به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۲۵ ساعت ۱۸:۴۲
کد مطلب : ۹۶۶۸۱
محمود کلاری:

مستندسازان با جسارت بیشتری فيلم بسازند

گروه فرهنگی: محمود کلاری عضو هیات داوری نهمین جشنواره «سینما حقیقت» تاکید کرد که مستندسازان باید با جسارت بیشتر در حوزه ساخت مستندهای اجتماعی ورود پیدا کنند.
مستندسازان با جسارت بیشتری فيلم بسازند
محمود کلاری از اعضای هیات داوران نهمین جشنواره «سینما حقیقت» در بخش مسابقه ملی درباره تجربه خوب داوری آثار مستند به خبرنگار مهر گفت: حضور در هیات داوری نهمین جشنواره «سینما حقیقت» تجربه خوبی بود و با دیدگاه نسل جوان مستندساز به درستی آشنا شدم و مستندهای کم نظیری را با موضوعات مختلف مشاهده کرد.وی ادامه داد: سطح کیفی آثار بالا بود و همین مساله تصمیم گیری را برای ما دشوار می کند تا جایی که برای انتخاب برترین مستندها میان دو یا چند اثر دچار تردید می شویم و این گره ذهنی پیش می آید که چگونه می توان به ارزیابی های درست دست یافت تا حقی از فیلمسازی ضایع نشود.

این فیلمبردار سینمای ایران با اشاره به اینکه مستندسازان در حوزه ساخت مستندهای اجتماعی باید پر رنگ تر ظاهر شوند، بیان کرد: یکی از نقاط قوت در آثار فیلمسازان سینمای مستند جسارت در طرح موضوعات است که خوشبختانه این جسارت در ساخت مستندهای بحران و یا مستندهای پرتره به خوبی دیده می شد اما این جسارت در ساخت مستندهای اجتماعی کم رنگ تر است.وی در پایان تاکید کرد: از همین رو باید انگیزه و جسارت ساخت مستندهای اجتماعی فراهم شود و نمی توان نسبت به مستندسازان اجتماعی و همچنین سینمای مستند در پیکره سینمای ایران بی اعتنا بود.

نهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۲۳ شب روزهای ۲۲ تا ۲۸ آذرماه ۹۴ در سینما فلسطین و سینما سپیده پذیرای عموم علاقه‌مندان سینمای مستند خواهد بود تا ۲۳۷ فیلم مستند منتخب ایرانی و خارجی به رؤیت دوستداران این گونه‌ سینمایی درآید. حضور در این جشنواره برای عموم آزاد و رایگان است.
مرجع : آنا