به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۲۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۲۲ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۹۶۴۰۳
در محکومیت اتفاقات روز شانزدهم آذر

بیانیه ۱۶ حزب و تشکل اصلاح‌طلب خوزستان

گروه سياسي: احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب استان خوزستان در محکومیت اتفاقات روز شانزدهم آذر دانشگاه شهید چمران اهواز در بیانیه‌ای تاکید کرده‌اند که ضرورت دارد شورای تامین استان در راستای دستورات و تاکیدات وزیر کشور عاملان تنش پیش آمده را در دانشگاه شهید چمران اهواز شناسایی و ضمن معرفی به افکار عمومی به طور قانونی با آنان برخورد نمایند.
در اين بيانيه آمده است: با توجه به اتفاقات هفته گذشته در ایجاد اخلال در اجرای برنامه مجوز دار و قانونی در دانشگاه شهید چمران اهواز ذکر نکات زیر ضروری است:
الف – با توجه به در پیش بودن انتخابات حساس و مهم مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی و تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و دعوت همه کسانی که نسبت به سرنوشت کشور حساس می‌باشند، معتقدیم حمله به تجمعات سیاسی مجوزدار از سوی هر فرد یا جریان قابل قبول نیست و قطعا خلاف فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری است. زیرا ایشان فرموده‌اند انقلابی‌گری یعنی پایبندی به قانون و احترام به آن. بنابراین، انجام چنین اعمال خلاف قانون و شرع با هر انگیزه‌ای بویژه انگیزه‌های ارزشی و حمایت از نظام، نه تنها خدمت به نظام و کشور نمی‌باشد بلکه موجب تضعیف نظام و ارکان آن می‌گردد.

ب – تاکید می‌کنیم که اینگونه اقدامات خشن و غیر قانونی تاثیری بر اراده تشکل‌های حامی دولت و اصلاح طلب بر پافشاری بر حقوق شهروندان، اصرار بر پیشبرد برنامه‌های دولت تدبیر و امید در ایجاد فضای سالم و با نشاط اجتماعی نخواهد داشت.

ج – ضرورت دارد شورای تامین استان در راستای دستورات و تاکیدات وزیر کشور عاملان تنش پیش آمده را در دانشگاه شهید چمران اهواز شناسایی و ضمن معرفی به افکار عمومی به طور قانونی با آنان برخورد نمایند. بویژه انتظار می‌رود سیستم قضایی و نیروی انتظامی به گونه‌ای با عاملان درگیری‌های اخیر برخورد نمایند که احتمال بروز اتفاقات مشابه از بین برود.

د – از افراد موثر و با نفوذ استان بویژه نماینده محترم ولی فقیه در استان و نمایندگان محترم مجلس خبرگان انتظار می‌رود با محکوم کردن اقدامات خشن و غیر قانونی، زمینه را برای فعالیت قانونی احزاب و تشکل‌های مجوزدار بیشتر فراهم کنند.

در پایان ضمن تشکر از اهتمام مدیریت عالی اجرایی استان برای ایجاد شرایط برگزاری مراسم و سخنرانی‌های مجوز دار، از دیگر نهادهای مسئول در حفظ امنیت درخواست می‌شود استانداری خوزستان را در ایجاد فضای مناسب برای حضور حداکثری مردم در انتخابات آینده یاری دهند.
آذر ماه ۱۳۹۴
۱- انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز
۲- انجمن اسلامی معلمان
۳- اعتماد ملی (شاخه خوزستان)
۴- انجمن اسلامی مهندسان (شاخه خوزستان)
۵- حزب کارگزاران سازندگی (شاخه خوزستان)
۶-حزب همبستگی (شاخه خوزستان)
۷- حزب ندای ایرانیان (شاخه خوزستان)
۸- حزب اسلامی کار (شاخه خوزستان)
۹- خانه کارگر (شاخه خوزستان)
۱۰- جمعیت زنان نو اندیش (شاخه خوزستان)
۱۱- سازمان دانشجویان و دانش آموختگان خوزستان
۱۲- سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی (شاخه خوزستان)
۱۳- مجمع زنان اصلاح طلب (شاخه خوزستان)
۱۴- مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی (شاخه خوزستان)
۱۵- مجمع نیروی‌های خط امام (شاخه خوزستان)
۱۶- حزب مردم سالاری (شاخه خوزستان)