به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۰۸ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب : ۹۷۵۱۶

جزیره رنگین شادترین فیلم من است

گروه فرهنگی: خسرو سینایی گفت: «جزیره رنگین» شادترین فیلمی است که در دوران کاری خود در طی 48 سال ساخته‌ام و این شاد بودن چه در زمان ساخت و چه بعد از آن وجود داشته است.
جزیره رنگین شادترین فیلم من است
اکران افتتاحیه و آیین ‌دیدار با عوامل فیلم سینمایی «جزیره رنگین» دوشنبه 7 دی‌ماه در موزه سینما برگزار شد.خسرو سینایی ، کارگردان این فیلم، با تشکر از کسانی برای تماشای این فیلم آمده بودند، بیان کرد: ما بسیار زشتی‌ها را دیده‌ایم و در بسیاری از فیلم‌ها نیز زشتی‌ها نشان داده شده‌ است اما زیبایی نیز وجود دارد و ما به جای اینکه در این فیلم بگوییم زشتی‌ها را از بین ببرید گفته‌ایم که زیبایی نیز هست و باید به آن توجه کرد.

او با تاکید بر اینکه در فیلم «جزیره رنگین» تلاش کرده است نیمه پر لیوان را نشان دهد، افزود: سعی کردم در فیلم دائم نگویم که چرا دولت این کار را کرد و یا فلان کار را نمی‌کند تا وضع درست شود، بلکه آدمی را نشان داده‌ام که آستین بالا می‌زند و به یک جزیره می‌رود و با کارهایی که می‌کند سطح فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جزیره را ارتقاء می‌دهد.کارگردان «جزیره رنگین» با اشاره به اینکه احمد نادعلیان الهام‌بخش این فیلم بود گفت: «جزیره رنگین» یک فیلم مستند نیست و ما فقط ایده‌ها را از ایشان گرفته‌ایم.

تمام حرف فیلم این است که هر کدام از ما می‌توانیم در محدوده خود با امکانات خودمان جامعه اطرافمان را بسازیم و دائم نگوییم که همه چیز باید به دست دولت حل شود.وی با اشاره به بازتاب نمایش فیلم در کشورهای دیگر ادامه داد: زمانی که «جزیره رنگین» در کشورهای دیگر به نمایش در می‌آمد همه از آن استقبال می‌کردند و از من می‌پرسیدند که چگونه می‌توان به جزیره هرمز رفت. امیدوارم با حل شدن چالش‌ها مشکلات گردشگری نیز حل شود.

سپس سینایی با دعوت از بازیگران و عوامل ساخت فیلم برای حضور روی صحنه گفت: من آدم بسیار ثروتمندی هستم، اما ثروت من پول نیست بلکه دوستانی هستند که طی سال‌ها همیشه به من لطف داشتند و کمک کردند تا فیلم‌هایم را بسازم و اگر من می‌خواهم تا لحظه آخر فیلم بسازم به کمک این دوستان است.او با دعوت از دهقان مشادی، همسر احمد نادعلیان بیان کرد: ایشان بازیگری بود که حساسیت زیادی داشت و به من ثابت کرد که بین استفاده از نابازیگر و کسی که تحصیلات دارد و به کارش دقیق است تفاوت زیادی وجود دارد.

وی از مهدی احمدی هم برای حضور روی سن دعوت کرد و گفت: من با مهدی احمدی از سال 69 و در ساخت فیلم «کوچه‌های عشق» آشنا شدم و ایشان بعد از آن همکاری با اصالت و نجابت همکاری با من را پذیرفت و در فیلم‌های دیگرم حضور پیدا کرد. هر چند ایشان علاوه بر بازیگری یک هنرمند بزرگ است و با موسیقی و نقاشی نیز آشنایی دارد.سینایی در ادامه با دعوت از دیگر همکاران خود از جمله علی لقمانی (فیلمبردار)، علیرضا کریمی (تدوینگر و صدا گذار) و الهام کریمی، از بنیاد سینمایی فارابی قدردانی کرد.در این مراسم افرادی همچون اکبرزنجانپور، محمدعلی نجفی، مهرداد اسکویی، فرح اصولی، گیزلا وارگا سینایی، فرامرز روشنایی، منوچهر طیاب، اکبر عالمی، احمد مسجد جامعی، علیرضا تابش و جمع زیادی از اساتید و هنرمندان سینما حضور داشتند.فیلم سینمایی «جزیره رنگین» به کار گردانی خسرو سینایی و با حضور مهدی احمدی، عبدالرسول دریاپیما، طیبه دهقان منشادی، محمد سلامتی، نرگس هرمزی ساخته شده است.
مرجع : ایسنا