کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سپ بلاتر شایسته جایزه صلح نوبل بود!

پوتين: ترامپ فردی درخشان و با استعدادست!

26 آذر 1394 ساعت 23:21

گروه بين‌الملل: رئیس جمهور روسیه با حمله به رهبران ترکیه گفت آنها "تصمیم گرفتند که چاپلوسي آمریکایی‌ها را بكنند!، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را كانديداي "درخشان و با استعداد" توصیف کرد!


به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو،  ولادیمیر پوتین  گفت: ترامپ، فردی پرتحرک با استعدادست و رهبر بی قید و شرط و تمام عیار رقابت ریاست جمهوری آمريكا. پوتین افزود: او (ترامپ) می گوید که خواستار سطح دیگر رابطه و رابطه ای نزدیک تر و عمیق تر با روسیه است. چگونه می توانیم از این مساله استقبال نکنیم. البته، استقبال می کنیم. این در حالیست که اظهارات جنجالی این نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا عليه مسلمانان، با واکنش تند سران کاخ سفید، کنگره، سیاستمداران، هنرمندان این کشور و ممالك اسلامي و اروپايي مواجه شده است.

رئیس جمهور روسیه در نشست مطبوعاتی سالانه خود مواضع دولت روسیه در سیاست خارجی را توضیح داد. او گفت که روسیه آماده است تا برای بهبود روابط با آمریکا تلاش کند. پوتین گفت نمی‌تواند تصور کند که تنش میان ترکیه و روسیه با تداوم حضور رهبران کنونی ترکیه در قدرت برطرف شود.
پس از آن که نیروی هوایی ترکیه یک بمب‌افکن روسی را که در منطقه مرز ترکیه و سوریه پرواز می‌کرد، سرنگون کرد، روابط میان دو کشور تیره شده است.

ولادیمیر پوتین، امروز گفت که ترکیه با ساقط کردن هواپیمای روسی خلاف منافع خودش عمل کرد. او گفت روسیه آماده بود تا در این باره مسائل مورد نظر ترکیه را مد نظر قرار بدهد، اما ترکیه به جای آن که به توضیح اقدام خودش بپردازد، بلافاصله به ناتو متوسل شد. پوتین با حمله به رهبران ترکیه گفت آنها "تصمیم گرفتند که یک جای خاص آمریکایی‌ها را بلیسند!" او گفت اسلام‌گرایی به شکل خزنده‌ای در حال گرفتن ترکیه است که "آتاتورک در گور خود می‌لرزد." رئیس جمهور روسیه گفت عملیات نیروهای روس در سوریه تا آغاز روند سیاسی ادامه خواهد داشت. او گفت روسیه آماده پایان دادن به اقدامات نظامی است و گفت: "قرار نیست که ما سوری‌تر از سوری‌ها باشیم."

ولادمیر پوتین، همچنين از سپ بلاتر، رئیس مستعفی فیفا، دفاع کرد و وی را مستحق جایزه نوبل صلح دانست! سپ بلا‌تر، رییس سابق فیفا، بهار گذشته به دنبال رسوایی گسترده مالی در فدراسیون جهانی فوتبال اعلام کرد که از سمت خود کناره‌گیری می‌کند. پوتین که در مقابل ۱۴۰۰ خبرنگار سخن می‌گفت، افزود تلاش روسیه برای به دست آوردن میزبانی جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۱۸ «درستکارانه» بوده است.


کد مطلب: 96751

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/96751/پوتين-ترامپ-فردی-درخشان-استعدادست

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir