به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۲۳ ساعت ۰۳:۱۵
کد مطلب : ۹۶۴۵۵
به دلیل دوپینگ

محکومیت سنگین دو کشتی‌گیر ایرانی

گروه ورزشي: فدراسیون بین المللی کشتی اعلام کرد که دو کشتی‌گیر ایرانی به دلیل دوپینگ به محرومیت‌های بلند مدت محکوم شده‌اند.
محکومیت سنگین دو کشتی‌گیر ایرانی
 به این‌ترتیب، طالب نعمت‌پور٬ کشتی‌گیر وزن ۸۴ کیلوگرم ایران و قهرمان جهان در سال ۲۰۱۳ به علت استفاده از ماده اپی‌ترنبولون در جام جهانی ۲۰۱۴ برای همیشه از حضور در کشتی محروم شد. این در حالی است که نعمت‌پور ماه پیش با انتشار نامه‌ای خداحافظی‌اش از کشتی را اعلام کرده بود. او سال گذشته نیز به علت دوپینگ به دو سال محرومیت محکوم شده بود. محمدحسین محمدیان، عضو تیم ملی کشتی آزاد ایران و دارنده مدال برنز ۲۰۱۴ جهان هم به دلیل استفاده از یکی از مشتقات متاسترون به چهار سال محرومیت از حضور در مسابقات کشتی محکوم شده است. نمونه‌گیری از او در خارج از رقابت‌ها صورت گرفته بود.

علیرضا رضایی، سخنگوی فدراسیون کشتی ضمن تائید این محرومیت‌ها به مهر گفت: محمدحسین محمدیان زمانی که به عنوان نفر ذخیره برای رقابتهای جهانی انتخاب شد از اردو خارج شده و پس از آن برای ادامه درمان شکستگی استخوان مچ پای خود که حدود هشت ماه پیش اتفاق افتاده به پزشک مربوطه در شهرستان مراجعه کرد. متاسفانه پزشک مذکور بدون آگاهی، اقدام به تجویز دارویی جهت‌ترمیم بافت استخوانی محمدیان می‌کند که گویا حاوی مواد ممنوعه دوپینگ بوده است. محمدیان نیز که خارج از اردو بوده و بدون مشورت پزشکان تیم ملی از روی ناآگاهی این دارو را مصرف می‌کند و چون گمان نمی‌کرده مسئله‌ای بوجود‌اید به کمیته پزشکی فدراسیون نیز اطلاع نمی‌دهد.

به گفته رضایی٬ محمدیان تست دوپینگ می‌دهد و چون هیچ اطلاعی از ممنوعیت داروی مورد استفاده خود نداشته، در فرم خود استفاده از دارو مذکور را جهت‌ترمیم شکستگی استخوان قید نمی‌کند و همین باعث محرومیت او می‌شود. محمدیان از امیدهای ایران در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد برای المپیک ریو دو ژانیرو به شمار می‌رفت.