به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۴۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۰۵ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب : ۹۷۳۰۸

کاشت سیب‌زمینی مریخی در زمین

گروه علمی:مرکز بین‌المللی سیب‌زمینی (CIP) و ناسا در یک همکاری مشترک در حال تولید محصول سیب زمینی در زمین، تحت شرایط مشابه سیاره سرخ هستند.
کاشت سیب‌زمینی مریخی در زمین
 این تلاش یک گام بزرگ به سمت کشاورزی کنترل شده بر روی مریخ و استفاده از ویژگی بالقوه سیب‌زمینی‌های برای رشد در محیط‌های نامساعد است.
 اگر بشر بخواهد یک مستعمره در مریخ ایجاد کند، اول باید بر روی چگونگی ایجاد منبع غذایی پایدار کار کند. در گذشته طرح‌هایی مبنی بر آزمایش این که آیا محصولات بر روی سیاره سرخ رشد می‌کنند وجود داشت، اما تلاش‌های بسیاری در جهت یافتن یک راه حل مناسب باید صورت پذیرد.  سازمان تحقیق و توسعه CIP، برای تولید این محصول، از خاک بیابان Pampas de La Joya در پرو که تقریبا با خاک موجود در مریخ یکسان است، استفاده خواهد کرد.
 
محققان محصول را در یک محیط آزمایشگاهی که از شرایط جوی سیاره سرخ تقلید می‌کند و دارای 95 درصد دی‌اکسید کربن است پرورش خواهند داد.  این تحقیق جدا از این که فواید زیادی برای آماده‌سازی در جهت پرورش محصولات قابل رشد در سیارات متفاوت دارد، سطح آگاهی ما را نیز از انعطاف پذیری قابل توجه سیب زمینی بالا می‌برد.  در حال حاضر بیش از 842 میلیون نفر در سراسر جهان دچار قحطی‌ هستند.
 
گروه تحقیقاتی در پرو معتقد است که توانایی سیب زمینی برای رشد، حتی در نامساعدترین آب و هوا می‌تواند تاثیر بسزایی در نجات این مردم داشته باشد.  علاوه بر این، سیب زمینی‌ها فقط برای رشد در شرایط دشوار مناسب نیستند، بلکه همچنین بازده بسیار بالایی را فراهم کرده و بسیار مغذی هستند و یک منبع خوبی از آهن، روی، ویتامین C، و دیگر مواد مغذی به شمار می‌آیند.
مرجع : ایسنا