به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۵۳
 
۲۷۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۰۱ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب : ۹۷۰۸۳
واکنش‌زیباکلام به‌پخش‌نشدن مصاحبه ظریف‌در 90؛

صداوسیما متعلق به طرفداران سعید جلیلی‌ست

گروه فرهنگی: زیباکلام معتقد است صداوسیما کاملا تاکید دارد که سازمانی متعلق به گروهی خاص از اصولگرایان تندرو است و از آشکار شدن این موضوع هم ابایی ندارد.
صداوسیما متعلق به طرفداران سعید جلیلی‌ست
شب گذشته (دوشنبه 30 آذر ماه) همزمان با شب یلدا قرار بود مصاحبه عادل فردوسی‌پور با محمدجواد ظریف از شبکه سوم سیما پخش شود اما این مصاحبه به دلیل عدم موافقت مدیران صداوسیما پخش نشد. البته قبل از آغاز برنامه نود غلامعلی حداد عادل آنهم در آستانه انتخابات مجلس و درحالی‌که وی نیز در شمار کاندیداهای این دوره است؛ در یک برنامه زنده تلویزیونی حضور پیدا کرد و به صورت زنده سخنرانی کرد و برای مخاطبان شعر خواند.صادق زیباکلام (استاد دانشگاه)  درباره این رفتار مدیران سازمان اظهار داشت: رفتار صداوسیما نشان داد این سازمان متعلق به همه ۸۰ میلیون نفر مردم ایران نیست بلکه متعلق به ۴ میلیون نفری است که در زمان انتخابات ریاست جمهوری به سعید جلیلی رای داده‌اند.

وی ادامه داد: رفتار صداوسیما پیش از آمدن محمد سرافراز به این سازمان و در زمان ضرغامی نیز همین گونه بود اما تفاوت ضرغامی با سرافراز در این است که ضرغامی حداقل حفظ ظاهر می‌کرد.زیباکلام افزود: ضرغامی گهگاه مصاحبه‌هایی از افراد غیراصولگرا پخش می‌کرد تا بگوید فراجناحی عمل می‌کند اما سازمان در این دوره اصلا اصراری بر این امر ندارد و حفظ ظاهر را نیز کنار گذاشته است.

وی تاکید کرد: مدیران این سازمان تاکید دارند؛ بگویند رسانه ملی تنها متعلق به یک جریان خاص سیاسی است و بیان این مسئله و رفتار را زشت و ناپسند هم نمی‌دانند. عملکرد آنها نشان داده حمایت آشکارشان از یک دسته و گروه در نظر خودشان نه تنها قبحی ندارد که ضرورت نیز دارد.وی با اشاره به اینکه رفتار صداوسیما نشان داده فقط متعلق به جریان اصولگرای تندرو است؛ گفت: این سازمان از بودجه عمومی و مالیات مردم اداره می‌شود اما رفتارش عملا دهن‌کجی به مالیات‌دهندگان است. آنها نه تنها این رفتار را زشت نمی‌دانند بلکه با اعتماد به نفس هرچه تمام‌تر آشکارا نشان می‌دهند که تصمیمات ما به هیچ فردی مربوط نیست.

وی با تاکید بر اینکه صداوسیما؛ ۹۲ درصد مردم را نادیده می‌گیرد؛ گفت: در سازمان صداوسیما نه سیدمحمد خاتمی جایی دارد نه محمدجواد ظریف و نه هیچ استاد دانشگاه مستقل دیگری. فقط و فقط همان ۸ درصدی که به سعید جلیلی رای دادند؛ حق دارند. آنها هم آشکارا حق ۹۲ درصد مردم را فدای ۸ درصد از طرفداران اصولگرای تندرو می‌‌کنند.
مرجع : ایلنا