به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۰:۱۹
 
۲۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۱۰ ساعت ۲۳:۲۸
کد مطلب : ۹۷۶۱۰

برخی فوق لیسانس‌های امروز از تحصیل‌کرده‌های ششم قدیم بی‌سوادترند

گروه جامعه: مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری تهران با نگران خواندن افزایش آمار طلاق، اعتیاد و سن ازدواج در کشور گفت: با صراحت می‌گویم برخی فوق لیسانس‌های امروز از تحصیل‌کرده‌های ششم قدیم بی‌سوادتر هستند.
برخی فوق لیسانس‌های امروز از تحصیل‌کرده‌های ششم قدیم بی‌سوادترند
سیاوش شهریور در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی که در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد، اظهارداشت: یکی از الزامات دنیای امروز داشتن یک مدرک تحصیلی است و در جامعه‌ای که در آن بیسواد باشد جامعه توسعه یافته و پیشرفته محسوب نمی‌شود. وی با ارائه آماری از رشد نگران کننده طلاق، اعتیاد، بالا رفتن سن ازدواج و بیسوادی در کشور پرداخت و گفت: با صراحت می‌گویم فوق لیسانس‌های امروز از تحصیلکرده‌های ششم قدیم بیسوادتر هستند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران تصریح کرد: فوق لیسانس‌های ادبیات امروز از نوشتن یک نامه ساده و یک عریضه اداری عاجز هستند. شهریور ادامه داد: هم‌اکنون 70 درصد جوان‌ها در دانشگاه‌ها نماز نمی‌خوانند، زنگ انشای مدارس کجا رفت؟ دیپلمه‌های این مملکت یک حکایت ساده از شعبی حفظ نیستند و حتی لیسانس‌های جغرافی نمی‌توانند یک شهر از شهرهای خراسان یا فارس را نام ببرند.

وی با بیان اینکه بی‌سوادی این مملکت را دارد از پا در می‌آورد، اظهارداشت: اگر ماشینی ساخته شد که در جاده ترمزش عمل نکرد، سپرش از مواد نامرغوب ساخته شد و موتورش به موقع عمل نکرد از کارگر آن کارخانه ماشین‌سازی تا مدیران ارشد آن همه مقصر هستند. مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران ادامه داد: اگر معلمی دانش‌آموزی را تربیت کرد و آن فرد در آینده نماینده مجلس و یا رئیس جمهور شد و بخشنامه‌ای را بدون آنکه موضوع آن را درک کند صادر کرد و تقوای لازم نداشته و دست درازی به بیت‌المال کند آن معلم هم در گناه وی شریک است.

شهریور بر ضرورت معرفی حداقل یک رمان به دانش آموزان در کلاس‌های درس تاکید کرد و گفت: زمانی در یکی از دبیرستان ها برای بازدید مراجعه کردم و متأسفانه هیچکدام از دانش‌آموزان محمود دولت‌آبادی را نمی‌شناختند و نمی‌دانستند وی که لیاقت گرفتن نوبل ادبیات را دارد سال‌ها پشت دروازه تبعیض مانده است. مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران با بیان اینکه باید یک نگاه جامع به بی‌سوادی شود، افزود: بی‌سوادی فقط به خواندن و نوشتن نیست بلکه نداشتن سواد زندگی و سواد گفت‌وگو جزئی از بی‌سوادی است چرا که هم‌اکنون مشاهده می‌کنیم برخی از سیاسیون و مراجع فکری ما نمی‌توانند صحیح با یکدیگر صحبت کنند.

وی با اشاره به ضرورت نگاهی نو به حوزه آموزش و پرورش گفت: جوان‌های امروزی معنای عشق را نمی‌دانند اما هوس را به خوبی شناخته‌اند و جوان امروز باید با ادبیات این سرزمین آشنا باشد چرا که سرشار از عشق است. شهریور با بیان اینکه جامعه با سرعت سرسام‌آوری به سیاهچاله‌ای که من نام آن روزگار فاجعه می‌نامم در حال حرکت است، تصریح کرد: اگر امام زمان (عج) ظهور کند از ما سرباز نمی‌گیرد، باید به آموزش، به مطالعه و به موضوع سواد نگاه همه جانبه شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران در پایان سخنان خود با انتقاد از مدیر بی‌سوادی که در ساخت مسکن مهر سهیم بوده است، گفت: به صورت انبوه مسکن ساخته شده است اما برای مسجد، مدرسه، بیمارستان، سینما و کلانتری در این مجموعه خانه‌ها فکری نشده است و همین مسائل باعث آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

ک.ه.شرقی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۱۰ ۲۳:۵۱
آقای شهریور : مدرک و سواد خودت چگونه است ؟ (328384)
م. مرادی. اهواز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۱۱ ۰۰:۲۰
جناب دکتر شهریور گرامی انصافاً به موارد خوبی اشاره کردن و همین که به صراحت واقعیات جامعه امروز ایرانی را مطرح میکنند و بدون واهمه از مفاخری چون استاد دولت آبادی که خیلی ها با ایشون زاویه دارند بسیار قابل تقدیر است. منشا بسیاری کج فهمی ها و آسیب های اجتماعی را باید در هدایت نادرست جامعه دید.
دکتر شهریور فرهیخته ای از جنس مردم است. درود بر ایشان. (328387)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۱۱ ۱۲:۲۳
به عقیده من هر رشته ای که محتاج دولت برا استخدام باشه تحصیل در هر مقطعی در آن اشتباه است و اگر دکتری نتواند خرج خود را بطور مستقل و در بخش خصوصی با مدرکش و تخصصش حداقل برای خود و خانوادهاش در آورد نشانه اینست که احتمالا تخصص بیفایده ای گرفته که جامعه محتاج آن نیست
از طرف دیگر به خاطر درامدهای نفتی و دولتهای پولدار چه قبل و چه بعد از انقلاب و استخدامهای فراوان در ادارات دولتی بی درو پیکر ،در جامعه هم ناشی از امتیازات فراوان در استخدامهای دولتی، کار فقط در استخدام در این ادارات معنی پیدا کرده و د (328424)
یک ایرانی
Romania
۱۳۹۴/۱۰/۱۱ ۰۰:۳۵
کاملاً درست ، البته در کمال تاسف !!! (328388)
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۱۱ ۰۱:۱۲
درود بر شما افراد پر مدعا کشور را به سمت پرتگاه
برده اند نمونش رییس دولت پاکدست که گفت ما سیاست
ماشین بدون دنده وترمز را اجرا میکنیم و یک توصیه لااقل
کتاب بزرگان کشور همچون کوروش بزرگ و داریوش بزرگ
را بخوانید و ببینید آنها چگونه امپراطوری اسطورهیشان را
اداره کردند و از پند و سخن سعدی /مولانا و حافظ و خیام
سیراب شوید تا بتوانید کشور را با شیره سخنان این بزرگان
اداره کنید و آنکه آب در کوزه و ما تشنه لبان بدنبال دری میگردیم
که همه آن در مفاهیم اسطوره ای و فرهنگی و سیاسی ما
وجود دارد (328391)
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۱۱ ۰۱:۱۵
جان کلام اینکه به قدمت تاریخ مدل و الگو داریم
آنجابیکه داریوش بزرگ میفرماید هیچگاه از نزدیکان
و دوستانت را بر مقامی مگذارو هیچگاه بر جایگه
بزرگان /فرومایه ها و چاپلوسان را قرارمده.سپاس (328392)
یکی
United States
۱۳۹۴/۱۰/۱۱ ۰۲:۵۷
کل عرائض این دوست صاحب منصب اینه که سرانه مطالعه تحصیل کردگان مملکتمون پایینه؛ ولی بخوبی روشنه که خودشون دارای فقر شدید مطالعه هستن. ما که بیکاریم و پول خرید کتاب نداریم ولی امیدواریم ایشون که سرکار هستند تومنی از حقوق و مزایاشون رو خرج خرید کتاب کنند.
مشکلی دارم ز دانشمند مجلس بازپرس توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر می‌کنند (328403)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۱۱ ۱۸:۳۱
من ایشون رو بخوبی میشناسم.مدیری باسواد و توانمند هستش که باید به جای وزیر ارشاد تو کابینه کار می کرد.کدوم مدیری توی این مقطع جسارت داره از استاد دولت آبادی تمجید کنه.مدیرانی همچون آقای شهریور انگشت شماره.خواهش می کنم سخنرانی های ایشون رو مطالعه بفرمایید (328431)
معین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۱۱ ۰۴:۱۱
حرفش تا حدی درسته البته برای بعضی دانشجویان از دانشگاه های ...
ولی نمی خواید با این حرف ها که کم کم علت بی کار بودن جوان ها رو به این نسبت بدید اگه ماها تجربه عملیمون کمه چون نظام آموزشیمون در همین حده (328405)
همشهری
Moldova, Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۱۱ ۰۶:۲۹
احسنت و واقعا مرحبا (328406)
معلم نامید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۱۱ ۰۷:۴۰
عاقبت فراموش کردن معلم وسیاست اشتباه نمره قبولی دادن
مهربان دبیر مشهدی (328407)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۱۱ ۰۸:۱۷
بنده یه فرهنگی هستم.آموزش وپرورش بااجرای طرح هاوبرنامه های رنگارنگ وناکارآمدعملاآموزش رابه حاشیه رانده وعرصه رابرای اجرای طرح های غلط وغیرکارشناسانه مساعدنموده.دانش آموزان ومعلمان راخسته وناامیدودرس زده کرده وجامعه جوان کشوررابه انحطاط وبی دینی سوق می دهد. (328408)
سولدوزلو
Romania
۱۳۹۴/۱۰/۱۱ ۰۸:۳۰
بیسوادی را در این مملکت کسانی حس میکنند که یک جزیی تحصیلات در خارج کشور داشته باشند. بیسوادی دانشجویان دکتری تا اساتید علمی دانشگاههای کشور در حد یک رذالت برای پایه های علمی کشور می باشد و تا 100 دیگر نمیشود این خلا علمی پیش امده در کشور را جبران کرد. (328409)
یب
Romania
۱۳۹۴/۱۰/۱۱ ۰۹:۰۴
ایینا هموونهایی هستند که بهترین شغل های دولتیم میگیرند (328410)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۱۱ ۰۹:۰۴
مثلا که چی؟ الان یعنی جوون ها مسوول مشکلات کشور و بیکاری کشور شدن؟ مگه همین فوق لیسانس ها رو شماها ندادین به ما جوونا؟ مگه همین دانشگاه های رنگارنگی که باهاشون به ارتقای رتبه علمی کشور مینازین این مدرک ها رو ندادن بما؟ هر جوری ادا در بیارید اخرش بر می گرده به خودتون اقایون مسوول... من جوون اره ممکنه امروز خطاکار یا کم توان باشم... اما من در واقع افریده ی چیزهایی هستم که شما برای منه جوون از مدتها قبل پدید اوردید... (328411)
بوشهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۱۱ ۱۰:۰۲
دستت درد نكند. جانا سخن از زبان ما مي گويي.
دقيقا تو خال زدي.
بيسوادي جامعه وحشتناك است. فقط دلم مي خواهد زنده باشم تا بيشتر ببينم چگونه بيسوادن جديد مي خواهند مملكت را اداره كنند.
ماجراي واقعي زير را مرور كنيم :
وقتي با ماردم به اداره ثبت مراجعه نمودم آنجا مادرم سواد نداشت مأمور ثبت خواست كه باسوادي اثر انگشت مادرم را تأييد نمايد.
مأمور خواست دقيقا جمله زير را آن فرد ديپلمه باسواد بنويسد. ببينيد چه نوشت: " چون نامبرده سواد نداشت اسر انگشت وي را تعيد مي نمايم".
فاجعه اي بزرگ در راه است. (328412)
جعفر
United States
۱۳۹۴/۱۰/۱۱ ۱۰:۴۷
او خواب است انشائ الله بیدار می شود . (328413)
عباسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۱۱ ۱۰:۵۵
کاش به وضعیت بیسوادی بسیاری از دکتراهای مملکت نیز توجهی می کردید.

وقتی دکتری پولی شود و بعضی دانشگاه ها، بدون آزمون، و حتی تحت عناوینی خاص، دانشجوی دکتری بپذیرند، اوضاع بدتر هم خواهد شد.

یا صاحب الزمان. خودت یاری کن. (328416)
منوچهري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۱۱ ۱۰:۵۵
نميدونم أين إفاضات آقاي مدير كل چه مشكلي إز جامعه ما را حل ميكند ايا ايشان نميدانند أين ليسانس هاوفوق ليسانس ها در سيستم تحصيلي همين نظام تحصيل كرده أند ؟ بهتر نيست بجا ي اينگونه گفتار ها فكرى به حال جوانان تحصيلكرده بىيكار كرد (328417)
دانشجوی فقیر دکتری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۱۱ ۱۱:۰۳
دانشگاه ازاد با باب کردن ارایه مدرک به نمایندگان، شوراهای شهر و ... راه را برای سایرین که خیلی بی سواد هستند و به زور دیپلم گرفتند مهیا کرده است تا مدرک ارشد بگیرند. در آینده هم دولت که نمیتواند شغل درست کند، ازاد دکتری هم خواهد داد (328418)
رافعی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۱۱ ۲۱:۳۰
میخواهند برای داوطلبان خبرگان امتحان بگذارند خوب است برای اینها که همدیگر را دکتر صدا میکنند هم یک امتحانی بگذارند تا معلوم شود که سوادشان به سیکل اول متوسطه میرسد یا نه؟؟ (328439)
هم وطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۱۱ ۱۱:۰۸
آقای شهریور
به قول شما آن مدیر ان که از نظر ما و میلیون ها انسان متوسط به پایین این مملکت بسیار هم باسواد هستند و بودند- چندین میلیون مسکن به صورت انبوه برای افراد متوسط به پایین و قشر ضعیف و فقیر این کشور ساختند.حالا شما که به قول خودتان باسواد هستید زحمت کشیده و چندین هزار مسجد، مدرسه، بیمارستان، سینما و کلانتری و...برای همان مجموعه ها بسازید. (328420)
کمال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۱۱ ۱۲:۲۰
اگه چند میلیون خونه ساخته بودند قیمت مسکن در 8 سال پاکدستان ! 600 درصد افزایش نداشت (328423)
حسین
۱۳۹۴/۱۰/۱۱ ۱۱:۳۴
توقع دارید با این همه تبصره در قبولی و لغو امتحانات نهایی ابتدایی و راهنمایی (اول متوسطه) و اجبار معلم به نمره دادن، و اولویت چندم بودن آموزش در وزارت آموزش و پرورش، وضعیت بهتر از این باشه؟ آموزش و پرورش اصلیترین ناقض " هل یستوی الذین یعلمون و الذین لا یعلمون" می باشد. (328421)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۱۱ ۱۱:۳۶
ما خودمان را در پشت فرهنگ غنی پیشینیانمان مخفی کرده ایم و خودمان به مقوله تعلیم و تربیت نسل آینده کاملاً بی توجه هستیم .
پس آیندگان به چه نقطه روشن زمان ما استناد کنند ؟
در حالی که آموزش و پرورش ما به سرعت رو به افول است (328422)
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۱۱ ۱۳:۳۶
الان اگه مدارک کاندیداهارا بررسی کنند و یک امتحان درحد دیپلم بگیرند نصف شان بی اعتبار است (328426)
علی
United States
۱۳۹۴/۱۰/۱۱ ۱۴:۳۴
در آموزش و پرورش ایران همه باید قبول شوند چون مردودی آنها هزینه دارد و این ظلم بسیار بزرگی به بیت المال است. پس باید فرهنگیان دست در دست مسئولان کشور دانش آموزان را همچنان با سرعت به سوی قله ها هدایت کنند تا همه ی دانش آموزان دکترا بگیرند.
مهم اینست که در جهان آمارمان بالا برود .
البته کیفیت نیز افزایش یافته. کیفیت زندگی فرهنگیان را ببینید..... کیفیت کلاسهای استاندارد 35و40 نفره را ببینید.
خوشبختانه قدمهای بزرگی برداشته شده طوری که تا مقطع دکتری یکضرب میشه...... (328427)
یه بیکار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۱۱ ۱۴:۵۲
فوق لیسانس پولی واز همه مهمتر استخدام فله ای کشور رو به کجا میبره خدا میدونه .... (328429)
محمد
Germany
۱۳۹۴/۱۰/۱۱ ۲۱:۰۱
درست می فرمایید ...خصوصا مسئولان ومدیرانی نظام که با بورسیه وارد دانشگاه شده اند ....حتی درنگارش غلط املائی دارند.... بیشمارند...اقایانی که برای اخد گروه ورتبه حکم کارگزینی بدون امتحان فقط مدرک دانشگاهی گرفته اند (328434)
ارسطو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۱۱ ۲۱:۲۸
آقایان اگر اسمی از کوروش و داریوش نزدشان برده شود رنگ شان زرد میشود . در این مملکت آیا یک کوچه بنام کوروش هست؟؟
اما منطقه بزرگی مثل تهران پارس را بنام حجر ابن عدی کرده اند که با همه احترامی که به ایشان هست آیا این صحیح است؟؟
در دبیرستان های قدیم تر از اخلاق ناصری و سیاست نامه و گلستان سعدی دیکته میگفتند و اشعار شعرای نامی ایران را از حفظ میکردند و در تمام کتاب ها امثال و داستان هایی حاوی مطالب انسانی و پند و اندرز بود اما این روز ها یک دیپلمه حتی یک نامه بسیار معمولی هم نمیتواند انشا کند . (328438)
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۱۱ ۲۱:۳۴
مگر آِِیین نامه های امتحانات نهایی زمان گذشته که بسیار دقیق وهمراه با کارکارشناسی بودند وامتحان نهایی ودقیق بر گزار می شد ملاک قرار گیرد شاید از این چاه نجات پیدا کنیم.1-مردودی باشد 2- نظارت وقاطعیت در برخورد با متخلف چه دانش آموزوچه معلم جهت کیفیت بخشی وجود داشته باشد.شاید ............... (328440)