به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۲۴ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۹۸۷۰۶

تغییر نامحسوس در گیشه‌ی سینما

گروه فرهنگی: در هفته گذشته فقط فیلم سینمایی نقش و نگار به اکران اضافه شد و تغییر خاص دیگری در فیلم‌های در حال اکران رخ نداد.
تغییر نامحسوس در گیشه‌ی سینما
"خبر خاصی نیست" به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته که از حضور بازیگرانی هم‌چون رضا کیانیان، افسانه بایگان، رویا تیموریان و امیرحسین آرمان بهره برده است و به جز سینما هویزه مشهد سالن دیگری در شهرستان‌ها را در اختیار ندارد؛ پس از یک هفته اکران تنها 21میلیون فروش داشته که میانگین فروش روزانه این فیلمِ تجاری را باید حدود 3 میلیون تومان تخمین زد.

"آدم باش" به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مجید جوانمرد و با بازی اکبر عبدی، امین حیایی و نیوشا ضیغمی نیز که در شرایطی مشابه از نظر تجاری بودن، زمان اکران و تعداد سالن با  "خبر خاصی نیست" قرار دارد؛ بیش از سه برابر این فیلم فروش داشته است.

"شکاف" ساخته کیارش اسدی‌زاده و "بوفالو" به کارگردانی کاوه سجادی حسینی نیز فیلم هایی هستند که دو هفته اکران خود را پرکرده‌اند. این دو فیلم ازحال‌وهوایی متفاوت برخوردارند و این تفاوت در آمار فروش‌شان هم مشهود است.

"شکاف" با بازی پارسا پیروزفر، سحر دولتشاهی، بابک حمیدیان و هانیه توسلی به دلیل فرم و محتوایش توانایی ارتباط با مخاطب گسترده‌تری را دارد و فروشی حدود 200 میلیون تومان را ثبت کرده است.

فیلم دیگر با نام "بوفالو" با بازی پرویز پرستویی، سهیلا گلستانی و هومن سیدی در ساختاری متفاوت‌تر ساخته شده و دایره مخاطبانش نیز تنگ‌تر است. فروش  این فیلم که مخاطبان خاص برای تماشایش به سینما می‌روند تاکنون 25 میلیون تومان بوده است.

"پی 22" به کارگردانی حسین قاسمی‌جامی  پس از سه هفته 100 میلیون تومان فروش داشته است. "در مدت معلوم" ساخته وحید امیرخانی پس از یک ماه اکران فروش خود را به یک میلیارد و 165 میلیون تومان رسانده است. "حکایت عاشقی" ساخته احمد رمضان‌زاده باوجود حضور بهرام رادان در گیشه ناکام بوده و بعد از حدود 4 هفته فروش 77 میلیون تومانی داشته است. 

 "شیفت شب" به کارگردانی نیکی کریمی، "این سیب هم برای تو" ساخته سیروس الوند و "ناهید" آیدا پناهنده هم‌زمان اکران خود را آغاز کردند که در این میان فیلمِ نیکی کریمی با فروش یک میلیارد و سی میلیونی موفق‌تر  و "ناهید" با 328 میلیون تومان فروش ضعیف‌تر عمل کرده است. فیلم سیروس الوند نیز پس از هفت هفته اکران 577 میلیون تومان فروش داشته است. "جامه‌دران" حمیدرضا قطبی نیز پس از دو ماه یک میلیارد و 120 میلیون تومان فروخته است.

انیمیشن "شاهزاده روم" به کارگردانی هادی محمدیان پس از هفتاد روز نمایش همچنان تخت گاز می‌فروشد و میزان بلیت‌فروشی خود را به سه میلیارد و 163 میلیون تومان رسانده است.

فیلم "محمد رسول‌الله" سالن‌هایی را در پردیس‌های مهم پایتخت در اختیار دارد و میان شهرستان‌‌ها نیز اصفهان، اراک، تبریز، مشهد، قم، گرگان و کرج همچنان در حال نمایش آن هستند. فروش این فیلم پس از نزدیک به پنج ماه 14 میلیارد و 116 میلیون تومان بوده است."نقش نگار" ساخته علی عطشانی و "تتل و راز صندوقچه" به کاگردانی وحید گلستان که با مشارکت وزارت آموزش و پروش و بنیاد سینمایی فارابی در ژانر کودک ساخته شده نیز از روز گذشته اکران خود را آغاز کردند.

مرجع : ایلنا