به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۱۳ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۹۷۷۲۳

ب‌ام‌و تجربه حضور در خودرو را متحول می کند

گروه فناوری: ب‌ام‌و قصد دارد طی نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی (CES) 2016 رابط کاربری مبتنی بر ژست های حرکتی که تجربه حضور در داخل خودرو را به طور کامل متحول خواهد کرد و به رانندگان اجازه می دهد تنها با یک حرکت ساده دست برخی ویژگی های مشخص خودرو خود را کنترل کنند، معرفی نماید.
ب‌ام‌و تجربه حضور در خودرو را متحول می کند
 فناوری جدید ب‌ام‌و که به نام «هوا لمس» (AirTouch) شناخته می شود امکان کنترل علمکردهایی مانند پخش موسیقی، ناوبری و ارتباط تلفنی با ژست های حرکتی دست را فراهم می کند.
هوا لمس گروهی از حسگرها که بین کنسول و آینه دید عقب قرار گرفته اند تا از خواندن بدون اشتباه حرکات دست بی نیاز از یک گوشی هوشمند یا نمایشگر لمسی داخلی اطمینان حاصل شود را شامل می شود و در نتیجه نگاه راننده از جاده منحرف نمی شود.
 
یک دکمه مخصوص که روی غربیلک فرمان قرار گرفته به سرعت بخشیدن دستورات ورودی هنگام استفاده از هوا لمس کمک می کند. در شرایطی که یک دست ژست هایی را برای حرکت بین منوها انجام می دهد، دست دیگر انتخاب را با فشار دکمه تایید می کند و از عملکرد سریع سیستم بدون آن که هر دو دست از روی فرمان برداشته شود، اطمینان حاصل می کند.
 
بنابر بیانیه رسمی ب‌ام‌و، تجربه کار با هوا لمس مانند کار با یک نمایشگر لمسی است البته بدون آن که تماسی با سطحی برقرار شود. از این رو، راننده می تواند بر جاده پیش روی خود متمرکز شود. هوا لمس گام بزرگ دیگری رو به جلو با ارائه کنترل های سه بعدی و یک نمایشگر گسترده و پانورامیک است.
مرجع : خانواده ایرانی