به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۵:۰۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۲۵ ساعت ۲۱:۱۱
کد مطلب : ۹۸۷۸۳
فوتبال؛ ایران1 قطر2 هندبال؛عربستان 26 ایران 21

روز بد ورزش ايران مقابل تيم‌هاي عربي

گروه ورزشي: ايران و قطر پس از پیروزی در بازی اول خود، امشب برای کسب سه امتیاز دوم در برابر یکدیگر قرار گرفتند كه قطر با نتيجه 2-1 به پيروزي رسيد و تیم ملی هندبال ایران نيز مقابل عربستان با نتیجه 26 - 21 شکست خورد.
روز بد ورزش ايران مقابل تيم‌هاي عربي
دور دوم مرحله مقدماتی المپیک ریو 2016 در آسیا ، ساعت 20 ورزشگاه جاسم بن حمد
داور: مهد امیرول ایزوان یعقوب کمک‌ها: مهد یوسری محمد و یون کوانگ یئول

امید ایران: محمدرضا اخباری، روزبه چشمی، محمد دانشگر، حسین کنعانی، وحید حیدریه، علیرضا نقی زاده، علی کریمی، مهرداد محمدی، میلاد محمدی، ماهان رحمانی، ارسلان مطهری سرمربی: محمد خاکپور

شرح گلها:
قطر 1 – ایران 0 (احمد علاءالدین، دقیقه 34) : پاس بلند قطری ها با هدیه مدافعان ایران در آفسایدگیری مواجه شد و همین موضوع باعث فرار و سپس تک به تک شدن علاءالدین با اخباری شد تا ضربه دقیق وی وارد دروازه ایران شود و قطری ها را با یک گل پیش بیندازد.
قطر 2 – ایران 0 (حسن عبدالکریم، دقیقه 55) : مدافع و کاپیتان قطری ها در این بازی هم توانست برای تیمش گلزنی کند و بازهم روی اشتباه محرز مدافعان ایران در یارگیری و از روی نقطه کرنر و ضربه بغل پای این مدافع قطری به گل دوم تبدیل شد.
قطر 2 – ایران 1 (علی کریمی، دقیقه 90) : پاس فوق العاده ارزشمند ترابی به کریمی رسید و در حالی که وی با دروازه بان قطری ها تک به تک شده بود توانست با یک ضربه چیپ دروازه قطری ها را بازکند.

حاشیه:
*این بازی نیز به مانند قبلی و بعدی امیدهای ایران در ورزشگاه جاسم بن حمد( مجموعه ورزشی السد) برگزار می شود.
*بازهم به مانند دیدار قبلی امیدهای ایران، سرمربی پرتغالی تیم ملی، کارلوس کی روش از این بازی دیدن می کند.
*ژاوی هرناندز، ستاره اسپانیایی تیم السد قطر با حضور در ورزشگاه جاسم بن حمد بازی امیدهای قطری را مشاهده می کند.
* علیرضا فغانی و رضا سخندان، دو داور ایرانی حاضر در این رقابت ها، در جایگاه ورزشگاه السد بازی ایران و قطر را تماشا می کنند.
* نسبت به بازی قبل تماشاگران ایرانی بیشتری در ورزشگاه حضور دارند.
*در دقایق ابتدایی مهرداد محمدی در محوطه جریمه قطری ها توسط دو مدافع این تیم متوقف شد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

بهترین بازیکن:
خدیر محمد دروازه بان قطری ها به طور یقین بهترین بازیکن زمین بود که قطری ها سه امتیاز این بازی را مدیون وی هستند، مهر یک ضربه پنالتی و یک موقعیت صددرصد در این بازی باعث شد تا قطری ها شیرینی کسب سه امتیاز دیگر را حس کنند، ضمن اینکه باید از عبدالکریم حسن، مدافع و کاپیتان این تیم نیز نام برد که سومین گل خود را در دو بازی به ثمر رساند.
از تیم ملی کشورمان نیز مهدی ترابی از زمانی که به بازی آمد توانست عملکرد فوق العاده ای از خود به نمایش بگذارد، اتفاقی که تا حدودی در مورد کمندانی نیز اتفاق افتاد.

اتفاق ویژه:
بدون شک ویژه ترین اتفاق این بازی ترکیب تغییر کرده امید ایران بود، شاگردان خاکپور در حالی پا به این میدان گذاشتند که ترکیبی کاملا متحول شده داشتند تغییراتی همچون حضور حسین کنعانی در دفاع راست که تاکنون اتفاق نیفتاده بود در این بازی کمی عجیب به نظر می رسید و در نهایت نیز جواب نداد و امیدها با بازیکنان تغییر کرده اش نتیجه بازی را واگذار کردند.

شکست هندبال ایران مقابل عربستان

تیم ملی هندبال ایران در اولین مسابقه خود در رقابت های قهرمانی آسیا به مصاف عربستان رفت. عربستان كه یكی از تیم های قدرتمند قاره آسیاست در این دیدار توانست ایران را شكست دهد. عربستانی ها در نیمه اول این دیدار با نتیجه 12 - 10 ایران را شكست دادند. آن هم در حالی كه ایران یك بار در این نیمه توانسته بود نتیجه را جبران كند و از عربستان جلو بیفتد. در نیمه دوم این مسابقه عربستان باز هم برتری خود را حفظ كرد و با نتیجه 26 - 21 ایران را شكست داد تا ایران این تورنمنت مهم را با شكست شروع كند. مسابقات هندبال قهرمانی آسیا با حضور 11 تیم برگزار می شود كه 5 تیم از این رقابت ها به جام جهانی فرانسه می رسند. ایران در دوره قبلی این رقابت ها به مقام سوم رسیده بود. تیم ملی ایران سابقه دو عنوان چهارمی این رقابت ها را هم دارد.