به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۱۶
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۲۷ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : ۹۸۹۶۳
کشور محبوب سال 2015 از نگاه گردشگران

فرانسه هنوز قلب گردشگری جهان است

گروه فرهنگی: در جدیدترین گزارش سازمان جهانی گردشگری (WTO)، فرانسه با میزبانی از بیش از 83 میلیون گردشگر‌، پربازدیدترین کشور جهان در سال 2015 نام گرفت.
فرانسه هنوز قلب گردشگری جهان است
گردشگری در بسیاری از کشورها به عنوان صنعت اصلی شناخته می‌شود که زندگی بسیاری از افراد به آن بستگی دارد و خوشبختانه این صنعت در سطح جهان سیر صعودی را طی می‌کند و بنا براعلام سازمان جهانی گردشگری تعداد گردشگران خارجی جهان از 674 میلیون نفر در سال 2010 به 940 میلیون در 2010 و همچنین یک میلیارد و 133 میلیارد نفر در سال 2015 افزایش یافته است. در زیر نگاهی خواهیم داشت به 10 کشور پربازدید جهان در سال 2015:
 
 فرانسه: 83.7 میلیون گردشگر
 پاریس‌، محبوب‌ترین شهر دنیای سفر و گردشگری است و جای تعجب ندارد که این کشور پی در پی در صدر فهرست پر بازدیدترین کشورهای جهان قرار می‌گیرد. از موزه لوور و برج ایفل تا شهر بوردو دره لوار‌، این کشور جاذبه‌های فراوانی برای مسافران خارجی دارد. فرانسه مساحت نسبتا محدودی دارد و بنابراین سفر از یک نقطه به نقطه دیگر آن کار در زمانی کوتاه کار بسیار آسانی است.
 
آمریکا: 74.8 میلیون گردشگر
 ایالات متحده آمریکا از کالیفرنیا در غرب تا نیویورک در شرق با مساحتی برابر با 3.79 میلیون مایل مربع، سراسر جاذبه‌های فراوانی برای گردشگران خارجی دارد و به اندازه وسعتش دارای تنوع نیز هست. براساس آمار و ارقام ارائه شده شهرهای نیویورک‌، لس‌آنجلس‌، واشنگتن دی‌سی و سانفرانسیسکو پربازدیدترین شهرهای آمریکا در سال 2015 بوده‌اند.
 
اسپانیا: 65 میلیون گردشگر
 اگر از هر 10 اروپایی بپرسید آیا تاکنون به اسپانیا سفر کرده‌اید، احتمالا پاسخ 9 نفر آنها مثبت خواهد بود. اسپانیا از دهه 1970 هرساله میزبان جمعیت کثیری از گردشگران اروپایی در سواحلش است. به ویژه در فصل تابستان «کاستا دل سول» و دیگر سواحل بالِریک این کشور مملو از گردشگران آلمانی‌، انگلیسی و هلندی است. اما سواحل زیبا تنها جاذبه این کشور نیست و گردشگران می‌توانند از تماشای محوطه‌های تاریخی و فرهنگ غنی در شهر پایتخت مادرید نیز لذت ببرند.
 
چین: 55.6 میلیون گردشگر
 از زمانی که کشور چین درهای خود را به سوی گردشگران خارجی باز کرد، تعداد این مسافران با جهش عظیمی روبه رو بوده است که این مساله بیشتر به سبب افزایش تجارت جهانی این کشور و مبادله فرهنگی آنها با سایر کشورهاست و این رشد گردشگری ظاهرا قصد توقف ندارد. بسیاری از شرکت‌های معتبر جهانی، بانک‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای معروف شعب خود را در چین افتتاح کرده‌اند و درعین حال محبوبیت این کشور به عنوان یک جاذبه گردشگری برای محوطه‌های باستانی و تاریخی‌، غذاهای جذاب و... رو به افزایش است.
 
ایتالیا: 48.6 میلیون گردشگر
 از شهر زیبای آبی ونیز تا مناطق تاریخی رم و سواحل سنگی «آمالفی،‌ کشور ایتالیا دارای جاذبه‌های متنوعی است که برای انتخاب از میان آنها کار دشواری خواهید داشت و بدون شک این کشور برای بسیاری از گردشگران یک مقصد رویایی محسوب می‌شود.
 
ترکیه: 39.8 میلیون گردشگر
 کشور آسیایی – اروپایی ترکیه به سبب فرهنگ منحصر به فرد، سنت‌های دیرین و مناظر طبیعی گوناگونش از قله‌های پوشیده از برف «نمروت» تا دره فوق‌العاده زیبای «کاپادوسیا» مشهور است. همچنین این کشور میزبان تمدن‌های منحصربه فردی در طول قرون گذشته بوده و بقایای رومی‌ها و معماری‌ عثمانی چشم هر بیننده‌ای را به مسحور خود می‌کند. از سویی دیگر شهر استانبول نیز هرساله مسافران تجاری و گردشگران زیادی را میزبانی می‌کند.
 
آلمان: 33 میلیون گردشگر
 کشور آلمان در فهرست منتشر شده سازمان جهانی گردشگری از لحاظ "هزینه در صنعت گردشگری" در مکان نخست جای گرفته، اما به نظر می‌رسد تمامی این هزینه‌های صرف شده در گردشگری جواب داده است. بسیاری از شهرهای اصلی آلمان به ویژه در فصل جشنواره‌ها مورد توجه گردشگران قرار دارند. شهر مونیخ به تنهایی بخش اعظمی از گردشگران ورودی به آلمان را به خود اختصاص می‌دهد در حلی که دو شهر برلین و فرانکفورت مورد توجه ویژه عاشقان شهرهای اروپایی است.
 
بریتانیا: 32.6 میلیون گردشگر
گرچه تعداد گردشگران خارجی بریتانیا فاصله زیادی با کشوری چون ایتالیا دارد، اما این قلمرو نیز با جاذبه‌های تاریخی انگلیس‌، مناظر زیبای اسکاتلند و خط ساحلی ولز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
 
روسیه: 29.8 میلیون گردشگر
 در سال گذشته کشور روسیه خود را به عنوان یکی از پربازدیدترین کشورهای جهان معرفی کرده و صنعت گردشگری آن رشد چشمگیری را تجربه کرده است. این کشور پهناور دارای جاذبه‌های طبیعی چشمگیر چون دریاچه بایکال و محوطه‌های تاریخی فوق‌العاده‌ای در مسکو و سن‌پترزبورگ است و علاوه بر آن فرهنگ و زبان جذاب آنها نیز این کشور را به تجربه‌ای منحصر به فرد برای گردشگران تبدیل کرده است.
 
مکزیک: 29.1 میلیون گردشگر
 مکزیک با پیمودن پله‌های ترقی جای تایلند را در رتبه دهم فهرست سال گذشته پربازدیدترین کشورهای جهان از آن خود کرد. مکزیک در قاره آمریکا نیز پس از کشور آمریکا در جایگاه دوم مقاصد محبوب گردشگری قرا ردارد و توانسته از کانادا و دیگر کشورها منطقه پیشی بگیرد. تعداد گردشگران خارجی مکزیک از کل تعداد گردشگران منطقه کارائیب (22.8 میلیون نفر) بیشتر است. شبه جزیره «یوکاتان»، بقایای کهن مایاها و جنگل‌های بارانی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری مکزیک محسوب می‌شوند.
مرجع : ایسنا