به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۰۸
 
۴۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۲۱ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : ۹۸۴۳۷

علی مطهری:نیروی انتظامی به عنوان مقصر اصلی حادثه سفارت عربستان پاسخگو باشد

گروه سیاسی: عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس مقصر حادثه سفارت عربستان را نیروی انتظامی دانست و گفت: برای جلوگیری از حوادث مشابه نیروی انتظامی باید پاسخگو باشد.
علی مطهری:نیروی انتظامی به عنوان مقصر اصلی حادثه سفارت عربستان پاسخگو باشد

علی مطهری در نشست علنی امروز (21 دی ماه) مجلس  در نطق میان‌دستور ضمن بیان اینکه اعدام گستاخانه عالم ربانی آیت‌الله نمر توسط دولت مستبد سعودی صرفا به دلیل جرم انتقاد و اعتراض، حاکی از بازگشت به جاهلیت قبل از اسلام و یادآور خون‌خواری عرب دوره جاهلیت و نیز خشونت‌های مذهبی قرون وسطی در اروپاست، گفت: حکام آل سعود با بازگشت به ارزش‌های دوره جاهلیت مانند غرور و تبختر، تعصب نژادی و قبیله‌ای خاطره ابوجهل و ابوسفیان را زنده کردند.

 

پاسخ آل سعود را باید با اجرای برجام داد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، افزود: تفاوت این دو در این است که آنها بت هبل و عزی را  و اینها بت امریکا و اسرائیل را می‌پرستیدند، پیغمبر اسلام از جاهلیت ملتی با فرهنگ ساخت و آل سعود در حال بازگشت به اصل خود است، پاسخ گستاخی عربستان را باید در یمن، سوریه، عراق و بحرین و نیز با اجرای برجام داد.

وی با یادآوری اینکه عربستان از اینکه ایران با منابع غنی ثروت و نیروی انسانی متخصص فراوان از انزوا خارج و به حالت طبیعی برگردد، خصوصا با نفوذ معنوی و ایدئولوژیک ایران در جهان اسلام به شدت نگران است، گفت: عربستان شاید با الهام از دوست دیرینه‌اش اسرائیل، خوابهایی برای ایران دیده‌، به هوش باشید تا مانند ماجرای سفارت عربستان در دام آن گرفتار نشوید.

نیروی انتظامی به عنوان مقصر اصلی حادثه سفارت عربستان پاسخگو باشد

مطهری تاکید کرد: بدون شک مقصر اصلی در حادثه سفارت عربستان، نیروی انتظامی بوده است، پس از اعدام فجیع آن عالم و رهبر دینی بسیار روشن بود که عواطف مذهبی و انسانی هر مسلمانی جریحه‌دار شده و عده‌ای چه سازمان یافته یا خودجوش به سوی سفارتخانه حرکت می‌کنند اما نیروی انتظامی به صرف اینکه افراد منتسب به فلان نهاد هستند، از انجام وظیفه خود سرباز زد، مشکلی که در حادثه شیراز نیز وجود داشت لذا نیروی انتظامی درباره این اتفاق که به نفع عربستان تمام شد باید پاسخگو باشد.

وی افزود: کنگره امریکا چندی است که با هدایت لابی صهیونیست تلاش مذبوحانه‌ای را برای اجرا نشدن برجام آغاز کرده است، به نظر می‌رسد که مجلس ایران باید در خصوص قانون محدودیت صدور ویزا مقابله به مثل کند و با مصوبه‌ای برای ورود خبرنگاران و تجار امریکایی به ایران محدودیت‌هایی قائل شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، مشارکت بالا در انتخابات آینده را موجب افزایش عزت، ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی ایران در جهان و جلب احترام سایر ملل نسبت به ایران دانست و گفت: در این انتخابات منتقدان و مخالفان نیز باید شرکت کنند، دو جریان سیاسی اصولگرایی و اصلاح‌طلبی در ایران دارای نقاط قوت و ضعف هستند که کم توجهی به آزادی‌های اساسی ملت و حقوق شهروندی از ضعف جریان اصولگرایان است که بسیاری از بی‌قانونی‌ها و بی‌عدالتی‌ها را تحت عنوان حفظ نظام توجیه می‌کنند.

 

تشکل صدای ملت پوشاننده نقاط ضعف اصولگرایان و اصلاح‌طلبان است

مطهری تسامح و تساهل در مسائل فرهنگی را نقطه ضعف جبهه اصلاح طلبان دانست که گاهی به نام آزادی در این امور سهل‌انگاری می‌شود و ادامه داد: حضور تشکل «صدای ملت» را بر آن است که ضمن حفظ نقاط قوت دو جریان سیاسی، دو نقطه ضعف آنها را نداشته باشد، از این جهت حضور خود در میدان سیاست را به عنوان راه سوم به دلیل نیاز جامعه امروز ایرانی به این جریان فکری و سیاسی ضروری می‌دانم و به همین جهت فهرست انتخاباتی ارائه خواهم کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اولویت‌ مجلس دهم، اقتصاد و سیاست داخلی خواهد بود، گفت: مجلس نهم با همه نقاط قوت خود در حوزه سیاست داخلی و اجرای فصل سوم قانون اساسی درباره حقوق ملت، کارنامه درخشانی ندارد از قضا رعایت حقوق ملت در اقتصاد کشور هم اثرگذار است.

آزادی مطبوعات مانع تخلفات بزرگ اقتصادی است

وی آزادی مطبوعات را مانع تخلفات بزگ اقتصادی دانست و گفت: رانت‌خواری‌ها و اختلاس‌های بزرگ در دوره محدودیت رسانه‌ها رخ داده است لذا مطبوعات را رکن چهارم دموکراسی و قوه چهارم یک حکومت نامیده‌اند، ریشه بسیاری از فسادهای اقتصادی در کشور به خاطر دخالت مستقیم و غیرمستقیم برخی افراد نزدیک به نهادهای حکومتی در پروژه‌ها‌ی بزرگ اقتصادی است.

مطهری افزود: مسئولان با اعتماد به آنها و بدون نظارت کافی، به متخلفان میدان داده و مردم هم با اعتماد به آنها در این شرکت‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند و پس از مدتی نهادهای نظارتی و قوه قضاییه مانع کار آنها می شوند، اما به دلیل روابط و ملاحظه‌کاری ها و رودربایستی‌ها قدرت حل و فصل سریع آن را ندارند لذا مردم در این میان دچار خسارت می‌شوند، نمونه آن ماجرای پدیده شاندیز و ثامن الحجج و موسسه میزان است که هزارن سهامدار را سرگردان کردند.

وی از رئیس کل بانک مرکزی، وزیر کشور و قوه قضاییه درخواست کرد: هرچه سریعتر بدون ملاحظه کاری به ماجرایی چون پدیده شاندیز، موسسه میزان و ثامن الحجج پایان دهند که امیرالمومنین(ع) فرمود: تنها کسی می تواند امر خدا را اقامه کند که از جمله اهل ملاحظه کاری و رودبایستی نباشد، لذا از رئیس جمهور نیز تقاضا می‌کنم تا توجه ویژه به این موضوع داشته به طوریکه تا قبل انتخابات راهکار مشخصی اعلام شود.

مطهری در خصوص آلودگی هوا در تهران پیشنهاد کرد: تا زمان اجرای یک برنامه دقیق با مدیریت واحد در این زمینه هر سال در ماه‌های آذر و دی طرح زوج  فرد باید در تهران اجرا شود تا هوای پایتخت به شرایط هشدار و اضطرار نرسد.

این نماینده مردم در مجلس نهم از شهردار تهران به ویژه معاونت اجتماعی و فرهنگی به دلیل همت قوی و برنامه‌ریزی دقیق برای جمع‌آوری معتادان محله هرندی تهران و انتقال آنها به اماکن مناسب برای برنامه‌های تربیتی سپاسگذاری کرد و گفت: امیدوارم سایر دستگاه‌ها به ادامه همکاری با شهرداری درباره این طرح بپردازند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از صدا و سیما به این جهت که در ایام 9 دی گزارش‌های واقعی‌تر و منصفانه‌تری از حوادث سال 88 انعکاس داد تشکر کرد.

مطهری از رئیس قوه قضاییه خواست تا مسئله ادامه حصر بدون حکم دادگاه را که خلاف اصول 32 تا 37 قانون اساسی است، حل و فصل نمایند.

وی گفت: احکام دادگاه حادثه شیراز از نظر اینجانب عادلانه نبود اگرچه نفس چنین اتفاقی در جمهوری اسلامی که بالاخره یک گروه فشار وابسته به یک نهاد محاکمه و احکامی برای آنها صادر شد، یک پیروزی و امر مبارکی است اما آنچه که امروز مورد نیاز جامعه است اصل مسئله وحدت است، قرآن کریم تفرقه را عامل چهارگانه انقراض ملت‌ها و  جوامع برشمرده، این پدیده که اصلاح طلبان از شکست دولت اصولگرا خوشحال شوند و یا اصولگرایان از شکست دولت اصلاح طلب، پدیده ای است که کشور ما دچار آن شده است، در واقع سیاست حذف برای کشور ما سم مهلک است.

مطهری یادآور شد: احمدی نژاد با هدف حذف آیت الله هاشمی رفسنجانی بر مسند ریاست جمهوری نشست اما نه تنها نتوانست کاری را انجام دهد بلکه کشور را با مشکل جدی مواجه کرد، از این جهت در ابتدای دولت آقای روحانی به ایشان پیغام دادم که برای ایجاد وحدت در کشور یکی از وزرای موفق دولت گذشته را در کابینه قرار دهند.

عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس، گفت: همه به یاد داریم که وحدت کلمه ترجیع بند امام خمینی(ره) بزرگوار بود که کشور را همه باهم باید اداره کنیم، لذا سیاست حذف را که منجر به بی اخلاقی ها و بی دینی ها می‌شود باید کنار گذاشت، امروز  مشکل اساسی کشور کمبود تقوا و اخلاص است همان چیزی که بارها مورد تاکید امام خمینی(ره) و مقام رهبری است.

مرجع : خانه ملت