به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۳۸
 
۶۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۱۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۹۸۱۵۴

آقای پلیس؛ معلمان کتک‌خورده مردم نبودند؟

گروه سياسي: نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: عربستان به دلیل ظلم هایی که می کند به سرنوشت دیکتاتور های ظالم منطقه مبتلا می شود.
به گزارش انصاف نیوز، سیدحسین دهدشتی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرگزاری خانه ی ملت (خبرگزاری مجلس شورای اسلامی)، با اشاره به اینکه جنایت حکومت آل سعود در اعدام شیخ نمر به هیچ وجه قابل تحمل نیست گفت: دولت عربستان در سالهای اخیر اثبات کرده که نمی خواهد رفتار مناسبی با شیعیان در شبهه جزیره داشته باشد. دیر نیست که به دلیل ظلم هایی که می کند به سرنوشت دیکتاتور های ظالم منطقه مبتلا شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسلما حمله به سفارت عربستان محکوم است تصریح کرد: مسلما حمله به سفارت عربستان محکوم است. بارها گفته ایم قانون جمهوری اسلامی باید در این جامعه حکمفرما باشد. این چه وضعیتی است است که در کشور اسلامی، که دولت و قوه ی قضاییه و قوه ی مقننه و نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی همه در زیر سایه مقام معظم رهبری مشغول به فعالیت هستند، هر کس هر کاری میخواهد می کند؟ عده ای به غلط خیال کرده اند که نظام شاهنشاهی سر کار است که عده ای به اجتهاد خود الله اکبر گویان حمله کنند و آتش بزنند و بسوزانند و از فتح خود خوشحال و خندان باشند.

وی افزود: اگر این توطئه از سوی خود آل سعود پایه ریزی شده پس نهاد های امنیتی ما چه می کردند؟ مگر این نه همان نهادی است که سفر “ریگی” را از کشور ثالث به کشور رابع ره گیری می کند و هواپیمای حامل او را مجبور به فرود و او را دستگیر، و اقتدار جمهوری اسلامی را به جهانیان اثبات می کند؟ دهدشتی گفت: این که عده ای می گویند چون احساسات مذهبی عده ای جوان تحریک شده بنابراین دست به این اقدام زده اند از نظر بنده به هیچ وجه پذیرفتنی نیست، این گونه اقدامات مبتنی بر پایه ی احساس را فقط مکتب داعش و القاعده ترویج می کند. اگر این توطئه از سوی عده ای خود سر اجرا شده پس نیروی انتظامی چه وظیفه ای دارد؟ این جور وحشی گری فقط از سوی عده ای اراذل و اوباش سر می زند. وظیفه ی نیروی انتظامی در برخورد با اراذل واوباش و بخصوص کسانی که امنیت شهروندان را به خطر می اندازند و تجمعات غیر قانونی برگزار می کنند مشخص است.

این نماینده مجلس ادامه داد: این چه حرف غلطی است که سخنگوی نیروی انتظامی گفته نمی شود مردم را زد؟ این ها مردم بودند؟ معلمانی که برای خواسته صنفی خود جلوی مجلس تجمع کرده بودند مردم نبودند که به شدید ترین وضع کتک خورده و بازداشت شدند؟ مگر مقام معظم رهبری بارها درباره فصل الخطاب بودن قانون صحبت نکرده اند؟ نفرمودند خواست مردم در کف خیابان مشخص نمی شوند؟ قبلا هم بارها گفته ام این گونه اقدامات غیرقانونی توهین به نظام مقدس جمهوری اسلامی است. این معنا را می دهد عده ای معتقدند جمهوری اسلامی و قانون آن توانایی تصمیم درست و برخورد مقتضی را ندارد پس ما به تشخیص خود و فراقانونی عمل کنیم.

وی افزود: این دیدگاه که چون دولت تدبیر و امید تمام آینده و اعتبار خود را به دیپلماسی بین المللی گره زده ، عده ای از مخالفان دولت برای ضربه زدن به دولت در انتخابات آینده مجلس و ریاست جمهوری در برنامه ریزی و ترویج این اقدامات غیرقانونی نقش داشته باشند دور از ذهن نیست و نهاد های امنیتی این احتمال را هم باید مد نظر داشته باشند. ضربه زدن به اعتبار نظام جمهوری اسلامی برای دستیابی به اهداف حزبی و جناحی به هیچ وجه قابل پذیرش نیست. دهدشتی با اشاره به اینکه نفس این اقدام غلط است گفت: از قوه ی قضاییه می خواهم برای همیشه تکلیف این عناصر خودسر را یکسره کند. افراد دستگیر شده را با سرعت محاکمه و آمران این اقدام را شناسایی کند و مورد پیگرد قضایی قرار دهد.

وی ادامه داد: سنگ بنای این اقدامات را سخنان غیر مسئولانه ی بعضی از مسئولین و به هم زدن تجمعات و سخنرانی های قانونی می دانم . اگر با حمله کنندگان به آقای مطهری در فرودگاه شیراز برخورد سریع و شدیدی انجام شده بود و آمران آن اقدام شناسایی و دستگیر شده بودند، شاید امروز شاهد این آبروریزی بین المللی برای کشور نبودیم که کشورهای کوچک منطقه برای ما عرض اندام کند.