به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۲۳ ساعت ۰۰:۰۲
کد مطلب : ۹۸۵۹۱

پوتین: احتمال اعطای پناهندگی به اسد

گروه بين‌الملل: رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با روزنامه «بیلد» آلمان، از احتمال اعطای پناهندگی به «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه سخن گفت.
پوتین: احتمال اعطای پناهندگی به اسد
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، «ولادیمیر پوتین» در اظهارات خود تاکید کرد: ما در سوریه نیازمند اصلاحات سیاسی از جمله تنظیم یک قانون اساسی جدید هستیم. پوتین در ادامه با لحنی که از احترام وی به آراء مردم سوریه خبر می داد، افزود: چنانچه انتخابات آینده بر مبنای اصول دموکراتیک باشد، اسد رای بیاورد یا نه نیازی به ترک سوریه نخواهد داشت.

با این حال وی گفت که در صورت عدم پیروزی اسد، احتمال پناهندگی به وی از سوی دولت مسکو وجود دارد. پوتین در توضیح این مطلب گفت: ما به «ادوارد اسنودن» - مقاطعه کار سازمان امنیت ملی آمریکا که جاسوسی های گسترده این نهاد را افشا کرد- پناهندگی دادیم. اعطای پناهندگی به وی به مراتب سخت تر از پناه دادن به بشار اسد بود.

رئیس جمهوری سوریه ادامه داد: هدف ما در سوریه تلاش برای تحقق اصلاحات قانونی است و این روند پیچیده ای است. در گام بعدی، انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری باید بر مبنای قانون اساسی جدید برگزار شود. این مردم سوریه هستند که باید درباره کسی که اداره کشورشان را به وی می سپارند، تصمیم گیری کنند. وی تاکید کرد: این تنها راه برقراری ثبات و امنیت و در نهایت ایجاد شرایط رشد اقتصادی است به گونه ای که مردم به جای اینکه راه فرار به اروپا را برگزینند در خانه خود و سرزمین مادریشان ساکن شوند.