به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۱:۴۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۱۰ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : ۹۷۵۸۹
اکنون ترک کردن دوستان بسیار سخت است

مراسم تشییع پیکر ولی‌الله مومنی برگزار شد

گروه فرهنگی: پیکر زنده‌یاد ولی‌الله مومنی صبح امروز دهم دی‌ماه با حضور هنرمندان تئاتر، سینما و تلویزیون و جمعی از گویندگان واحد دوبلاژ از مقابل خانه سینما به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع شد.
مراسم تشییع پیکر ولی‌الله مومنی برگزار شد
جلیل فرجاد، علی دهکردی، منوچهر والی‌زاده، منوچهر اسماعیلی، جواد پزشکیان، افشین ذی‌نوری، سیامک اطلسی، مجید قناد، پرستو صالحی، عزت‌الله رمضانی‌فر، مجید رجبی‌معمار (رییس خانه هنرمندان)، منوچهر آذری، بهمن هاشمی، گیتی معینی، حسین عرفانی، میرطاهر مظلومی، علی لدنی (تهیه‌کننده «معمای شاه») و جمع کثیری از هنرمندان و گویندگان واحد دوبلاژ در مراسم تشییع پیکر این هنرمند فقید شرکت کرده بودند.حمیدرضا آشتیانی‌پور، رییس انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم اولین سخنران این مراسم بود که طی سخنانی کوتاه در توصیف شخصیت این بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون اظهار کرد: سخن گفتن در این شرایط واقعا سخت است و رغبتی برای آدم به وجود نمی‌آید. درگذشت این بزرگمرد را به خانواده عزیزش و همچنین انجمن بازیگران و گویندگان تسلیت می‌گویم. آقای مومنی صفات بارز زیادی داشت و از جمله ویژگی‌هایی که می‌توان از او یاد کرد، این بود که ایشان حداقل 1000 بیت شعر حفظ بود، او خط خوشی داشت، اهل ورزش بود و از سلامت نسبتا خوبی برخوردار بود.

 

آشتیانی‌پور همچنین خاطرنشان کرد: ولی‌الله مومنی زبان‌زد بود. اکنون ترک کردن یاران و دوستان به ویژه یارانی که جایگزینی برای آن‌ها نیست و سالیان سال طول می‌کشد تا کسی جایگزین آن‌ها شود، سخت است. حال خداحافظی می‌کنیم با زنده‌یاد مومنی. دیگر نمی‌دانم چه بگویم، سخن گفتن در لحظه وداع سخت است.علی دهکردی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون از دیگر چهره‌هایی بود که در این مراسم حضور داشت.

 

وی که عضو شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران است، خاطرنشان کرد: من هم از طرف خودم به عنوان یک دوست و همکار به خانواده مرحوم مومنی و عزیزانی که در این مراسم حضور دارند، تسلیت می‌گویم. ما امروز در سوگ یک هنرمند بزرگ و ملی نشسته‌ایم. سوگواران یک هنرمند فقط همکاران و خانواده نیستند بلکه آحاد مردم هستند که از هنرمندان خاطره دارند.دهکردی در ادامه سخنانش بیان کرد: شاید منصفانه‌ترین و عادلانه‌ترین شکل صحبت را در جشن تجلیل هنرمندان بتوان گفت نه اینکه در غم از دست دادن آن‌ها. ای کاش در کنار انجمن بازیگران و گویندگان فیلم، یک انجمن دیگر به نام انجمن هنرمندان و آدم‌های مهربان وجود داشت. زنده‌یاد مومنی بازیگری بود که امتحان خودش را در اجرای ژانرهای مختلف پس داد. به همین خاطر است که ماندگار شد.

 

این هنرمند در پایان صحبتش گفت: امیدوارم ما از این پس بتوانیم و شرایط به گونه‌ای فراهم شود که در تقدیر و ستایش عزیزان زمانی که خودشان در صحنه حضور دارند، حرف بزنیم و از آن‌ها قدردانی کنیم.  ولی‌الله مومنی، دوبلور و بازیگر پیشکسوت، شامگاه سه شنبه دار فانی را وداع گفت.

 

او در سریال تاریخی «معمای شاه» ایفاگر دو نقش بود؛ بازی در نقش سفیر روسیه از این بازیگر به اتمام رسیده بود و همچنین در نقش آژان هم قرار بود بازی کند.مرحوم مومنی همچنین در نقش سردار جنگل در سریال «میرزاکوچک خان» ایفای نقش کرد. بازی در نقش منفی «شرحبیل بن ذی الکلاع» در سریال «مختارنامه» و نقش مثبت «امیربخارا» در سریال «جلال الدین» نیز از دیگر نقش‌آفرینی‌های اوست.

 

ازجمله آثار بعد انقلاب وی در زمینه دوبله نیز می‌توان به مجموعه سریال‌های «تنهاترین سردار»، «مزدترس»، «بازی بامرگ»، «این خانه دوراست» و مجموعه کارتون‌های «هاچ زنبور عسل»، «جزیره کروکودیل‌ها»، «سیاره میمون‌ها» و «لوک خوش‌شانس» اشاره کرد که در لوک خوش‌شانس پس از حسین عرفانی وی به جای اسب لوک خوش‌شانس صحبت کرد.ازجمله نقش‌های دیگر او در دوبله نیز می‌توان از گویندگی در فیلم‌های «مادر» و «ای ایران» نام برد که به جای زنده‌یاد «محمود لطفی» صحبت می‌کرد.

 

مراسم تشییع این هنرمند فقید ساعت 9 صبح امروز - دهم دی ماه - از ساختمان شماره 2 خانه سینما (خیابان وصال) آغاز شد و پیکر آن مرحوم در آرامگاه ابدی‌اش در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده می‌شود.

مرجع : ایسنا