتهام نشر اکاذیب ثبت شده به موازات پرونده دکل با سرعت بیشتری پیگیری شود. از رسانه‌های میدان‌دار تهمت و افترا و قانون‌شکنی و نمایندگانی که با تهمت و افترا به اینجانب، سعی در ایجاد انحراف در روال پرونده اصلی داشتند، طرح شکایت خواهم کرد و امیدوارم این شکایت‌ها در دادگاه صالحه مورد بررسی قرار گیرند.
والعاقبه للمتقین
سیدمحمدمحسن مهاجرانی