این موضوعات در تدوین اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو مورد توجه قرار گرفته است بهگونهای که براساس آن، شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو موظف شدهاند دسترسی مصرفکنندگان به نمایندگی خدمات پس از فروش مدنظرشان را فراهم کنند. در این زمینه در ماده 29 این قانون قید شده است:" عرضهکننده خودرو موظف به تهیه و راهاندازی سامانهای است که به کمک آن مصرفکنندگان در صورت تمایل بتوانند قبل از مراجعه به نمایندگیهای مجاز از طریق ارتباط با آن، زمان و محل مراجعه خود را مشخص نمایند. در صورتیکه مصرفکننده تاکید بر پذیرش در نمایندگی خاصی را داشته باشد عرضهکننده باید در اولین زمان ممکن نسبت به این موضوع اقدام کند".
اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو اخیرا در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است. این قانون پس از ابلاغ از سوی معاون اول رییسجمهوری، اجرایی خواهد شد.