به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۱۴ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب : ۹۷۸۵۸
مهم ترین نارضایتی مردم کیفیت پایین خدمات و دریافت هزینه بالا

قانون جدید درباره خدمات پس از فروش خودرو

گروه اقتصادی: براساس یک قانون جدید، مصرف‌کنندگان می‌توانند قبل از مراجعه به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو، زمان مراجعه و نمایندگی مربوطه را مشخص کنند.
قانون جدید درباره خدمات پس از فروش خودرو
عدم پذیرش سریع خودروها در نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو از جمله مشکلات موجود در این حوزه است. این در حالی است که بر اساس نظرسنجی صورت گرفته مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودرو در کشور ناراضی هستند. طبق این نظرسنجی، "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" از مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خدمات شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو بوده است.

 

این موضوعات در تدوین اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مورد توجه قرار گرفته است به‌گونه‌ای که براساس آن، شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو موظف شده‌اند دسترسی مصرف‌کنندگان به نمایندگی خدمات پس از فروش مدنظرشان را فراهم کنند. در این زمینه در ماده 29 این قانون قید شده است:" عرضه‌کننده خودرو موظف به تهیه و راه‌اندازی سامانه‌ای است که به کمک آن مصرف‌کنندگان در صورت تمایل بتوانند قبل از مراجعه به نمایندگی‌های مجاز از طریق ارتباط با آن، زمان و محل مراجعه خود را مشخص نمایند. در صورتی‌که مصرف‌کننده تاکید بر پذیرش در نمایندگی خاصی را داشته باشد عرضه‌کننده باید در اولین زمان ممکن نسبت به این موضوع اقدام کند".

 

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو اخیرا در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است. این قانون پس از ابلاغ از سوی معاون اول رییس‌جمهوری، اجرایی خواهد شد.

مرجع : ایسنا